Výrobce luxusních automobilů plánuje rozsáhlou expanzi na výkonném a perspektivním čínském trhu
Pořadí současné automobilové trojky na čínském trhu se možná změní. Společnost Daimler a automobilka Merecdes-Benz plánují rozsáhlou expanzi na dálném čínském trhu. Vedení se tak rozhodlo po zveřejnění prodejních čísel, které pro stuttgartského výrobce, vyznívají nevábně.
S necelými dvěma sty tisíci prodanými vozy se může automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku, zařadit až za konkurenty BMW a Audi. A to doslova se sklopenýma ušima. Vždyť Audi dosáhlo s 405 838 vozy více než dvojnásobných čísel. Podobný úspěch zaznamenalo i BMW.
K celkovému navýšení prodejů má přispět rozsáhlejší servisní základna. Na místo dosavadních 260 dealerství je v budoucnu počítáno s 300 až 330 prodejními centry. K navýšení má dojít i v oblasti tamější výroby. Současná produkce cca 200 tisíc vozů je pro vedení údajně nedostačující. Konečné číslo se zakulatí na hodnotě 300 tisíc.
Větší povědomí o značce přinese zřejmě i novinka Mercedes-Benz GLA. Zda se Číňanům dosud dobře utajované kompaktní SUV zalíbí, je však ve hvězdách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.