Mladoboleslavská Škoda v roce 2011 pokračovala růstu a opět dosáhla nového prodejního rekordu, prodeje značky vzrostly o 15 procent na 875 000 vozů. Firma to sdělila ve čtvrtek.
"Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích," shrnul předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky Škoda vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. "K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy," podtrhl Vahland. Téměř ve všech regionech prodala firma v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Například v Indii se společnosti podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 005 vozů. Dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku.
Česká automobilka dále investuje do nových modelů, značek a kapacit. Do poloviny roku 2012 rozšíří například hlavní závod v Mladé Boleslavi. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou Octavií a Fabií. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard euro (asi 361 mld. Kč) do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti.
Jako první vozy modelové ofenzívy značky byl uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. S Rapidem je Škoda zase zastoupena i v největším segmentu indického trhu. "Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem," vysvětlil Vahland.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?