Německý výrobce sportovních automobilů Porsche chce v letošním roce zvýšit prodeje. Situaci automobilky by mohla zhoršit žaloba investorů, kteří od ní požadují skoro dvě miliardy eur (51,5 miliardy korun), napsal ve středu server Automotive News Europe.
Skupina investičních fondů Porsche žaluje už podruhé. Automobilka utajováním svých záměrů během pokusu převzít Volkswagen (VW) způsobila výkyvy v cenách akcií. Podle marketingového ředitele Porsche Bernharda Maiera žaloba nemá opodstatnění.
Právní spory kvůli neúspěšnému pokusu o převzetí VW vede Porsche rovněž ve Spojených státech. Při snaze o převzetí Volkswagenu se zadlužilo natolik, že se samo mělo stát novou akvizicí VW. Fúze společností se měla původně uskutečnit již v loňském roce. Volkswagen ale v září převzetí kvůli nevyřešeným právním otázkám a vyšetřování manažerů Porsche odložil. "Porsche je zdravá a dynamická značka," uvedl Maier ve středu v Automotive News Europe. "V letošním roce plánujeme prodat o šest a půl procenta víc vozů než loni a srazit tak naše zadlužení." Porsche si mnoho slibuje zejména od nové verze kupé Porsche Carrera S.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?