Německý výrobce sportovních automobilů Porsche chce v letošním roce zvýšit prodeje. Situaci automobilky by mohla zhoršit žaloba investorů, kteří od ní požadují skoro dvě miliardy eur (51,5 miliardy korun), napsal ve středu server Automotive News Europe.
Skupina investičních fondů Porsche žaluje už podruhé. Automobilka utajováním svých záměrů během pokusu převzít Volkswagen (VW) způsobila výkyvy v cenách akcií. Podle marketingového ředitele Porsche Bernharda Maiera žaloba nemá opodstatnění.
Právní spory kvůli neúspěšnému pokusu o převzetí VW vede Porsche rovněž ve Spojených státech. Při snaze o převzetí Volkswagenu se zadlužilo natolik, že se samo mělo stát novou akvizicí VW. Fúze společností se měla původně uskutečnit již v loňském roce. Volkswagen ale v září převzetí kvůli nevyřešeným právním otázkám a vyšetřování manažerů Porsche odložil. "Porsche je zdravá a dynamická značka," uvedl Maier ve středu v Automotive News Europe. "V letošním roce plánujeme prodat o šest a půl procenta víc vozů než loni a srazit tak naše zadlužení." Porsche si mnoho slibuje zejména od nové verze kupé Porsche Carrera S.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.