Ruský billionář Viktor Kharitonin koupil Nürburgringu hádejte za kolik

ar2, 3. listopadu 2014, 10:59 Google+

Nürburgring opět mění vlastníka, poté co Capricorn nebyl schopný za něj zaplatit, se do celé věci vložil Rus Viktor Charitonin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nürburgring

Nürburgring | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V březnu celý okruh i se zábavním parkem koupila společnost Capricorn Automotive GmbH. Jak se později ukázalo, nebyla schopná zaplatit 77 milionů eur, tedy v přepočtu 2,1 miliardy korun.

Ruský boháč, zakladatel a šéf farmaceutické společnosti Pharmstandard OJSC, se rozhodl odkoupit dvě třetiny akcií a tím získat celý Nürburgring. Doposud ale není jasné, jakou cenu za zmíněné akcie zaplatí. Zatím poslal zálohu ve výši 10 milionů euro, tedy okolo 270 milionů korun.

Připomeneme, že okruh byl založen v roce 1927, jeho originální trať vedla mezi městy Adenau, Nürburg a Müllenbach.

Okruh se skládal ze dvou částí: hlavní byla Nordschleife (severní trať), dlouhá něco málo pod 23 km (zpočátku 22,810 km). Trať byla tvořena asi 180 zatáčkami různého charakteru a obtížnosti, mezi nejslavnější patřila Karussell (dnes nese jméno Caracciola-Karussell na počest Rudolfa Caraccioly). Pro svou náročnost byla přezdívaná „Zelené peklo“.

Druhá část okruhu Südschleife (jižní trať), situovana do blízkosti města Müllenbach. Délka okruhu byla 7,747 km a byla používána na motoristické události místního významu. Oba okruhy používaly místo nazvané Start und Ziel Schleife s boxy. Celková délka trati, která využívala oba okruhy byla 28,265 km a byla pojmenována Gesamtstrecke.

Vytisknout

Diskuze: Ruský billionář Viktor Kharitonin koupil Nürburgringu hádejte za kolik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lincoln říká, že jejich interiéry jsou "nejtišší" na světě - anotační foto

Lincoln říká, že jejich interiéry jsou "nejtišší" na světě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud