Japonská automobilka Toyota slaví s hybridním pohonem automobilů velké úspěchy na evropském trhu. V současné době představují hybridy dokonce až 40% všech prodaných vozů značky Toyota i její luxusní divize Lexus.
Společnost Toyota Motor Europe v první polovině roku 2017 prodala 527 000 vozidel Toyota a Lexus, což představuje 11procentní nárůst ve srovnání s rokem 2016. Celkový podíl skupiny na trhu vzrostl na 4,9 procent, tj. o 0,3 procenta.
Prodej hybridních vozidel vzrostl meziročně na 208 300 vozů, tj. o 44 procent. Hybridy nyní představují 40 procent celkového prodeje TME a 50 procent jen v západní Evropě. K úspěchu hybridních vozů na trhu přispívá i značka Lexus - představuje v průměru 63 procent celkových prodejů a 99 procent prodejů v západní Evropě.
Úspěšné uvedení modelu Toyota C-HR vedlo k vynikajícímu zahájení roku 2017. V letošním roce si dosud 80 procent zákazníků, kteří si koupili Toyotu C-HR, zvolilo hybridní model. Výsledky uplynulého pololetí podpořil rovněž prodej modelů Yaris Hybrid (+7 %), RAV4 Hybrid (+75 %) a nové generace modelů Hilux (+36 %) a PROACE (+223 %). V Rusku vyráběným vozům Camry a RAV4 se podařilo udržet své vedoucí postavení v daném segmentu, a to i přes náročné podmínky na tamním trhu.
Prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe Dr. Johan van Zyl: „Evropský trh nadále vykazoval dobrý výkon i ve druhém čtvrtletí tohoto roku a náš výkon byl opět silnější než trh. Náš prodej vzrostl o neuvěřitelných 11 procent. Tento dvouciferný nárůst jsme zaznamenali díky řadě 15 hybridních modelů Toyota a Lexus, která je momentálně nejširší v automobilovém průmyslu. 40 procent našich prodejů nyní tvoří hybridy, což svědčí o oblibě těchto technologií u evropských řidičů. Jsem velmi rád, že mohu v rodině Toyota přivítat všechny nové řidiče našich hybridních vozů.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?