Těmito slovy oznámil Ferdinand Piëch svoji vizi v případě vlastnictví Alfy Romeo Volkswagenem.
Alfa Romeo není pro Fiat zrovna vzorem superúspěšné značky. Její prodeje nejsou nijak slavné a ziskovost je spíše nulová. Nějak takto ji popsal přímo šéf koncernu Fiat Sergio Machionne. Celý Fiat se snaží značku všemi způsoby vrátit k ziskům, mnoho úspěchů ale zatím nezaznamenal. Jedním z plánů je také přinést Alfu Romeo zpět do USA, odkud se před několika lety ztáhla z důvodu velké poruchovosti svých vozidel.
Šéf Volkswagenu má ale svou vlatní vizi. Již nějakou dobu usiluje o odkoupení Alfy od Fiatu. Dle jeho slov by pod křídly VW Alfa vyrostla čtyřnásobně a stejně tak by vyrostly i její zisky. Prodeje by tím vzrostly na nějakých 400 000 vozidel. Trochu by to pomohlo i plánům VW stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě.
Co přimělo Piëcha k těmto slovům? To asi nikdo neví. Nicméně Machionne se nechal slyšet, že dokud bude velet Fiatu, Alfu Romeo nikomu neprodá. Němcům by legendární italská značka vylepšila charakter, v poslední době jsou totiž jejich vozidla nazývána chladnými až přímo nudnými. A jejich vzhled takový opravdu je. Všechno jenom ne zajímavý.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?