Ferrari má v plánu vyrábět až 8000 aut ročně

Ferrari
Ferrari, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 26. dubna 2011 18:25
Sdílej:

Počet vyrobených modelů Ferrari během let postupně roste. Aktuálně hlavně z důvodu expanze na rozvojové trhy.

Nejrychleji rostoucími trhy s autombily jsou momentálně země Latinské Ameriky, Indie a Čína. V posledně jmenované se jenom vloni prodalo asi 300 vozů. Letos se zde odhaduje nárůst prodejů až na 500 kusů z celkově vyrobených 7000 vozidel. Aby bylo možno rozumně uspokojit poptávku i v budoucích letech, je bezpodmínečně nutno navýšit kapacitu výroby. Momentálně se mluví o 8000 kusech ročně.

Čína je pro Ferrari třetím největším trhem. Stavět zde továrnu ale vedení Fiatu neplánuje. Všechna auta se i nadále budou vyrábět v Itálii. Nechystá se ani rozšíření portfolia směrem k jiným kategoriím, tak jako to udělalo například Porsche s Cayennem a Panamerou. K tomu má koncern Fiat značku Maserati.

Velkým odbytištěm je také Japonsko. Tam ale prodeje spíše stagnují a tamní ekonomická situace se nevyvíjí zrovna příznivě. Otázkou také zůstavá, jak dlouho Číně vydrží překotný tržní rozvoj. Už nyní se začínají objevovat informace o přehřátí jejich ekonomiky a blížící se recesi.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.