Americká společnost vykázala poprvé od založení zisk. Tento rok prodala již více než 5 000 elektromobilů
Americká soukromá společnost Tesla Motors, Inc., majoritní výrobce automobilů na elektrický pohon v USA, slaví historicky poprvé úspěch a s ním spojené zisky. Automobilka, založení již v roce 2003, se dostala do povědomí lidí svým modelem Tesla Roadster. K 11. lednu 2011 dodala přesně 1 500 kusů tohoto vozu.
Od té doby se událo mnohé. Stěžejní je především představení nového modelu S. Luxusní čtyřmístná limuzína/sedan v sobě kombinuje současný design a ekologický elektromotor, přičemž reakce naň jsou více než jasné.
V první čtvrtletí se prodalo již více než 5 000 kusů modelu S. Za rok 2013 tak společnost počítá s celkovým počtem 20 – 30 tisíc nově registrovaných elektromobilů.
Dle prohlášení výrobce, firma prokázala obrat 562 milionů dolarů (v přepočtu cca 11 miliard korun), přičemž čistý zisk tvoří 14 - 15 milionů dolarů. Vedení si nových úspěchů v tržní oblasti cení. Peníze hodlá investovat do infrastruktury, výroby a vývoje. Jako stěžejní vidí zdokonalení systému rychlonabíjení, které ve vozech aplikuje. Slibovaný příchod modelu X se však odkládá. Závody běží na 100% a automobilka v současnosti nedisponuje dalšími výrobními linkami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.