Ferrari: vedení se obává ztráty exkluzivity

F70
F70, foto: Archiv AutoRoad.cz
Stanislav Růžička 9. května 2013 09:56
Sdílej:

Šéf a vedení světoznámé italské značky se obává zevšednění svých supersportovních automobilů, následovat má snížení výroby a prodejů

Zní to jako paradox. V době hospodářské a ekonomické krize, v době kdy se nejen malé, ale i ty nadnárodní podniky, společnosti a koncerny, obávají následujících dnů, vývoje situace, nutnými škrty a jinými omezeními, vystupuje přesně v tento moment do popředí zpráva italské automobilky, která hovoří o plánovaném snížení výroby a prodejů svých vozů.

Dle ředitele Luca Cordera di Montezemola, totiž hrozí ztráta exkluzivity a s tím spojené zevšednění sportovních vozů typu LaFerrari a jiných. Někomu se to může zdát jako hloupost, proč přicházet o zisk? Otázka je však na snadě.

Maranellská značka tak činí možná i ze zcela jiného důvodu. Loňské sněhy již dávno roztály a dosavadní optimistické prognózy prodejů luxusních sportovních vozů v prvním čtvrtletí nemusí pokračovat do nekonečna. Je možné, že si tak výrobce hledá důvod, jak omluvit špatná prodejní čísla.

Denní produkce v počtu 32 kusů automobilů tak zřejmě dozná faktických změn. Od začátku roku prodeje stouply řádově o necelá 4 % na 1 800 vozů. Loňské statistiky uvádí 7 318 nově registrovaných vozů, pro tento rok by jich mělo být pouze 7 000.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.