Škoda hlásí třetí rekord v řadě. Prodala 78 tisíc vozů

Škoda
Škoda, foto: Archiv AutoRoad.cz
mediafax 9. června 2011 14:28
Sdílej:

Vývoz se loni oklepal po složitém období finanční krize, když jeho objem vzrostl meziročně o 30 procent v hodnotě 192 miliard korun, největším exportérem byla opět Škoda Auto. Informovalo o tom ve čtvrtek Sdružení CZECH TOP 100.

Sdružení CZECH TOP 100 zveřejnilo pořadí největších vývozců České republiky jako úvodní informaci k 17. ročníku žebříčku 100 nejvýznamnějších firem České republiky. I při dramatickém nárůstu objemu exportu si v loňském roce udržela své prvenství automobilka Škoda Auto a stala se tak největším exportérem za rok 2010. V roce 2010 zaznamenal vývoz Škody Auto nárůst na 198 miliard korun (+18,9 %) oproti roku 2009, kdy dosahoval 166,5 mld. Kč.

Druhým největším exportérem se v loňském roce stala opět společnost Foxconn CZ, jeden z lídrů v oblasti IT řešení a produkce spotřební elektroniky. Její vývoz, stejně jako v případě Škody Auto a.s. zaznamenal znatelný nárůst a v loňském roce činil zhruba 110 miliard Kč.

"Žebříček exportérů za rok 2010 ukazuje nadějné oživení obchodu českých vývozců. Při porovnání prvních padesáti vývozců v roce 2010 a 2009, je zřejmý nárůst objemu exportu o 30 procent, v celkové výši 192 miliard korun, což je největší meziroční změna za posledních pět let," uvedl předseda Sdružení CZECH TOP 100 Jan Struž. První desítka exportérů dosáhla objemu vývozu 616 miliard korun, oproti 464 miliardám korun v roce 2009. Z první desítky zaznamenala pokles exportu oproti minulému roku pouze společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech.

Objem exportu 50 nejvýznamnějších vývozců vzrostl o rekordních 30 procent na 832 miliard korun. Zatímco v minulém roce bylo k umístění v první desítce potřeba minimálně 14 miliard korun, letos hranice stoupla na 23 miliard korun.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?