Výrobce luxusních automobilů plánuje rozsáhlou expanzi na výkonném a perspektivním čínském trhu
Pořadí současné automobilové trojky na čínském trhu se možná změní. Společnost Daimler a automobilka Merecdes-Benz plánují rozsáhlou expanzi na dálném čínském trhu. Vedení se tak rozhodlo po zveřejnění prodejních čísel, které pro stuttgartského výrobce, vyznívají nevábně.
S necelými dvěma sty tisíci prodanými vozy se může automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku, zařadit až za konkurenty BMW a Audi. A to doslova se sklopenýma ušima. Vždyť Audi dosáhlo s 405 838 vozy více než dvojnásobných čísel. Podobný úspěch zaznamenalo i BMW.
K celkovému navýšení prodejů má přispět rozsáhlejší servisní základna. Na místo dosavadních 260 dealerství je v budoucnu počítáno s 300 až 330 prodejními centry. K navýšení má dojít i v oblasti tamější výroby. Současná produkce cca 200 tisíc vozů je pro vedení údajně nedostačující. Konečné číslo se zakulatí na hodnotě 300 tisíc.
Větší povědomí o značce přinese zřejmě i novinka Mercedes-Benz GLA. Zda se Číňanům dosud dobře utajované kompaktní SUV zalíbí, je však ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.