Počet vyrobených modelů Ferrari během let postupně roste. Aktuálně hlavně z důvodu expanze na rozvojové trhy.
Nejrychleji rostoucími trhy s autombily jsou momentálně země Latinské Ameriky, Indie a Čína. V posledně jmenované se jenom vloni prodalo asi 300 vozů. Letos se zde odhaduje nárůst prodejů až na 500 kusů z celkově vyrobených 7000 vozidel. Aby bylo možno rozumně uspokojit poptávku i v budoucích letech, je bezpodmínečně nutno navýšit kapacitu výroby. Momentálně se mluví o 8000 kusech ročně.
Čína je pro Ferrari třetím největším trhem. Stavět zde továrnu ale vedení Fiatu neplánuje. Všechna auta se i nadále budou vyrábět v Itálii. Nechystá se ani rozšíření portfolia směrem k jiným kategoriím, tak jako to udělalo například Porsche s Cayennem a Panamerou. K tomu má koncern Fiat značku Maserati.
Velkým odbytištěm je také Japonsko. Tam ale prodeje spíše stagnují a tamní ekonomická situace se nevyvíjí zrovna příznivě. Otázkou také zůstavá, jak dlouho Číně vydrží překotný tržní rozvoj. Už nyní se začínají objevovat informace o přehřátí jejich ekonomiky a blížící se recesi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?