O necelou třetinu (28 procent) navýšila na českém trhu průběžné letošní prodeje proti stejnému období loňského roku automobilka Hyundai. Za prvních 11 měsíců na 13 957 vozů, informovala ve čtvrtek společnost Hyundai.
Nejprodávanějším modelem značky, i celého segmentu C, je model i30. Od ledna do konce listopadu se prodalo 4 396 automobilů tohoto modelu, jeho podíl na trhu činí 17 procent při meziročním nárůstu o 30 procent. Model Hyundai i30 je stabilně třetím nejprodávanějším vozem českého trhu po automobilech Škoda Octavia a Škoda Fabia. Druhým nejprodávanějším modelem automobilky je Hyundai ix20. Během sledovaného období si ho koupilo 3 140 zákazníků, což je o 72 procent více než loni. Úspěch zaznamenal rovněž vůz Hyundai ix35, kterých se od začátku letošního roku do konce listopadu prodalo 2 009 kusů. To představuje meziroční zvýšení o téměř 32 procent, zároveň se jedná o druhý nejprodávanější vůz v segmentu SUV.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.