Šéf a vedení světoznámé italské značky se obává zevšednění svých supersportovních automobilů, následovat má snížení výroby a prodejů
Zní to jako paradox. V době hospodářské a ekonomické krize, v době kdy se nejen malé, ale i ty nadnárodní podniky, společnosti a koncerny, obávají následujících dnů, vývoje situace, nutnými škrty a jinými omezeními, vystupuje přesně v tento moment do popředí zpráva italské automobilky, která hovoří o plánovaném snížení výroby a prodejů svých vozů.
Dle ředitele Luca Cordera di Montezemola, totiž hrozí ztráta exkluzivity a s tím spojené zevšednění sportovních vozů typu LaFerrari a jiných. Někomu se to může zdát jako hloupost, proč přicházet o zisk? Otázka je však na snadě.
Maranellská značka tak činí možná i ze zcela jiného důvodu. Loňské sněhy již dávno roztály a dosavadní optimistické prognózy prodejů luxusních sportovních vozů v prvním čtvrtletí nemusí pokračovat do nekonečna. Je možné, že si tak výrobce hledá důvod, jak omluvit špatná prodejní čísla.
Denní produkce v počtu 32 kusů automobilů tak zřejmě dozná faktických změn. Od začátku roku prodeje stouply řádově o necelá 4 % na 1 800 vozů. Loňské statistiky uvádí 7 318 nově registrovaných vozů, pro tento rok by jich mělo být pouze 7 000.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?