Šéf a vedení světoznámé italské značky se obává zevšednění svých supersportovních automobilů, následovat má snížení výroby a prodejů
Zní to jako paradox. V době hospodářské a ekonomické krize, v době kdy se nejen malé, ale i ty nadnárodní podniky, společnosti a koncerny, obávají následujících dnů, vývoje situace, nutnými škrty a jinými omezeními, vystupuje přesně v tento moment do popředí zpráva italské automobilky, která hovoří o plánovaném snížení výroby a prodejů svých vozů.
Dle ředitele Luca Cordera di Montezemola, totiž hrozí ztráta exkluzivity a s tím spojené zevšednění sportovních vozů typu LaFerrari a jiných. Někomu se to může zdát jako hloupost, proč přicházet o zisk? Otázka je však na snadě.
Maranellská značka tak činí možná i ze zcela jiného důvodu. Loňské sněhy již dávno roztály a dosavadní optimistické prognózy prodejů luxusních sportovních vozů v prvním čtvrtletí nemusí pokračovat do nekonečna. Je možné, že si tak výrobce hledá důvod, jak omluvit špatná prodejní čísla.
Denní produkce v počtu 32 kusů automobilů tak zřejmě dozná faktických změn. Od začátku roku prodeje stouply řádově o necelá 4 % na 1 800 vozů. Loňské statistiky uvádí 7 318 nově registrovaných vozů, pro tento rok by jich mělo být pouze 7 000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?