Divnější auto v Ženevě nepotkáte. Vodíkový Hyundai navíc kopíruje Mercedes

Hyundai FE Fuel Cell je nejdivnějším autem letošní Ženevy.
Hyundai FE Fuel Cell je nejdivnějším autem letošní Ženevy., foto: Hyundai
ar4 8. března 2017 13:26
Sdílej:

Hyundai odhalil futuristickou studii FE Fuel Cell, která naznačuje podobu nové generace vozidel s pohonem na vodík. Společnost Hyundai tím na Ženevském autosalonu 2017 potvrzuje své zaměření na vývoj vozidel s palivovými články. Studie FE Fuel Cell Concept představuje pro Hyundai další krok k realizaci nejvyšší ambice, a to přispět ke vzniku společnosti založené na energii z vodíku s nulovými emisemi.

Automobilka Hyundai se podílela začátkem roku 2017 v rámci Světového ekonomického fóra v Davosu na spuštění globální iniciativy Hydrogen Council na podporu vývoje a komercializace osobních vozů s palivovými články jako alternativy vozidel jezdících na fosilní paliva. Hyundai má za sebou dvě desetiletí v čele vývoje vozidel s pohonem na vodík, jehož nejaktuálnějším plodem je model ix35 Fuel Cell. Ten se v roce 2013 stal prvním velkosériově vyráběným vozidlem na světě s pohonem na vodík, přičemž se v současnosti prodává už v 17 zemích po celém světě. 

Název studie „FE“ znamená Future Eco a odráží inovativní nové technologie, které přispívají k ekologickým vlastnostem tohoto vozu, pramenícím z používání jedinečného paliva. Jedním z nejpozoruhodnějších aspektů nové studie je vnitřní zvlhčovač vzduchu, který recykluje vodu, vypouštěnou vozidlem při získávání čisté energie z vodíku, za účelem vytvoření ještě komfortnějšího prostředí v interiéru.

Studie FE Fuel Cell Concept je dalším plodem našeho vývoje vozidel s palivovými články a je součástí programu ekologických vozů společnosti Hyundai Motor, v jehož rámci bude do roku 2020 představeno minimálně 14 nových modelů s ekologickým zaměřením. Program reaguje na rostoucí globální poptávku po hospodárných ekologických vozidlech a navazuje na představení inovativní modelové řady Ioniq, prvního vozu, který bude už brzy nabízet výběr ze tří druhů elektrifikovaného pohonu v jednom druhu karoserie.

Tvary studie FE Fuel Cell Concept jsou inspirovány přírodou a vodou, která je jedinou složkou emisí tohoto vozu. Čisté a klidné tvarové řešení zdůrazňuje skutečnost, že tento vůz neznečišťuje životní prostředí. Ve všech částech vozidla je tvar podřízen funkci. Výsledkem je minimalistický styl. Ukázkou tohoto přístupu je dramatické tvarové řešení zádě s elegantním zadním spoilerem a integrovanými ventilačními otvory. Výhodnějších aerodynamických vlastností je tak dosaženo inteligentní konstrukcí.

Nová koncepční studie je víc než jen nádherným a inovativním automobilem – disponuje také mimořádnými schopnostmi. Vůz ujede více než 800 kilometrů na jednu náplň palivových nádrží, což je důležitá výhoda při doposud omezeném rozsahu vodíkové infrastruktury.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.