Japonská automobilka Toyota slaví s hybridním pohonem automobilů velké úspěchy na evropském trhu. V současné době představují hybridy dokonce až 40% všech prodaných vozů značky Toyota i její luxusní divize Lexus.
Společnost Toyota Motor Europe v první polovině roku 2017 prodala 527 000 vozidel Toyota a Lexus, což představuje 11procentní nárůst ve srovnání s rokem 2016. Celkový podíl skupiny na trhu vzrostl na 4,9 procent, tj. o 0,3 procenta.
Prodej hybridních vozidel vzrostl meziročně na 208 300 vozů, tj. o 44 procent. Hybridy nyní představují 40 procent celkového prodeje TME a 50 procent jen v západní Evropě. K úspěchu hybridních vozů na trhu přispívá i značka Lexus - představuje v průměru 63 procent celkových prodejů a 99 procent prodejů v západní Evropě.
Úspěšné uvedení modelu Toyota C-HR vedlo k vynikajícímu zahájení roku 2017. V letošním roce si dosud 80 procent zákazníků, kteří si koupili Toyotu C-HR, zvolilo hybridní model. Výsledky uplynulého pololetí podpořil rovněž prodej modelů Yaris Hybrid (+7 %), RAV4 Hybrid (+75 %) a nové generace modelů Hilux (+36 %) a PROACE (+223 %). V Rusku vyráběným vozům Camry a RAV4 se podařilo udržet své vedoucí postavení v daném segmentu, a to i přes náročné podmínky na tamním trhu.
Prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe Dr. Johan van Zyl: „Evropský trh nadále vykazoval dobrý výkon i ve druhém čtvrtletí tohoto roku a náš výkon byl opět silnější než trh. Náš prodej vzrostl o neuvěřitelných 11 procent. Tento dvouciferný nárůst jsme zaznamenali díky řadě 15 hybridních modelů Toyota a Lexus, která je momentálně nejširší v automobilovém průmyslu. 40 procent našich prodejů nyní tvoří hybridy, což svědčí o oblibě těchto technologií u evropských řidičů. Jsem velmi rád, že mohu v rodině Toyota přivítat všechny nové řidiče našich hybridních vozů.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.