Demokratický člen kalifornského shromáždění Phil Ting připravuje návrh zákona, který by měl od roku 2040 zamezit registraci vozidel se spalovacími motory. Pokud by zákon prošel, stala by se Kalifornie prvním americkým státem, kde si řidiči od roku 2040 zaregistrují pouze elektromobily nebo vozy poháněné palivovými články.
Demokratický člen kalifornského shromáždění a předseda rozpočtového výboru Phil Ting připravuje návrh zákona, který by od roku 2040 zakázal úřadům registraci vozidel, jejichž motory mají emisi oxidu uhličitého. Podle této definice by tedy ze hry vypadly i hybridy a lidé by si mohli pořizovat pouze elektromobily a vozy poháněné palivovými články.
Kalifornie je v oblasti zamezování znečištění značně progresivní. Již v roce 1990 se zavázala snížit emise do roku 2050 až o 80 % a Ting je přesvědčen, že tento razantní krok výrazně pomůže v naplnění tohoto plánu. Je totiž nutné dodat, že v Kalifornii se dopravní sektor považuje za jednoho z nejvýznamnějších znečišťovatelů.
Ting k tématu dodal, že "Dokud se nestanoví pevný termín, nic se nezmění. Proto je odpovědné nastavit "deadline" s předstihem 23 let. V Kalifornii se přitom nejedná o první podobný návrh, už v září se probíral návrh na zákaz vozidel se spalovacími motory, za kterým stál Guvernér Jerry Brown.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.