Celosvětové prodeje firmy se tak meziročně zlepšily o 19,7 procenta. Současně dosáhla mladoboleslavská automobilka s 68 500 prodanými vozy nového červencového rekordu, v uplynulém roce to bylo 58 500.
„Škoda nadále udržuje úspěšný kurs,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast Prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. „Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysokých prodejních výsledků,“ doplnil.
Na českém trhu rostla automobilka tempem 9,6 procenta. Zákazníkům dodala 4400 vozů.
Výrazných přírůstků zaznamenala značka také v dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o 54,8 procenta, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta.
Jak firma sdělila, potěšitelný byl také vývoj prodejů v západní Evropě. S nárůstem o 24 procent prodala česká automobilka 27 200 vozů. Vysoké tempo růstu hlásí Nizozemí s nárůstem o 53,2 procenta a Rakousko s nárůstem o 36,8 procenta. Prodeje v Belgii se zvýšily o 23,8 procenta, ve Francii o 22,6 procenta a ve Švýcarsku o 13,2 procenta.
Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek značky Škoda zákazníkům o 15,4 procenta na 17800 vozů. V Rusku dosáhla firma třetího nejlepšího měsíčního výsledku 6100 dodávek a nárůstu o 22,7 procenta. V Indii je automobilka se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku. Zhruba dvě třetiny indických zákazníků se přitom rozhodlo pro model Fabia.
Komerční sdělení