První model automobilky Volkswagen, malý ale výkonný Up! GTi, podstoupil nový systém měření emisí v reálném provozu, označovaný zkratkou WLTP. A jak se dalo očekávat, oproti dříve používanému systému NEDC stouply jak hodnoty emisí CO2, tak reálná spotřeba - a to až o 15%.
Laboratorní systém testování spotřeby a emisí NEDC (New European Driving Cycle) byl používán bez výrazných změn již od roku 1997. Po kauze Dieselgate se však ukázalo, že tento systém měření je neefektivní a řada automobilek už přišla na způsob, jak ho obcházet. To vyšlapalo cestu novému testovacímu programu, označovanému zkratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), který by měl být mnohem přesnější a náročnější na oklamání.
Během nového režimu měření emisí totiž bývá dosahováno vyšších rychlostí a vůz je podrobován tvrdším akceleracím i prudkému brzdění. Test se také vztahuje na vozy s různými stupni výbavy, čímž jsou zajištěny nejlepší i nejhorší možné výsledky. Až do září roku 2018 budou obě metody používány současně, ovšem poté už budou zákazníkům prezentovány pouze hodnoty naměřené prostřednictvím WLTP.
Prvním vozidlem se značkou VW na kapotě, které měření touto procedurou podstoupilo, se stal ostrý prcek Up! GTi. Že jsou naměřené hodnoty vyšší, to asi není žádným překvapením. Otázkou však celou dobu bylo, o kolik procent hodnoty vzrostou. V případě emisí vzrostla hodnota z 110 g/100km na 127-129 g/100 km. Spotřeba povyskočila z 4.8 l/100km na 5.6 l/100 km. Obě hodnoty se tak posunuly směrem vzhůru zhruba o 15 %.
Pro model VW Up! GTI se tím ale nic nemění. Jeho výroba byla naplánována na konec tohoto roku a již od začátku příštího roku by měl být zákazníkům k dispozici. Cena na německém trhu byla stanovena na částku 16.975 Euro, tedy cca 434 tisíc korun.
Za to dostanete pořádně ostrého prcka s tříválcovým přeplňovaným motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8.8 sekundy. Uvnitř pak čeká interiér odkazující na éru slavného Golfu GTI první generace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.