Těmito slovy oznámil Ferdinand Piëch svoji vizi v případě vlastnictví Alfy Romeo Volkswagenem.
Alfa Romeo není pro Fiat zrovna vzorem superúspěšné značky. Její prodeje nejsou nijak slavné a ziskovost je spíše nulová. Nějak takto ji popsal přímo šéf koncernu Fiat Sergio Machionne. Celý Fiat se snaží značku všemi způsoby vrátit k ziskům, mnoho úspěchů ale zatím nezaznamenal. Jedním z plánů je také přinést Alfu Romeo zpět do USA, odkud se před několika lety ztáhla z důvodu velké poruchovosti svých vozidel.
Šéf Volkswagenu má ale svou vlatní vizi. Již nějakou dobu usiluje o odkoupení Alfy od Fiatu. Dle jeho slov by pod křídly VW Alfa vyrostla čtyřnásobně a stejně tak by vyrostly i její zisky. Prodeje by tím vzrostly na nějakých 400 000 vozidel. Trochu by to pomohlo i plánům VW stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě.
Co přimělo Piëcha k těmto slovům? To asi nikdo neví. Nicméně Machionne se nechal slyšet, že dokud bude velet Fiatu, Alfu Romeo nikomu neprodá. Němcům by legendární italská značka vylepšila charakter, v poslední době jsou totiž jejich vozidla nazývána chladnými až přímo nudnými. A jejich vzhled takový opravdu je. Všechno jenom ne zajímavý.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?