O naftových motorech se toho v poslední době napsalo mnoho a řada odborníků jim předvídala rychlý konec. V očích zákazníků však mají moderní diesely stále co nabídnout, což se ostatně podepisuje i jejich stále slušných prodejích. Díky zavádění podstatně přísnějšího testování emisí podle WLTP se však zdá, že zákazníci brzy nebudou mtí z čeho vybírat.
Stále přísnější emisní normy a nové principy testování emisí podle protokolu WLTP nás připravily již o pěknou porci zajímavých motorů a podle všeho bude ještě hůř. Jak totiž upozornil web AutoCar, zastoupení automobilky Subaru již stáhlo všechny dieselové motory z nabídky.
Zatím se bavíme pouze o Velké Británii, podobný krok se však dá brzy očekávat i ve zbytku Evropy. Dvoulitrový naftový boxer totiž nesplňuje přísnější požadavky, které požaduje nový a podstatně přísnější testovací protokol WLTP.
Britští zákazníci toužící po koupi nového Foresteru nebo Outbacku se vznětovým motorem tak nyní mají poslední šanci oběhat dealerství a doufat, že ještě najdou ideální vůz mezi skladovými zásobami. Z webu automobilky totiž zcela zmizely.
Pro automobilku Subaru se tak jedná o další výraznou ránu od emisemi posedlé Evropské unie. Ikonický model Subaru Impreza WRX STI a jeho třísetkoňový boxer již také není možné koupit jako nový, neboť splňoval emisní normu pouze 6b, která přestává platit 31. srpna tohoto roku.
Na testování podle protokolu WLTP ale doplácejí i benzínové motory z koncernu Volkswagen. Například faceliftovaný Golf R musel přijít o cca 10 koní. Stejně tak Seat Leon Cupra byl kvůli přísnějšímu testování osekán o pár koníků.
V nabídkách některých automobilek a jednotlivých modelů navíc nyní benzínové motory chybí, neboť musí procházet novými certifikacemi kvůli WLTP. Kolik se jich ale vrátí zpět do nabídky zatím není jisté.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.