Hyundai chce do roku 2020 ovládnout 5 % evropského trhu. Již nyní automobilka v Evropě vyrábí půl milionů vozů, odvádí 1,3 miliardy EUR na daních a zaměstnává více než 152 000 lidí. Loni výrobce investoval do svých evropských aktivit přes 500 milionů EUR. Obří investice by se měla zhodnotit již v roce 2015, kdy Hyundai očekává výrazný nárůst evropských prodejů.
Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu poznamenal: „Mnoho evropských trhů již má nejhorší období hospodářské krize za sebou, i když oživování bude pomalé. Věříme, že revitalizace národních ekonomik podpoří důvěru spotřebitelů a pomůže značce Hyundai dosáhnout očekávaných cílů.“ Plán automobilky dosáhnout do roku 2020 pětiprocentního tržního podílu podpoří program Product Momentum 2017, v jehož rámci bude v Evropě během následujících čtyř let uvedeno na trh 22 nových modelů či modelových verzí Hyundai. Automobilka se před nedávnem též stala nejmladším členem evropské organizace EUCAR pro výzkum a vývoj v automobilovém odvětví. Cílem této instituce je posilování konkurenceschopnosti evropských výrobců automobilů prostřednictvím společného výzkumu a vývoje inovací. Hyundai se bude v rámci svého členství podílet na inovacích a výzkumu v oblastech, které tvoří tři „strategické pilíře“ vozidel blízké budoucnosti: co nejekologičtější pohonné systémy, bezpečná a integrovaná mobilita a cenová dostupnost a konkurenceschopnost.Češi zásobují vozy Hyundai celou EvropuV současnosti je 95 % všech vozidel značky Hyundai, prodávaných v Evropě, navrženo a vyvinuto právě v tomto regionu a 90 % z nich se vyrábí v České republice a v Turecku. Jen pro nošovický výrobní závod odebírá Hyundai od evropských dodavatelů komponenty v hodnotě přes dvě miliardy EUR ročně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?