Škoda Auto chystá v nejbližších měsících značné investice do rozšíření výroby vozu Yeti v Kvasinách. Píše o tom čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář.
Podle vyjádření nového vedoucího tamního závodu Pavla Richtera se v Kvasinách vyrobilo už přes milion automobilů. "Teď se však dynamika výroby zvyšuje, loni se vyrobilo přes 149 tisíc vozů a každá pátá škodovka byla z Kvasin," uvedl Richter pro Škodováckého odboráře. V dlouhodobém horizontu se podle něj počítá s rozšířením závodu, což bude znamenat vykoupení sousedních pozemků, protože pozemková kapacita továrny je vyčerpána. V krátkodobém horizontu pak přijdou investice pro rychlejší zvýšení kapacity výroby současných produktů.
Automobilka vyrobila za dva roky už 100 tisíc vozů Yeti. Mimo Kvasin se od poloviny loňského roku vyrábí Yeti i v indickém Aurangabadu a montuje se i v ruské Kaluze. Vedení automobilky si Yetiho nemůže vynachválit, s takovým úspěchem se prý původně nepočítalo. "Skutečnost, že jsme už po dvou letech výroby prolomili hranici 100 tisíc vyrobených vozů, to působivě podtrhuje. V podobě vozů Yeti máme v oblíbeném segmentu kompaktních středních užitkových vozů jednu z nejlepších nabídek na trhu. Yeti hraje důležitou roli v naší růstové strategii. Proto jsme se rozhodli od roku 2013 vyrábět ten model i v Číně," řekl člen představenstva Škody Auto zodpovědný za oblast výroby Michael Oeljeklaus.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?