K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nový systém měření emisí v praxi: I nejmenší ostrý Volkswagen vykazoval o 15 % vyšší hodnoty

-mao / AutoRoad.cz, 5. prosince 2017, 14:29 Google+

První model automobilky Volkswagen, malý ale výkonný Up! GTi, podstoupil nový systém měření emisí v reálném provozu, označovaný zkratkou WLTP. A jak se dalo očekávat, oproti dříve používanému systému NEDC stouply jak hodnoty emisí CO2, tak reálná spotřeba - a to až o 15%.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Up GTi

Volkswagen Up GTi | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Laboratorní systém testování spotřeby a emisí NEDC (New European Driving Cycle) byl používán bez výrazných změn již od roku 1997. Po kauze Dieselgate se však ukázalo, že tento systém měření je neefektivní a řada automobilek už přišla na způsob, jak ho obcházet. To vyšlapalo cestu novému testovacímu programu, označovanému zkratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), který by měl být mnohem přesnější a náročnější na oklamání.

Během nového režimu měření emisí totiž bývá dosahováno vyšších rychlostí a vůz je podrobován tvrdším akceleracím i prudkému brzdění. Test se také vztahuje na vozy s různými stupni výbavy, čímž jsou zajištěny nejlepší i nejhorší možné výsledky. Až do září roku 2018 budou obě metody používány současně, ovšem poté už budou zákazníkům prezentovány pouze hodnoty naměřené prostřednictvím WLTP. 

Prvním vozidlem se značkou VW na kapotě, které měření touto procedurou podstoupilo, se stal ostrý prcek Up! GTi. Že jsou naměřené hodnoty vyšší, to asi není žádným překvapením. Otázkou však celou dobu bylo, o kolik procent hodnoty vzrostou. V případě emisí vzrostla hodnota z 110 g/100km na 127-129 g/100 km. Spotřeba povyskočila z 4.8 l/100km na 5.6 l/100 km. Obě hodnoty se tak posunuly směrem vzhůru zhruba o 15 %.

Pro model VW Up! GTI se tím ale nic nemění. Jeho výroba byla naplánována na konec tohoto roku a již od začátku příštího roku by měl být zákazníkům k dispozici. Cena na německém trhu byla stanovena na částku 16.975 Euro, tedy cca 434 tisíc korun.

Za to dostanete pořádně ostrého prcka s tříválcovým přeplňovaným motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8.8 sekundy. Uvnitř pak čeká interiér odkazující na éru slavného Golfu GTI první generace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nový systém měření emisí v praxi: I nejmenší ostrý Volkswagen vykazoval o 15 % vyšší hodnoty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vznik nového Nissanu GT-R50 by Italdesign

VIDEO: Jak vznikal nový Nissan GT-R50 Italdesign? Japonsko-italská spolupráce předvádí nevídané

Ilustrační foto

Volkswagen se připravuje na nejhorší? Parkovací místa si pronajímá po tisících

Renault Sherpa

Evropská odpověď na všestranný Hummer? Francouzský Sherpa se nezalekne boje ani terénu

Škoda Tourist byla v podstatě označením předsériového modelu Forman. Oba modely se vzájemně lišily jen v maličkostech

Záhadná Škoda Tourist? Historie škodováckých kombíků je bohatší, než se zdá

Povinná výbava automobilu se v každém státě liší

Povinná výbava není jen lékárnička. Víte, co vše musíte v autě ze zákona mít?

Zakladatel Toyota Motor Corporation Kiičiro Toyoda byl uveden do automobilové síně slávy

Od tkalcovských stavů k největší automobilce světa? Zakladatel Toyoty byl uveden do síně slávy

Ilustrační foto

Nejčastější chyby při používání klimatizace? Možná se jich dopouštíte i vy

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Známý herec se vydává na novou dráhu

Nové extrémní Bugatti Chiron Sport

Svolávací akce podle Bugatti? Kvůli dvěma autům se rozběhl neuvěřitelný cirkus

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

reklama
reklama

Doporučujeme

Alpine A110 Première Edition

OBRAZEM: Alpine A110 Premiere Edition: Francouzský hrdina sedmdesátých let se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud