Volkswagen uvedl na trh novou paletu nejčistějších vznětových motorů (TDI). Tyto jednotky TDI se vyznačují mimořádně nízkými emisemi oxidů dusíku (NOx), které jsou několikanásobně nižší než limit 80 mg NOx/km, stanovený emisní normou Euro 6. Mezi první modely Volkswagen, jejichž systém čistění výfukových plynů odstraňuje oxidy dusíku s tak vysokou účinností, patří Touareg V8 TDI o výkonu 310 kW (421 koní), jehož emise jsou pouhých 10 až 20 mg/km.
Evropskou unií definovaná metodika měření RDE přináší výsledky, které odpovídají podmínkám reálného silničního provozu. Měření emisí v reálném silničním provozu doplňuje nový zkušební cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) pro měření na válcové zkušební stolici, v laboratorních podmínkách. V případě modelu Touareg V8 TDI uskutečnila společnost „Emissions Analytics" zkušební jízdy RDE ve třech německých aglomeracích – cíleně v souladu s reálným každodenním provozem zákazníků značky Volkswagen. Jeden test se konal v rovinatém Dolním Sasku, další dva testy měly členitou trasu s velkými výškovými rozdíly v Bádensku-Württembersku a Bavorsku.
Pozoruhodná je skutečnost, že Touareg V8 TDI s pohonem všech kol ve všech testech s velkou rezervou splňoval emisní limit NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl u tohoto vozu značky Volkswagen 14 mg NOx/km. Jak již bylo uvedeno, limit stanovený emisní normou je 80 mg/km. Touareg V8 TDI definuje svými hodnotami emisí NOx nová měřítka nejen v nejvyšším segmentu SUV.
K pozitivním výsledkům přispívá mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx (objem 2,3 litru) a systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) s náročným řízením selektivní katalytické redukce. Katalyzátor SCR přeměňuje NOx pomocí kapaliny AdBlue (roztok syntetické močoviny) na neškodnou vodní páru a dusík. Stejně jako všechny modely Volkswagen poháněné motory TDI, je i Touareg V8 TDI navíc vybaven filtrem pevných částic.
V8 TDI se kromě toho vyznačuje mimořádnou hospodárností díky mnoha inovacím ve své konstrukci. Mezi ně patří variabilní systém přeplňování dvěma turbodmychadly. V oblasti částečného zatížení – například ve městě nebo na silnicích mimo město – zajišťuje přeplňování jednotky V8 TDI pouze jedno turbodmychadlo. Řidič má díky tomu k dispozici extrémně vysoký maximální točivý moment 900 N.m již od 1250 min-1. Motor tak může být provozován převážně v nízkých otáčkách. V tomto režimu přeplňování jedním turbodmychadlem klesá spotřeba paliva i emise. Druhé turbodmychadlo se aktivuje systémem elektricky ovládané změny zdvihu ventilů až při otáčkách vyšších než 2200 min-1. Výsledkem je mimořádně čistý provoz. Touareg V8 TDI suverénně splňuje emisní normu Euro 6d TEMP EVAP ISC.
Vlajková loď mezi modely s motory TDI není jediným vozem Volkswagen, jehož emise NOx jsou výrazně nižší než evropské limity. Do portfolia trvale udržitelných modelů patří také nový Golf a aktuální Passat s novými čtyřválci TDI řady EA288 Evo. Další nové modely, poháněné motory TDI s mimořádně nízkými emisemi hluboko pod limity NOx, budou následovat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?