Automobilový průmysl musí v posledních letech čelit stále přísnějším emisním normám, což je ostatně jednou z hlavních příčin masivní elektrifikace. Ani hybridní modely však nejsou tak zdraví neškodné, jak by si mnozí zákonodárci přáli. Problémy přitom způsobuje komponent, bez kterého se žádný automobil neobejde. Brzdy.
Kdykoliv totiž sešlápneme brzdový pedál, začnou se do ovzduší uvolňovat velice drobné částice brzdového prachu. Ty přitom mohou proniknout do organismu a způsobit nejen dýchací, ale údajně i srdeční potíže, jak uvádí společnost Mann+Hummel.
Právě tento dodavatel automobilových komponent se přitom zaměřil na vývoj komponent, které by měly s brzdovým prachem bojovat. Jen v Německu je totiž podle odhadů této společnosti vygenerováno každý rok až 10 000 tun tohoto zdraví škodlivého materiálu.
Řešením by mohly být speciální filtry, na kterých společnost Mann+Hummel pracuje již do roku 2003. Ty jsou umístěny uvnitř speciálního schránky, která je umístěna přímo u kotouče. Tyto odolné schránky, které by měly bez problémy odolat vysokým teplotám i korozi, by navíc měly být vyráběny v různých velikostech, aby pokryly poptávku celého trhu. Samotný filtr by pak podle interních testů měl být schopen zachytit až 80 % částic vznikajících při brzdění.
A právě s podobně vypadajícím zařízením byl nedávno vyfocen bílý Volkswagen Golf GTD, jehož fotografie se objevily například na webu Carscoops. Na první pohled vypadá vůz celkem obyčejně, nicméně stačí se podívat do jeho podběhů a ihned vás zaujmou drobné destičky, které kryjí středy kol. U kotoučů je pak vidět zařízení, které se až nápadně podobá filtrům prezentovaným společností Mann+Hummel.
Samozřejmě lze jen těžko soudit, kdo je výrobcem zařízení na testovaném Volkswagenu. Pokud by se však potvrdily údaje o jeho funkčnosti, mohlo by to mít obrovské benefity jak pro automobilky, tak pro majitele starších vozidel. Podle společnosti Mann+Hummel by totiž tyto filtry brzdového prachu mohly výrazně přispět k tomu, aby se automobily splňující emisní normy Euro 5 podařilo s několika dalšími drobnými úpravami emisí výfukových plynů klasifikovat na Euro 6.
Při stále častějším výskytu měst, která omezují vjezd vozidlům s naftovými motory, by to mohlo znamenat obrovské benefity. Otázkou však je, jak toto testování dopadne a zda se třeba dočkáme standardní instalace tohoto zařízení u nových vozidel, nebo možnost osadit filtrem i starší vozidla.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?