Poté, co Fiat Chrysler Automobiles uveřejnil, že prodá svůj podíl ve Ferrari, se rozhořela debata, jakou má vlastně Ferrari hodnotu.
Předsedy Ferrari, Segio Marchionne, odhaduje cenu italské společnosti kolem 12 miliard €. Podle Marchionneho by se měla hodnota Ferrari počítat stejným způsobem, jako u společností s luxusním zbožím.
To by znamenalo devíti- až dvanáctinásobek zisku před započtením úroků, daní a odpisů. Loni tento zisk byl 650 milionů €, což by znamenalo celkovou hodnotu Ferrari mezi 5.85 a 7.8 miliardami. Marchionne je ovšem optimistický a předpokládá, že Ferrari se časem podaří dosáhnout zisku převyšujícího 1 miliardu €, čímž by se hodnota Ferrari vyšplhala na 9 až 12 miliard €.
Stuart Pearson, analytik Exane Paribas, chápe Ferrari jako luxusního výrobce automobilů a odhaduje jeho hodnotu na 5.5 miliard €, což by odpovídalo dvojnásobku příjmu Ferrari.
Massimo Vecchio z Mediobanca vypracoval dva pohledy. Pesimistický odhad je 7.1 miliard € a optimistický 8.6 miliard.
Analytička Christina Church z Barclays Research se dopočítala hodnoty 8.7 miliard €, jelikož považuje Ferrari za kombinaci luxusního výrobce automobilů a výrobce luxusního zboží.
Na skutečnou hodnotu si budeme muset ještě počkat, nicméně nám toto může sloužit jako vodítko, ve kterých řádech se máme pohybovat.
Zdroj: autonews.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?