Volkswagen uvedl na trh novou paletu nejčistějších vznětových motorů (TDI). Tyto jednotky TDI se vyznačují mimořádně nízkými emisemi oxidů dusíku (NOx), které jsou několikanásobně nižší než limit 80 mg NOx/km, stanovený emisní normou Euro 6. Mezi první modely Volkswagen, jejichž systém čistění výfukových plynů odstraňuje oxidy dusíku s tak vysokou účinností, patří Touareg V8 TDI o výkonu 310 kW (421 koní), jehož emise jsou pouhých 10 až 20 mg/km.
Evropskou unií definovaná metodika měření RDE přináší výsledky, které odpovídají podmínkám reálného silničního provozu. Měření emisí v reálném silničním provozu doplňuje nový zkušební cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) pro měření na válcové zkušební stolici, v laboratorních podmínkách. V případě modelu Touareg V8 TDI uskutečnila společnost „Emissions Analytics" zkušební jízdy RDE ve třech německých aglomeracích – cíleně v souladu s reálným každodenním provozem zákazníků značky Volkswagen. Jeden test se konal v rovinatém Dolním Sasku, další dva testy měly členitou trasu s velkými výškovými rozdíly v Bádensku-Württembersku a Bavorsku.
Pozoruhodná je skutečnost, že Touareg V8 TDI s pohonem všech kol ve všech testech s velkou rezervou splňoval emisní limit NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl u tohoto vozu značky Volkswagen 14 mg NOx/km. Jak již bylo uvedeno, limit stanovený emisní normou je 80 mg/km. Touareg V8 TDI definuje svými hodnotami emisí NOx nová měřítka nejen v nejvyšším segmentu SUV.
K pozitivním výsledkům přispívá mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx (objem 2,3 litru) a systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) s náročným řízením selektivní katalytické redukce. Katalyzátor SCR přeměňuje NOx pomocí kapaliny AdBlue (roztok syntetické močoviny) na neškodnou vodní páru a dusík. Stejně jako všechny modely Volkswagen poháněné motory TDI, je i Touareg V8 TDI navíc vybaven filtrem pevných částic.
V8 TDI se kromě toho vyznačuje mimořádnou hospodárností díky mnoha inovacím ve své konstrukci. Mezi ně patří variabilní systém přeplňování dvěma turbodmychadly. V oblasti částečného zatížení – například ve městě nebo na silnicích mimo město – zajišťuje přeplňování jednotky V8 TDI pouze jedno turbodmychadlo. Řidič má díky tomu k dispozici extrémně vysoký maximální točivý moment 900 N.m již od 1250 min-1. Motor tak může být provozován převážně v nízkých otáčkách. V tomto režimu přeplňování jedním turbodmychadlem klesá spotřeba paliva i emise. Druhé turbodmychadlo se aktivuje systémem elektricky ovládané změny zdvihu ventilů až při otáčkách vyšších než 2200 min-1. Výsledkem je mimořádně čistý provoz. Touareg V8 TDI suverénně splňuje emisní normu Euro 6d TEMP EVAP ISC.
Vlajková loď mezi modely s motory TDI není jediným vozem Volkswagen, jehož emise NOx jsou výrazně nižší než evropské limity. Do portfolia trvale udržitelných modelů patří také nový Golf a aktuální Passat s novými čtyřválci TDI řady EA288 Evo. Další nové modely, poháněné motory TDI s mimořádně nízkými emisemi hluboko pod limity NOx, budou následovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.