Po letošním mega problému koncernu Volkswagen se dá skoro říci, že celý svět pořádá hon na prolhané naftové motory. Novinkou ze světa je pak informace, že do devíti let se naftová auta nedostanou hned do čtyř zemí.
Hned čtyři hlavní města na dvou kontinentech se totiž tento týden dohodla, že do roku 2025 na své území nevpustí jediné vozidlo s naftovým motorem. Výjimku nedostane ani žádné nákladní vozidlo, což bude celkem problém. Výslovný zákaz naftových motorů chce zavést Paříž, Madrid, Atény a Mexico City.
Starostové všech těchto zemí se společně domluvili na klimatickém summitu C40. Ob jeden rok konaná akce se zaměřuje na změny v oblasti toho, jak zlepšit neustále se zhoršující se klimatické podmínky. Hlavní spouštěčem přitom byla kauza Dieselgate, kde se prokázalo falešné měření NOx.
Například starosta řeckých Atén se nebál prohlásit, že jeho cílem je v příštích letech odstranit všechny vozy z centra. Tímto prohlášením však myslel, že zákaz vydá také benzinovým autům. Mimochodem, víte, že díky neustále narůstajícím emisím dochází každý rok ke třem milionům úmrtí ročně?
Například výše uvedená čtyřka měst spočítala, že po zákazu vjezdu automobilů na její území, bude ušetřeno až 7,5 tisíce lidských životů. Uvidíme, jak se celá situace do rok 2025 vyvine. Jisté je snad jen to, že majitelé elektromobilů na novou dohodu doplácet logicky vůbec nebudou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?