Automobilový průmysl musí v posledních letech čelit stále přísnějším emisním normám, což je ostatně jednou z hlavních příčin masivní elektrifikace. Ani hybridní modely však nejsou tak zdraví neškodné, jak by si mnozí zákonodárci přáli. Problémy přitom způsobuje komponent, bez kterého se žádný automobil neobejde. Brzdy.
Kdykoliv totiž sešlápneme brzdový pedál, začnou se do ovzduší uvolňovat velice drobné částice brzdového prachu. Ty přitom mohou proniknout do organismu a způsobit nejen dýchací, ale údajně i srdeční potíže, jak uvádí společnost Mann+Hummel.
Právě tento dodavatel automobilových komponent se přitom zaměřil na vývoj komponent, které by měly s brzdovým prachem bojovat. Jen v Německu je totiž podle odhadů této společnosti vygenerováno každý rok až 10 000 tun tohoto zdraví škodlivého materiálu.
Řešením by mohly být speciální filtry, na kterých společnost Mann+Hummel pracuje již do roku 2003. Ty jsou umístěny uvnitř speciálního schránky, která je umístěna přímo u kotouče. Tyto odolné schránky, které by měly bez problémy odolat vysokým teplotám i korozi, by navíc měly být vyráběny v různých velikostech, aby pokryly poptávku celého trhu. Samotný filtr by pak podle interních testů měl být schopen zachytit až 80 % částic vznikajících při brzdění.
A právě s podobně vypadajícím zařízením byl nedávno vyfocen bílý Volkswagen Golf GTD, jehož fotografie se objevily například na webu Carscoops. Na první pohled vypadá vůz celkem obyčejně, nicméně stačí se podívat do jeho podběhů a ihned vás zaujmou drobné destičky, které kryjí středy kol. U kotoučů je pak vidět zařízení, které se až nápadně podobá filtrům prezentovaným společností Mann+Hummel.
Samozřejmě lze jen těžko soudit, kdo je výrobcem zařízení na testovaném Volkswagenu. Pokud by se však potvrdily údaje o jeho funkčnosti, mohlo by to mít obrovské benefity jak pro automobilky, tak pro majitele starších vozidel. Podle společnosti Mann+Hummel by totiž tyto filtry brzdového prachu mohly výrazně přispět k tomu, aby se automobily splňující emisní normy Euro 5 podařilo s několika dalšími drobnými úpravami emisí výfukových plynů klasifikovat na Euro 6.
Při stále častějším výskytu měst, která omezují vjezd vozidlům s naftovými motory, by to mohlo znamenat obrovské benefity. Otázkou však je, jak toto testování dopadne a zda se třeba dočkáme standardní instalace tohoto zařízení u nových vozidel, nebo možnost osadit filtrem i starší vozidla.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?