Mladoboleslavská Škoda v roce 2011 pokračovala růstu a opět dosáhla nového prodejního rekordu, prodeje značky vzrostly o 15 procent na 875 000 vozů. Firma to sdělila ve čtvrtek.
"Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích," shrnul předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky Škoda vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. "K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy," podtrhl Vahland. Téměř ve všech regionech prodala firma v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Například v Indii se společnosti podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 005 vozů. Dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku.
Česká automobilka dále investuje do nových modelů, značek a kapacit. Do poloviny roku 2012 rozšíří například hlavní závod v Mladé Boleslavi. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou Octavií a Fabií. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard euro (asi 361 mld. Kč) do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti.
Jako první vozy modelové ofenzívy značky byl uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. S Rapidem je Škoda zase zastoupena i v největším segmentu indického trhu. "Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem," vysvětlil Vahland.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.