V srpnu bylo registrováno méně elektromobilů než před rokem, zájem kupujících o vozy s ekologickým pohonem se soustředil na plug-in hybridní automobily.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-srpen 2020:- 1 477 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +180 %- 990 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +356 %- 881 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -31 %- 504 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +37 %
V období leden-srpen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 131 410 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 43 930 registrací méně, tj. -25 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v tomto roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. V srpnu významně přibylo také LPG vozidel, meziročně byl však evidován téměř třetinový propad v registracích CNG vozidel. V srpnu bylo registrováno 103 bateriových elektrických vozidel, o 3 méně než ve stejném měsíci v loňském roce. Po květnových a červnových registracích je to letos 3. nejnižší měsíční přírůstek.
„V uplynulých osmi měsících bylo registrováno 2 467 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 744 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 477 bateriových elektrických (BEV; 60 %) a 990 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 23 automobilek letos registrovalo nové osobní EV vozidla, nejnověji se na český trh zařadil Citroën se svým modelem C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID. Registrace plynových vozidel jsou v letošním roce ve srovnání s těmi elektrickými zastoupeny méně. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo jen 7 automobilek. V tomto segmentu dominují Škoda a Dacia, které v součtu registrovaly 83 % všech plynových vozidel.“
Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly, Tesla 11 % a Hyundai 10 %Celkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 8 měsících registrovala celkem 1 144 osobních vozidel s externím dobíjením (634 BEV + 510 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 46 %. Celkem 280 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 240 registrací (237 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (148), Volvo (116), Renault (73), Mercedes-Benz (61), Volkswagen (61), Ford (53) a další.
Plynová vozidla: Škoda, Dacia a ostatníVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 881 registrací, meziročně o 31 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škodovky (76 %), následoval Seat (11 %) a Volkswagen (11 %). Z uvedeného je zřejmá naprostá dominance koncernových vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 94 % z těchto vozidel registrovala Dacia (476), 21 vozidel Fiat a 7 Renault.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?