Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyrobila od roku 1905 už 15 milionů vozů. Z výrobní linky sjela v úterý jubilejní stříbrná škoda octavia třetí generace, kterou bude vedení firmy podle svých slov využívat jako VIP-limuzínu v technologickém centru firmy v Česaně.
Tolik vyrobených vozů je podle předsedy představenstva společnosti Škoda Winfrieda Vahlanda důkazem velkolepého rozvoje značky, která vyrobila svůj předchozí, 14. miliontý, jubilejní vůz začátkem roku 2012. "Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě," doplnil Vahland.
Během následujících let plánuje firma nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Mladoboleslavská automobilka zároveň rozjíždí svoji největší modelovou ofenzivu na automobilovém trhu v historii společnosti, která začala již v loňském roce uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia třetí generace.
V roce 2013 uvede společnost na trh celkem osm nových nebo přepracovaných modelů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?