V srpnu bylo registrováno méně elektromobilů než před rokem, zájem kupujících o vozy s ekologickým pohonem se soustředil na plug-in hybridní automobily.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-srpen 2020:- 1 477 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +180 %- 990 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +356 %- 881 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -31 %- 504 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +37 %
V období leden-srpen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 131 410 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 43 930 registrací méně, tj. -25 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v tomto roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. V srpnu významně přibylo také LPG vozidel, meziročně byl však evidován téměř třetinový propad v registracích CNG vozidel. V srpnu bylo registrováno 103 bateriových elektrických vozidel, o 3 méně než ve stejném měsíci v loňském roce. Po květnových a červnových registracích je to letos 3. nejnižší měsíční přírůstek.
„V uplynulých osmi měsících bylo registrováno 2 467 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 744 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 477 bateriových elektrických (BEV; 60 %) a 990 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 23 automobilek letos registrovalo nové osobní EV vozidla, nejnověji se na český trh zařadil Citroën se svým modelem C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID. Registrace plynových vozidel jsou v letošním roce ve srovnání s těmi elektrickými zastoupeny méně. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo jen 7 automobilek. V tomto segmentu dominují Škoda a Dacia, které v součtu registrovaly 83 % všech plynových vozidel.“
Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly, Tesla 11 % a Hyundai 10 %Celkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 8 měsících registrovala celkem 1 144 osobních vozidel s externím dobíjením (634 BEV + 510 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 46 %. Celkem 280 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 240 registrací (237 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (148), Volvo (116), Renault (73), Mercedes-Benz (61), Volkswagen (61), Ford (53) a další.
Plynová vozidla: Škoda, Dacia a ostatníVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 881 registrací, meziročně o 31 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škodovky (76 %), následoval Seat (11 %) a Volkswagen (11 %). Z uvedeného je zřejmá naprostá dominance koncernových vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 94 % z těchto vozidel registrovala Dacia (476), 21 vozidel Fiat a 7 Renault.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?