Automobilka Hyundai se podílela začátkem roku 2017 v rámci Světového ekonomického fóra v Davosu na spuštění globální iniciativy Hydrogen Council na podporu vývoje a komercializace osobních vozů s palivovými články jako alternativy vozidel jezdících na fosilní paliva. Hyundai má za sebou dvě desetiletí v čele vývoje vozidel s pohonem na vodík, jehož nejaktuálnějším plodem je model ix35 Fuel Cell. Ten se v roce 2013 stal prvním velkosériově vyráběným vozidlem na světě s pohonem na vodík, přičemž se v současnosti prodává už v 17 zemích po celém světě.
Název studie „FE“ znamená Future Eco a odráží inovativní nové technologie, které přispívají k ekologickým vlastnostem tohoto vozu, pramenícím z používání jedinečného paliva. Jedním z nejpozoruhodnějších aspektů nové studie je vnitřní zvlhčovač vzduchu, který recykluje vodu, vypouštěnou vozidlem při získávání čisté energie z vodíku, za účelem vytvoření ještě komfortnějšího prostředí v interiéru.
Studie FE Fuel Cell Concept je dalším plodem našeho vývoje vozidel s palivovými články a je součástí programu ekologických vozů společnosti Hyundai Motor, v jehož rámci bude do roku 2020 představeno minimálně 14 nových modelů s ekologickým zaměřením. Program reaguje na rostoucí globální poptávku po hospodárných ekologických vozidlech a navazuje na představení inovativní modelové řady Ioniq, prvního vozu, který bude už brzy nabízet výběr ze tří druhů elektrifikovaného pohonu v jednom druhu karoserie.
Tvary studie FE Fuel Cell Concept jsou inspirovány přírodou a vodou, která je jedinou složkou emisí tohoto vozu. Čisté a klidné tvarové řešení zdůrazňuje skutečnost, že tento vůz neznečišťuje životní prostředí. Ve všech částech vozidla je tvar podřízen funkci. Výsledkem je minimalistický styl. Ukázkou tohoto přístupu je dramatické tvarové řešení zádě s elegantním zadním spoilerem a integrovanými ventilačními otvory. Výhodnějších aerodynamických vlastností je tak dosaženo inteligentní konstrukcí.
Nová koncepční studie je víc než jen nádherným a inovativním automobilem – disponuje také mimořádnými schopnostmi. Vůz ujede více než 800 kilometrů na jednu náplň palivových nádrží, což je důležitá výhoda při doposud omezeném rozsahu vodíkové infrastruktury.