Japonská automobilka Toyota slaví s hybridním pohonem automobilů velké úspěchy na evropském trhu. V současné době představují hybridy dokonce až 40% všech prodaných vozů značky Toyota i její luxusní divize Lexus.
Společnost Toyota Motor Europe v první polovině roku 2017 prodala 527 000 vozidel Toyota a Lexus, což představuje 11procentní nárůst ve srovnání s rokem 2016. Celkový podíl skupiny na trhu vzrostl na 4,9 procent, tj. o 0,3 procenta.
Prodej hybridních vozidel vzrostl meziročně na 208 300 vozů, tj. o 44 procent. Hybridy nyní představují 40 procent celkového prodeje TME a 50 procent jen v západní Evropě. K úspěchu hybridních vozů na trhu přispívá i značka Lexus - představuje v průměru 63 procent celkových prodejů a 99 procent prodejů v západní Evropě.
Úspěšné uvedení modelu Toyota C-HR vedlo k vynikajícímu zahájení roku 2017. V letošním roce si dosud 80 procent zákazníků, kteří si koupili Toyotu C-HR, zvolilo hybridní model. Výsledky uplynulého pololetí podpořil rovněž prodej modelů Yaris Hybrid (+7 %), RAV4 Hybrid (+75 %) a nové generace modelů Hilux (+36 %) a PROACE (+223 %). V Rusku vyráběným vozům Camry a RAV4 se podařilo udržet své vedoucí postavení v daném segmentu, a to i přes náročné podmínky na tamním trhu.
Prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe Dr. Johan van Zyl: „Evropský trh nadále vykazoval dobrý výkon i ve druhém čtvrtletí tohoto roku a náš výkon byl opět silnější než trh. Náš prodej vzrostl o neuvěřitelných 11 procent. Tento dvouciferný nárůst jsme zaznamenali díky řadě 15 hybridních modelů Toyota a Lexus, která je momentálně nejširší v automobilovém průmyslu. 40 procent našich prodejů nyní tvoří hybridy, což svědčí o oblibě těchto technologií u evropských řidičů. Jsem velmi rád, že mohu v rodině Toyota přivítat všechny nové řidiče našich hybridních vozů.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.