Počet dodávek automobilů Škoda loni vzrostl na rekordních 939 200 vozů, což představuje proti předcházejícímu roku zvýšení o 6,8 procenta. V dosud nejúspěšnějším prosinci v historii podniku dodala firma 66 200 vozů, informovala v pátek Škoda Auto.
"Rekordních prodejů se nám podařilo dosáhnout i navzdory krizi. Na některých trzích se nám navíc podařilo s našimi modely i zvýšit tržní podíly a úspěšně pokračovat v kurzu růstové strategie," uvedl předseda představenstva spolčenosti Škoda Auto Winfried Vahland. Vahland dále uvedl, že letošní rok bude pro automobilku především ve znamení modelové ofenzívy, kterou již zahájila nová Škoda Octavia. Automobilový rok 2013 však podle jeho slov nebude jednoduchý, přestože se domnívá, že nové modely jako jsou Octavia, Rapid nebo Citigo, spolu s trvalou pozicí na mezinárodních trzích, jsou pro značku Škoda dobrým základem. Mezi nejprodávanějšími modely loňského roku opět dominovala Škoda Octavia (409 600 prodaných vozů), následovala Škoda Fabia s 240 500 prodanými automobily a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 automobilů).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?