Škoda Auto údajně přemýšlí o tom, že by do svého výrobního programu zařadila terénní vůz větší než je dosavadní Škoda Yetti. V úterním rozhovoru pro časopis Forbes to uvedl ředitel mladoboleslavské automobilky z koncernu Volkswagen Winfried Vahland.
„Nové SUV s okřídleným šípem ve znaku by mohlo spatřit světlo světa za pět let,“ citoval časopis Forbes Vahlanda ve svém aktuálním vydání.
Vahland sdělil, že Škoda nejprve musí zcela obměnit stávající modelové řady, potom může přijít na řadu nový model.
„Nedá se očekávat, že by Škoda začala vyrábět konkurenci například Volkswagenu Touareg,“ řekl agentuře Mediafax Tomáš Kovařík z časopisu AutoTip.
„Yetti v roce 2016 dostane nástupce, ale ten nebude mířit do vyššího segmentu. To, co Škodě chybí, je rodinné MPV na bázi stávajícího Volkswagenu Sharan. Škoda je značka, která cílí na rodinnou klientelu a offroad je zcela mimo cílovou skupinu jejích zákazníků,“ doplnil Kovařík.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?