Téměř polovina českých řidičů (49 procent) chce v příštích dvou letech koupit automobil, dvě třetiny zájemců o koupi vozu preferují ojetinu. Informovala o tom ve středu společnost GE Money Auto.
"O koupi nového nebo ojetého automobilu nejčastěji uvažují majitelé vozů starších sedmi let. Šest z deseti zájemců preferuje ojetý vůz a za auto hodlá utratit maximálně 200 tisíc korun. Nejdůležitější kritéria pro výběr ojetého auta jsou kromě ceny zejména technický stav vozidla, jeho stáří a spotřeba. Ta hraje v souvislosti s rostoucími cenami pohonných hmot stále důležitější roli," uvedl Milan Beutl, generální ředitel GE Money Auto.
Nejdůležitějšími kritérii pro výběr ojetého auta jsou podle průzkumu kromě ceny zejména technický stav vozidla, jeho stáří a spotřeba. Vyplývá to z březnového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambor. Z výsledků průzkumu společnosti GE Money Auto dále vyplývá, že ženy častěji než muži kladou při koupi vozu důraz na praktické parametry, jako je dostupnost servisních služeb nebo počet osob, které lze v autě převážet. U nových aut lidé více zohledňují výkon motoru a poskytované vybavení v ceně vozidla.
Zhruba 55 procent českých domácností má jeden osobní automobil, 23 procent domácností disponuje dvěma vozidly, devět procent třemi a více auty, a 13 procent tuzemských domácností podle letošního průzkumu nemá žádný vůz.
Průměrné stáří vozidel podle průzkumu je 12 let. Starších sedmi let je 75 procent vozů v českých domácnostech. Automobil mladší než tři roky uvedlo pouze šest procent respondentů. Nejoblíbenější značkou je Škoda, za kterou s výrazným odstupem následují Ford, Renault a Peugeot. O úvěru vyřízeného přímo u autodealera uvažuje 44 procent respondentů, o půjčce u banky 43 procent oslovených. "Pro klienty je velmi důležitá rychlost a jednoduchost vyřízení půjčky. Šest z deseti zájemců o koupi auta totiž očekává, že případné sjednání úvěru nezabere více než jednu hodinu," řekl Beutl.
Při financování nákupu auta pomocí úvěru preferuje 44 procent dotázaných maximální výši měsíční splátky do 3000 korun. V porovnání s výsledky průzkumu, který společnost realizovala v roce 2008, je patrná obliba nižších splátek. Dobu splácení půjčky plánují zájemci o koupi nejčastěji nastavit na pět a více let (52 %). Za poslední tři roky tak vzrostl počet lidí, kteří dávají přednost delšímu splácení o osm procent. Přibližně polovina účastníků průzkumu uvedla, že by omezila jízdy automobilem, kdyby cena pohonných hmot vzrostla nad 38 korun za litr. Při současné ceně benzínu kolem 35 korun za litr se chystá omezit jízdy třetina řidičů. Nejčastějšími barvami aut na českých silnicích jsou podle průzkumu modrá, červená a stříbrná. Modrá barva vystřídala proti roku 2008 v popularitě na prvním místě červenou. Za poslední tři roky vzrostla obliba stříbrných a černých automobilů. Soukromé auto řídí tři čtvrtiny dospělých Čechů a za volantem nejčastěji stráví každý den 30 až 60 minut (39 procent). Z průzkumu také vyplynulo, že za jízdy tuzemští řidiči zvládají jíst (67 %), telefonovat bez hands free (47 procent) či posílat SMS (24 %), přestože to vyhláška zakazuje.
"Češi tráví za volantem stále více času. V porovnání s rokem 2008, kdy jsme obdobný průzkum dělali poprvé, se zvýšil počet řidičů, kteří řídí vůz více než 30 minut denně, z 55 na 71 procent. Typický český řidič najede ročně do 10 tisíc kilometrů. Muži najedou v průměru více než ženy, hned čtvrtina z nich za rok najede přes 20 tisíc kilometrů," dodal Beutl.
Nejčastějšími spolujezdci tuzemských řidičů jsou v 52 procentech partneři a partnerky nebo děti (26 %). Průzkum také potvrdil, že jsou to ženy (44 procent), kdo častěji vozí své děti autem do školy, školky, na kurzy a podobně. Téměř polovina tuzemských řidičů považuje děti za nejupovídanější spolujezdce. Čtyři procenta respondentů dokonce uvedla, že za jízdy dělají se svými dětmi úkoly do školy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?