Automobilka Škoda celosvětově zvýšila počet dodávek zákazníkům, poprvé prodala více než půl milionu vozů do konce července, konkrétně 523 200. Firma to sdělila ve středu.
Celosvětové prodeje firmy se tak meziročně zlepšily o 19,7 procenta. Současně dosáhla mladoboleslavská automobilka s 68 500 prodanými vozy nového červencového rekordu, v uplynulém roce to bylo 58 500. „Škoda nadále udržuje úspěšný kurs,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast Prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. „Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysokých prodejních výsledků,“ doplnil. Na českém trhu rostla automobilka tempem 9,6 procenta. Zákazníkům dodala 4400 vozů. Výrazných přírůstků zaznamenala značka také v dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o 54,8 procenta, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta. Jak firma sdělila, potěšitelný byl také vývoj prodejů v západní Evropě. S nárůstem o 24 procent prodala česká automobilka 27 200 vozů. Vysoké tempo růstu hlásí Nizozemí s nárůstem o 53,2 procenta a Rakousko s nárůstem o 36,8 procenta. Prodeje v Belgii se zvýšily o 23,8 procenta, ve Francii o 22,6 procenta a ve Švýcarsku o 13,2 procenta. Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek značky Škoda zákazníkům o 15,4 procenta na 17800 vozů. V Rusku dosáhla firma třetího nejlepšího měsíčního výsledku 6100 dodávek a nárůstu o 22,7 procenta. V Indii je automobilka se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku. Zhruba dvě třetiny indických zákazníků se přitom rozhodlo pro model Fabia.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?