Pod našimi křídly by Alfa vyrostla čtyřnásobně

Alfa Romeo
Alfa Romeo, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 4. března 2011 08:47
Sdílej:

Těmito slovy oznámil Ferdinand Piëch svoji vizi v případě vlastnictví Alfy Romeo Volkswagenem.

Alfa Romeo není pro Fiat zrovna vzorem superúspěšné značky. Její prodeje nejsou nijak slavné a ziskovost je spíše nulová. Nějak takto ji popsal přímo šéf koncernu Fiat Sergio Machionne. Celý Fiat se snaží značku všemi způsoby vrátit k ziskům, mnoho úspěchů ale zatím nezaznamenal. Jedním z plánů je také přinést Alfu Romeo zpět do USA, odkud se před několika lety ztáhla z důvodu velké poruchovosti svých vozidel.

Šéf Volkswagenu má ale svou vlatní vizi. Již nějakou dobu usiluje o odkoupení Alfy od Fiatu. Dle jeho slov by pod křídly VW Alfa vyrostla čtyřnásobně a stejně tak by vyrostly i její zisky. Prodeje by tím vzrostly na nějakých 400 000 vozidel. Trochu by to pomohlo i plánům VW stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě.

Co přimělo Piëcha k těmto slovům? To asi nikdo neví. Nicméně Machionne se nechal slyšet, že dokud bude velet Fiatu, Alfu Romeo nikomu neprodá. Němcům by legendární italská značka vylepšila charakter, v poslední době jsou totiž jejich vozidla nazývána chladnými až přímo nudnými. A jejich vzhled takový opravdu je. Všechno jenom ne zajímavý.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.