Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články.
Berlín je ideální město pro vodíkem poháněné vozy. V jeho okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu. Ze stejného důvodu dostala policejní investice podporu Berlínského programu udržitelného rozvoje (BENE). Cílem programu spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj je snížit emise CO2, jak ve veřejném, tak i v soukromém sektoru, a propojit tak ekonomický rozvoj s ochranou zdrojů.
Toyota Mirai se jeví jako vhodný vůz pro hlídkování v hustém městském provozu. Díky elektromotorům vůz netrpí častými starty ani věčným podtáčením motoru. Další výhodou oproti bateriemi poháněném elektromobilu je doba tankování. Prázdné vodíkové nádrže se dají naplnit během pár minut.
Automobil je poháněn elektromotorem o výkonu 114 kW (155 koní) a točivým momentem 335 N.m. S ním dokáže 4,9 metrů dlouhá a 1850 kg vážící policejní Toyota zrychlit z 0-100 km/h za 9,6 s a ve zrychlení pokračovat až k maximálním 178 km/h. Vodíková Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Její akční rádius tak dělá přibližně 500 km a narozdíl od bateriových elektromobilů není dojezd tolik závislý na okolní teplotě. A nejen, že provoz vodíkového automobilu je lokálně bezemisní, on dokáže i okolní vzduch částečně čistit. Jaké emise jsou však spjaty s výrobou vodíku potřebného pro provoz, je věc druhá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.