První model automobilky Volkswagen, malý ale výkonný Up! GTi, podstoupil nový systém měření emisí v reálném provozu, označovaný zkratkou WLTP. A jak se dalo očekávat, oproti dříve používanému systému NEDC stouply jak hodnoty emisí CO2, tak reálná spotřeba - a to až o 15%.
Laboratorní systém testování spotřeby a emisí NEDC (New European Driving Cycle) byl používán bez výrazných změn již od roku 1997. Po kauze Dieselgate se však ukázalo, že tento systém měření je neefektivní a řada automobilek už přišla na způsob, jak ho obcházet. To vyšlapalo cestu novému testovacímu programu, označovanému zkratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), který by měl být mnohem přesnější a náročnější na oklamání.
Během nového režimu měření emisí totiž bývá dosahováno vyšších rychlostí a vůz je podrobován tvrdším akceleracím i prudkému brzdění. Test se také vztahuje na vozy s různými stupni výbavy, čímž jsou zajištěny nejlepší i nejhorší možné výsledky. Až do září roku 2018 budou obě metody používány současně, ovšem poté už budou zákazníkům prezentovány pouze hodnoty naměřené prostřednictvím WLTP.
Prvním vozidlem se značkou VW na kapotě, které měření touto procedurou podstoupilo, se stal ostrý prcek Up! GTi. Že jsou naměřené hodnoty vyšší, to asi není žádným překvapením. Otázkou však celou dobu bylo, o kolik procent hodnoty vzrostou. V případě emisí vzrostla hodnota z 110 g/100km na 127-129 g/100 km. Spotřeba povyskočila z 4.8 l/100km na 5.6 l/100 km. Obě hodnoty se tak posunuly směrem vzhůru zhruba o 15 %.
Pro model VW Up! GTI se tím ale nic nemění. Jeho výroba byla naplánována na konec tohoto roku a již od začátku příštího roku by měl být zákazníkům k dispozici. Cena na německém trhu byla stanovena na částku 16.975 Euro, tedy cca 434 tisíc korun.
Za to dostanete pořádně ostrého prcka s tříválcovým přeplňovaným motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8.8 sekundy. Uvnitř pak čeká interiér odkazující na éru slavného Golfu GTI první generace.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?