Počet vyrobených modelů Ferrari během let postupně roste. Aktuálně hlavně z důvodu expanze na rozvojové trhy.
Nejrychleji rostoucími trhy s autombily jsou momentálně země Latinské Ameriky, Indie a Čína. V posledně jmenované se jenom vloni prodalo asi 300 vozů. Letos se zde odhaduje nárůst prodejů až na 500 kusů z celkově vyrobených 7000 vozidel. Aby bylo možno rozumně uspokojit poptávku i v budoucích letech, je bezpodmínečně nutno navýšit kapacitu výroby. Momentálně se mluví o 8000 kusech ročně.
Čína je pro Ferrari třetím největším trhem. Stavět zde továrnu ale vedení Fiatu neplánuje. Všechna auta se i nadále budou vyrábět v Itálii. Nechystá se ani rozšíření portfolia směrem k jiným kategoriím, tak jako to udělalo například Porsche s Cayennem a Panamerou. K tomu má koncern Fiat značku Maserati.
Velkým odbytištěm je také Japonsko. Tam ale prodeje spíše stagnují a tamní ekonomická situace se nevyvíjí zrovna příznivě. Otázkou také zůstavá, jak dlouho Číně vydrží překotný tržní rozvoj. Už nyní se začínají objevovat informace o přehřátí jejich ekonomiky a blížící se recesi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?