Škoda Auto chystá v nejbližších měsících značné investice do rozšíření výroby vozu Yeti v Kvasinách. Píše o tom čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář.
Podle vyjádření nového vedoucího tamního závodu Pavla Richtera se v Kvasinách vyrobilo už přes milion automobilů. "Teď se však dynamika výroby zvyšuje, loni se vyrobilo přes 149 tisíc vozů a každá pátá škodovka byla z Kvasin," uvedl Richter pro Škodováckého odboráře. V dlouhodobém horizontu se podle něj počítá s rozšířením závodu, což bude znamenat vykoupení sousedních pozemků, protože pozemková kapacita továrny je vyčerpána. V krátkodobém horizontu pak přijdou investice pro rychlejší zvýšení kapacity výroby současných produktů.
Automobilka vyrobila za dva roky už 100 tisíc vozů Yeti. Mimo Kvasin se od poloviny loňského roku vyrábí Yeti i v indickém Aurangabadu a montuje se i v ruské Kaluze. Vedení automobilky si Yetiho nemůže vynachválit, s takovým úspěchem se prý původně nepočítalo. "Skutečnost, že jsme už po dvou letech výroby prolomili hranici 100 tisíc vyrobených vozů, to působivě podtrhuje. V podobě vozů Yeti máme v oblíbeném segmentu kompaktních středních užitkových vozů jednu z nejlepších nabídek na trhu. Yeti hraje důležitou roli v naší růstové strategii. Proto jsme se rozhodli od roku 2013 vyrábět ten model i v Číně," řekl člen představenstva Škody Auto zodpovědný za oblast výroby Michael Oeljeklaus.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.