Americká společnost vykázala poprvé od založení zisk. Tento rok prodala již více než 5 000 elektromobilů
Americká soukromá společnost Tesla Motors, Inc., majoritní výrobce automobilů na elektrický pohon v USA, slaví historicky poprvé úspěch a s ním spojené zisky. Automobilka, založení již v roce 2003, se dostala do povědomí lidí svým modelem Tesla Roadster. K 11. lednu 2011 dodala přesně 1 500 kusů tohoto vozu.
Od té doby se událo mnohé. Stěžejní je především představení nového modelu S. Luxusní čtyřmístná limuzína/sedan v sobě kombinuje současný design a ekologický elektromotor, přičemž reakce naň jsou více než jasné.
V první čtvrtletí se prodalo již více než 5 000 kusů modelu S. Za rok 2013 tak společnost počítá s celkovým počtem 20 – 30 tisíc nově registrovaných elektromobilů.
Dle prohlášení výrobce, firma prokázala obrat 562 milionů dolarů (v přepočtu cca 11 miliard korun), přičemž čistý zisk tvoří 14 - 15 milionů dolarů. Vedení si nových úspěchů v tržní oblasti cení. Peníze hodlá investovat do infrastruktury, výroby a vývoje. Jako stěžejní vidí zdokonalení systému rychlonabíjení, které ve vozech aplikuje. Slibovaný příchod modelu X se však odkládá. Závody běží na 100% a automobilka v současnosti nedisponuje dalšími výrobními linkami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.