Hyundai odhalil futuristickou studii FE Fuel Cell, která naznačuje podobu nové generace vozidel s pohonem na vodík. Společnost Hyundai tím na Ženevském autosalonu 2017 potvrzuje své zaměření na vývoj vozidel s palivovými články. Studie FE Fuel Cell Concept představuje pro Hyundai další krok k realizaci nejvyšší ambice, a to přispět ke vzniku společnosti založené na energii z vodíku s nulovými emisemi.
Automobilka Hyundai se podílela začátkem roku 2017 v rámci Světového ekonomického fóra v Davosu na spuštění globální iniciativy Hydrogen Council na podporu vývoje a komercializace osobních vozů s palivovými články jako alternativy vozidel jezdících na fosilní paliva. Hyundai má za sebou dvě desetiletí v čele vývoje vozidel s pohonem na vodík, jehož nejaktuálnějším plodem je model ix35 Fuel Cell. Ten se v roce 2013 stal prvním velkosériově vyráběným vozidlem na světě s pohonem na vodík, přičemž se v současnosti prodává už v 17 zemích po celém světě.
Název studie „FE“ znamená Future Eco a odráží inovativní nové technologie, které přispívají k ekologickým vlastnostem tohoto vozu, pramenícím z používání jedinečného paliva. Jedním z nejpozoruhodnějších aspektů nové studie je vnitřní zvlhčovač vzduchu, který recykluje vodu, vypouštěnou vozidlem při získávání čisté energie z vodíku, za účelem vytvoření ještě komfortnějšího prostředí v interiéru.
Studie FE Fuel Cell Concept je dalším plodem našeho vývoje vozidel s palivovými články a je součástí programu ekologických vozů společnosti Hyundai Motor, v jehož rámci bude do roku 2020 představeno minimálně 14 nových modelů s ekologickým zaměřením. Program reaguje na rostoucí globální poptávku po hospodárných ekologických vozidlech a navazuje na představení inovativní modelové řady Ioniq, prvního vozu, který bude už brzy nabízet výběr ze tří druhů elektrifikovaného pohonu v jednom druhu karoserie.
Tvary studie FE Fuel Cell Concept jsou inspirovány přírodou a vodou, která je jedinou složkou emisí tohoto vozu. Čisté a klidné tvarové řešení zdůrazňuje skutečnost, že tento vůz neznečišťuje životní prostředí. Ve všech částech vozidla je tvar podřízen funkci. Výsledkem je minimalistický styl. Ukázkou tohoto přístupu je dramatické tvarové řešení zádě s elegantním zadním spoilerem a integrovanými ventilačními otvory. Výhodnějších aerodynamických vlastností je tak dosaženo inteligentní konstrukcí.
Nová koncepční studie je víc než jen nádherným a inovativním automobilem – disponuje také mimořádnými schopnostmi. Vůz ujede více než 800 kilometrů na jednu náplň palivových nádrží, což je důležitá výhoda při doposud omezeném rozsahu vodíkové infrastruktury.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?