Ruský billionář Viktor Kharitonin koupil Nürburgringu hádejte za kolik

ar2, 3. listopadu 2014, 10:59 Google+

Nürburgring opět mění vlastníka, poté co Capricorn nebyl schopný za něj zaplatit, se do celé věci vložil Rus Viktor Charitonin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nürburgring

Nürburgring | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V březnu celý okruh i se zábavním parkem koupila společnost Capricorn Automotive GmbH. Jak se později ukázalo, nebyla schopná zaplatit 77 milionů eur, tedy v přepočtu 2,1 miliardy korun.

Ruský boháč, zakladatel a šéf farmaceutické společnosti Pharmstandard OJSC, se rozhodl odkoupit dvě třetiny akcií a tím získat celý Nürburgring. Doposud ale není jasné, jakou cenu za zmíněné akcie zaplatí. Zatím poslal zálohu ve výši 10 milionů euro, tedy okolo 270 milionů korun.

Připomeneme, že okruh byl založen v roce 1927, jeho originální trať vedla mezi městy Adenau, Nürburg a Müllenbach.

Okruh se skládal ze dvou částí: hlavní byla Nordschleife (severní trať), dlouhá něco málo pod 23 km (zpočátku 22,810 km). Trať byla tvořena asi 180 zatáčkami různého charakteru a obtížnosti, mezi nejslavnější patřila Karussell (dnes nese jméno Caracciola-Karussell na počest Rudolfa Caraccioly). Pro svou náročnost byla přezdívaná „Zelené peklo“.

Druhá část okruhu Südschleife (jižní trať), situovana do blízkosti města Müllenbach. Délka okruhu byla 7,747 km a byla používána na motoristické události místního významu. Oba okruhy používaly místo nazvané Start und Ziel Schleife s boxy. Celková délka trati, která využívala oba okruhy byla 28,265 km a byla pojmenována Gesamtstrecke.

Vytisknout

Diskuze: Ruský billionář Viktor Kharitonin koupil Nürburgringu hádejte za kolik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lincoln říká, že jejich interiéry jsou "nejtišší" na světě - anotační foto

Lincoln říká, že jejich interiéry jsou "nejtišší" na světě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud