V srpnu bylo registrováno méně elektromobilů než před rokem, zájem kupujících o vozy s ekologickým pohonem se soustředil na plug-in hybridní automobily.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-srpen 2020:- 1 477 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +180 %- 990 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +356 %- 881 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -31 %- 504 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +37 %
V období leden-srpen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 131 410 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 43 930 registrací méně, tj. -25 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v tomto roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. V srpnu významně přibylo také LPG vozidel, meziročně byl však evidován téměř třetinový propad v registracích CNG vozidel. V srpnu bylo registrováno 103 bateriových elektrických vozidel, o 3 méně než ve stejném měsíci v loňském roce. Po květnových a červnových registracích je to letos 3. nejnižší měsíční přírůstek.
„V uplynulých osmi měsících bylo registrováno 2 467 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 744 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 477 bateriových elektrických (BEV; 60 %) a 990 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 23 automobilek letos registrovalo nové osobní EV vozidla, nejnověji se na český trh zařadil Citroën se svým modelem C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID. Registrace plynových vozidel jsou v letošním roce ve srovnání s těmi elektrickými zastoupeny méně. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo jen 7 automobilek. V tomto segmentu dominují Škoda a Dacia, které v součtu registrovaly 83 % všech plynových vozidel.“
Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly, Tesla 11 % a Hyundai 10 %Celkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 8 měsících registrovala celkem 1 144 osobních vozidel s externím dobíjením (634 BEV + 510 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 46 %. Celkem 280 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 240 registrací (237 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (148), Volvo (116), Renault (73), Mercedes-Benz (61), Volkswagen (61), Ford (53) a další.
Plynová vozidla: Škoda, Dacia a ostatníVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 881 registrací, meziročně o 31 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škodovky (76 %), následoval Seat (11 %) a Volkswagen (11 %). Z uvedeného je zřejmá naprostá dominance koncernových vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 94 % z těchto vozidel registrovala Dacia (476), 21 vozidel Fiat a 7 Renault.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.