Etalonem mezi elektromobily je dnes Tesla Motors. Pokud někdo představí bezemisní automobil vyšší třídy, většinou se srovnává s jejími modely. A většinou parametry nestačí, což ale není případ novinky od Faraday Future. Americká společnost na sebe upozornila již loni neotřelou studií hypersportu, s modelem FF 91 ale vstupuje i do světa sériových vozů.
Budete-li chtít zařadit nový model od Faraday Future do existujících škatulek, nepochodíte. FF 91 je tak trochu vlastní třídou, v níž se kombinuje luxus prvotřídních limuzín, výkony supersportů s neotřelým a možná i trochu divným designem. Základem crossoveru (jinak se asi vůz charakterizovat nedá) je modulární platforma VPA vlastní produkce, s níž má FF 91 délku 5250 milimetrů, šířku 2283 milimetrů, výšku 1598 milimetrů a rozvor 3200 milimetrů. Není to tedy žádný drobeček, čemuž odpovídá i pohonnému ústrojí. Celkem čtyři elektromotory poskytují masivních 783 kW (1065 k) a 1800 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,39 sekundy.
Lithium-iontové akumulátory od LG Chem mají největší energetickou hustotu na světě a kapacitu 130 kWh. FF 91 s nimi podle evropského cyklu NEDC ujede na jedno nabití 700 kilometrů. Neskutečně nepůsobí jen hodnota zrychlení, ale i doba nabíjení. Za hodinu v rychlonabíječce má auto k dispozici celý dojezd, při použití 240 V zásuvky je padesát procent dojezdu k dispozici za čtyři a půl hodiny. Vedle revolučního pohonného ústrojí má crossover k dispozici také technologii pro plně autonomní jízdu, zahrnující 10 HD kamer, 13 radarů, 12 ultrasonických senzorů a vysouvací 3D senzor pro dálkové měření vzdálenosti v kapotě. Zajímavostí je rovněž digitální vnitřní zpětné zrcátko, do nějž je přenášen obraz i z vnějších zrcátek a všechny tři pohledy jsou elektronicky sjednoceny v jeden ucelený pohled na situaci kolem vozu. Dnes už samozřejmostí je automatické parkování.
Vnější vzhled je determinován aerodynamikou, odpor vzduchu karosérie je tak pouze cx = 0,25. Přední i zadní partie jsou navíc zaoblené a přes celou jejich šířku se táhne světelný LED pás, sportovněji pak působí tmavá spodní sekce s nasávacími otvory, respektive difuzorem. Masku chladiče nehledejte, místo ní je podsvětlená plocha. Do kabiny se dá dostat přes proti sobě se otevírající dveře, interiér samotný pak je superluxusní záležitostí. Vzadu jsou dvě samostatná místa s opěradly polohovatelnými v úhlu 60 stupňů a se spoustou místa ve všech směrech. Nechybí masážní funkce, vyhřívání a ventilace. V přední části je to sázka na multimédia a digitální technologie, FF 91 tak má například rozpoznávání obličeje, k přístupu do vozu tak není potřeba klíč a při nástupu se prostředí změní přesně podle preferencí dané osoby. Tyto preference, od hudby až po osvětlení, se nastavují v palubním multimediálním systému. K připojení na internet jsou určeny modemy přímo ve vozidle.
Pokud vás Faraday Future FF 91 zaujal, přes webové stránky značky je možné si vůz přeobjednat. Rezervační poplatek je 5000 dolarů (cca 129 000 korun) a překvapivě jej automobilka v případě nějakých problémů vrátí zpět. První vozy se k zákazníkům dostanou příští rok, prvních 300 nových klientů pak bude mít možnost v březnu letošního roku zvolit místo klasického vozu speciální edici Alliance.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.