Automobilka Škoda celosvětově zvýšila počet dodávek zákazníkům, poprvé prodala více než půl milionu vozů do konce července, konkrétně 523 200. Firma to sdělila ve středu.
Celosvětové prodeje firmy se tak meziročně zlepšily o 19,7 procenta. Současně dosáhla mladoboleslavská automobilka s 68 500 prodanými vozy nového červencového rekordu, v uplynulém roce to bylo 58 500. „Škoda nadále udržuje úspěšný kurs,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast Prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. „Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysokých prodejních výsledků,“ doplnil. Na českém trhu rostla automobilka tempem 9,6 procenta. Zákazníkům dodala 4400 vozů. Výrazných přírůstků zaznamenala značka také v dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o 54,8 procenta, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta. Jak firma sdělila, potěšitelný byl také vývoj prodejů v západní Evropě. S nárůstem o 24 procent prodala česká automobilka 27 200 vozů. Vysoké tempo růstu hlásí Nizozemí s nárůstem o 53,2 procenta a Rakousko s nárůstem o 36,8 procenta. Prodeje v Belgii se zvýšily o 23,8 procenta, ve Francii o 22,6 procenta a ve Švýcarsku o 13,2 procenta. Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek značky Škoda zákazníkům o 15,4 procenta na 17800 vozů. V Rusku dosáhla firma třetího nejlepšího měsíčního výsledku 6100 dodávek a nárůstu o 22,7 procenta. V Indii je automobilka se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku. Zhruba dvě třetiny indických zákazníků se přitom rozhodlo pro model Fabia.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.