Poté, co Fiat Chrysler Automobiles uveřejnil, že prodá svůj podíl ve Ferrari, se rozhořela debata, jakou má vlastně Ferrari hodnotu.
Předsedy Ferrari, Segio Marchionne, odhaduje cenu italské společnosti kolem 12 miliard €. Podle Marchionneho by se měla hodnota Ferrari počítat stejným způsobem, jako u společností s luxusním zbožím.
To by znamenalo devíti- až dvanáctinásobek zisku před započtením úroků, daní a odpisů. Loni tento zisk byl 650 milionů €, což by znamenalo celkovou hodnotu Ferrari mezi 5.85 a 7.8 miliardami. Marchionne je ovšem optimistický a předpokládá, že Ferrari se časem podaří dosáhnout zisku převyšujícího 1 miliardu €, čímž by se hodnota Ferrari vyšplhala na 9 až 12 miliard €.
Stuart Pearson, analytik Exane Paribas, chápe Ferrari jako luxusního výrobce automobilů a odhaduje jeho hodnotu na 5.5 miliard €, což by odpovídalo dvojnásobku příjmu Ferrari.
Massimo Vecchio z Mediobanca vypracoval dva pohledy. Pesimistický odhad je 7.1 miliard € a optimistický 8.6 miliard.
Analytička Christina Church z Barclays Research se dopočítala hodnoty 8.7 miliard €, jelikož považuje Ferrari za kombinaci luxusního výrobce automobilů a výrobce luxusního zboží.
Na skutečnou hodnotu si budeme muset ještě počkat, nicméně nám toto může sloužit jako vodítko, ve kterých řádech se máme pohybovat.
Zdroj: autonews.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?