Nový systém měření emisí v praxi: I nejmenší ostrý Volkswagen vykazoval o 15 % vyšší hodnoty

Volkswagen Up GTi
Volkswagen Up GTi, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. prosince 2017 14:29
Sdílej:

První model automobilky Volkswagen, malý ale výkonný Up! GTi, podstoupil nový systém měření emisí v reálném provozu, označovaný zkratkou WLTP. A jak se dalo očekávat, oproti dříve používanému systému NEDC stouply jak hodnoty emisí CO2, tak reálná spotřeba - a to až o 15%.

Laboratorní systém testování spotřeby a emisí NEDC (New European Driving Cycle) byl používán bez výrazných změn již od roku 1997. Po kauze Dieselgate se však ukázalo, že tento systém měření je neefektivní a řada automobilek už přišla na způsob, jak ho obcházet. To vyšlapalo cestu novému testovacímu programu, označovanému zkratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), který by měl být mnohem přesnější a náročnější na oklamání.

Během nového režimu měření emisí totiž bývá dosahováno vyšších rychlostí a vůz je podrobován tvrdším akceleracím i prudkému brzdění. Test se také vztahuje na vozy s různými stupni výbavy, čímž jsou zajištěny nejlepší i nejhorší možné výsledky. Až do září roku 2018 budou obě metody používány současně, ovšem poté už budou zákazníkům prezentovány pouze hodnoty naměřené prostřednictvím WLTP. 

Prvním vozidlem se značkou VW na kapotě, které měření touto procedurou podstoupilo, se stal ostrý prcek Up! GTi. Že jsou naměřené hodnoty vyšší, to asi není žádným překvapením. Otázkou však celou dobu bylo, o kolik procent hodnoty vzrostou. V případě emisí vzrostla hodnota z 110 g/100km na 127-129 g/100 km. Spotřeba povyskočila z 4.8 l/100km na 5.6 l/100 km. Obě hodnoty se tak posunuly směrem vzhůru zhruba o 15 %.

Pro model VW Up! GTI se tím ale nic nemění. Jeho výroba byla naplánována na konec tohoto roku a již od začátku příštího roku by měl být zákazníkům k dispozici. Cena na německém trhu byla stanovena na částku 16.975 Euro, tedy cca 434 tisíc korun.

Za to dostanete pořádně ostrého prcka s tříválcovým přeplňovaným motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8.8 sekundy. Uvnitř pak čeká interiér odkazující na éru slavného Golfu GTI první generace.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.