Nový vládce světa elektromobilů? Faraday Future FF 91 zadupe i Teslu. Úplně vším

Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů.
Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů., foto: Faraday Future
ar6 4. ledna 2017 22:59
Sdílej:

Etalonem mezi elektromobily je dnes Tesla Motors. Pokud někdo představí bezemisní automobil vyšší třídy, většinou se srovnává s jejími modely. A většinou parametry nestačí, což ale není případ novinky od Faraday Future. Americká společnost na sebe upozornila již loni neotřelou studií hypersportu, s modelem FF 91 ale vstupuje i do světa sériových vozů.

Budete-li chtít zařadit nový model od Faraday Future do existujících škatulek, nepochodíte. FF 91 je tak trochu vlastní třídou, v níž se kombinuje luxus prvotřídních limuzín, výkony supersportů s neotřelým a možná i trochu divným designem. Základem crossoveru (jinak se asi vůz charakterizovat nedá) je modulární platforma VPA vlastní produkce, s níž má FF 91 délku 5250 milimetrů, šířku 2283 milimetrů, výšku 1598 milimetrů a rozvor 3200 milimetrů. Není to tedy žádný drobeček, čemuž odpovídá i pohonnému ústrojí. Celkem čtyři elektromotory poskytují masivních 783 kW (1065 k) a 1800 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,39 sekundy.

Lithium-iontové akumulátory od LG Chem mají největší energetickou hustotu na světě a kapacitu 130 kWh. FF 91 s nimi podle evropského cyklu NEDC ujede na jedno nabití 700 kilometrů. Neskutečně nepůsobí jen hodnota zrychlení, ale i doba nabíjení. Za hodinu v rychlonabíječce má auto k dispozici celý dojezd, při použití 240 V zásuvky je padesát procent dojezdu k dispozici za čtyři a půl hodiny. Vedle revolučního pohonného ústrojí má crossover k dispozici také technologii pro plně autonomní jízdu, zahrnující 10 HD kamer, 13 radarů, 12 ultrasonických senzorů a vysouvací 3D senzor pro dálkové měření vzdálenosti v kapotě. Zajímavostí je rovněž digitální vnitřní zpětné zrcátko, do nějž je přenášen obraz i z vnějších zrcátek a všechny tři pohledy jsou elektronicky sjednoceny v jeden ucelený pohled na situaci kolem vozu. Dnes už samozřejmostí je automatické parkování.

Vnější vzhled je determinován aerodynamikou, odpor vzduchu karosérie je tak pouze cx = 0,25. Přední i zadní partie jsou navíc zaoblené a přes celou jejich šířku se táhne světelný LED pás, sportovněji pak působí tmavá spodní sekce s nasávacími otvory, respektive difuzorem. Masku chladiče nehledejte, místo ní je podsvětlená plocha. Do kabiny se dá dostat přes proti sobě se otevírající dveře, interiér samotný pak je superluxusní záležitostí. Vzadu jsou dvě samostatná místa s opěradly polohovatelnými v úhlu 60 stupňů a se spoustou místa ve všech směrech. Nechybí masážní funkce, vyhřívání a ventilace. V přední části je to sázka na multimédia a digitální technologie, FF 91 tak má například rozpoznávání obličeje, k přístupu do vozu tak není potřeba klíč a při nástupu se prostředí změní přesně podle preferencí dané osoby. Tyto preference, od hudby až po osvětlení, se nastavují v palubním multimediálním systému. K připojení na internet jsou určeny modemy přímo ve vozidle.

Pokud vás Faraday Future FF 91 zaujal, přes webové stránky značky je možné si vůz přeobjednat. Rezervační poplatek je 5000 dolarů (cca 129 000 korun) a překvapivě jej automobilka v případě nějakých problémů vrátí zpět. První vozy se k zákazníkům dostanou příští rok, prvních 300 nových klientů pak bude mít možnost v březnu letošního roku zvolit místo klasického vozu speciální edici Alliance.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.