Poté, co Fiat Chrysler Automobiles uveřejnil, že prodá svůj podíl ve Ferrari, se rozhořela debata, jakou má vlastně Ferrari hodnotu.
Předsedy Ferrari, Segio Marchionne, odhaduje cenu italské společnosti kolem 12 miliard €. Podle Marchionneho by se měla hodnota Ferrari počítat stejným způsobem, jako u společností s luxusním zbožím.
To by znamenalo devíti- až dvanáctinásobek zisku před započtením úroků, daní a odpisů. Loni tento zisk byl 650 milionů €, což by znamenalo celkovou hodnotu Ferrari mezi 5.85 a 7.8 miliardami. Marchionne je ovšem optimistický a předpokládá, že Ferrari se časem podaří dosáhnout zisku převyšujícího 1 miliardu €, čímž by se hodnota Ferrari vyšplhala na 9 až 12 miliard €.
Stuart Pearson, analytik Exane Paribas, chápe Ferrari jako luxusního výrobce automobilů a odhaduje jeho hodnotu na 5.5 miliard €, což by odpovídalo dvojnásobku příjmu Ferrari.
Massimo Vecchio z Mediobanca vypracoval dva pohledy. Pesimistický odhad je 7.1 miliard € a optimistický 8.6 miliard.
Analytička Christina Church z Barclays Research se dopočítala hodnoty 8.7 miliard €, jelikož považuje Ferrari za kombinaci luxusního výrobce automobilů a výrobce luxusního zboží.
Na skutečnou hodnotu si budeme muset ještě počkat, nicméně nám toto může sloužit jako vodítko, ve kterých řádech se máme pohybovat.
Zdroj: autonews.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?