V srpnu bylo registrováno méně elektromobilů než před rokem, zájem kupujících o vozy s ekologickým pohonem se soustředil na plug-in hybridní automobily.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-srpen 2020:- 1 477 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +180 %- 990 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +356 %- 881 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -31 %- 504 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +37 %
V období leden-srpen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 131 410 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 43 930 registrací méně, tj. -25 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v tomto roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. V srpnu významně přibylo také LPG vozidel, meziročně byl však evidován téměř třetinový propad v registracích CNG vozidel. V srpnu bylo registrováno 103 bateriových elektrických vozidel, o 3 méně než ve stejném měsíci v loňském roce. Po květnových a červnových registracích je to letos 3. nejnižší měsíční přírůstek.
„V uplynulých osmi měsících bylo registrováno 2 467 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 744 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 477 bateriových elektrických (BEV; 60 %) a 990 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 23 automobilek letos registrovalo nové osobní EV vozidla, nejnověji se na český trh zařadil Citroën se svým modelem C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID. Registrace plynových vozidel jsou v letošním roce ve srovnání s těmi elektrickými zastoupeny méně. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo jen 7 automobilek. V tomto segmentu dominují Škoda a Dacia, které v součtu registrovaly 83 % všech plynových vozidel.“
Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly, Tesla 11 % a Hyundai 10 %Celkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 8 měsících registrovala celkem 1 144 osobních vozidel s externím dobíjením (634 BEV + 510 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 46 %. Celkem 280 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 240 registrací (237 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (148), Volvo (116), Renault (73), Mercedes-Benz (61), Volkswagen (61), Ford (53) a další.
Plynová vozidla: Škoda, Dacia a ostatníVozidla na stlačený zemní plyn si v roce 2020 připsala 881 registrací, meziročně o 31 % méně. Tři ze čtyř těchto vozidel byly Škodovky (76 %), následoval Seat (11 %) a Volkswagen (11 %). Z uvedeného je zřejmá naprostá dominance koncernových vozidel.
Nová osobní vozidla na zkapalněný ropný plyn registrovaly jen 3 automobilky, 94 % z těchto vozidel registrovala Dacia (476), 21 vozidel Fiat a 7 Renault.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.