Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyrobila od roku 1905 už 15 milionů vozů. Z výrobní linky sjela v úterý jubilejní stříbrná škoda octavia třetí generace, kterou bude vedení firmy podle svých slov využívat jako VIP-limuzínu v technologickém centru firmy v Česaně.
Tolik vyrobených vozů je podle předsedy představenstva společnosti Škoda Winfrieda Vahlanda důkazem velkolepého rozvoje značky, která vyrobila svůj předchozí, 14. miliontý, jubilejní vůz začátkem roku 2012. "Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě," doplnil Vahland.
Během následujících let plánuje firma nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
Mladoboleslavská automobilka zároveň rozjíždí svoji největší modelovou ofenzivu na automobilovém trhu v historii společnosti, která začala již v loňském roce uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia třetí generace.
V roce 2013 uvede společnost na trh celkem osm nových nebo přepracovaných modelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.