Po letošním mega problému koncernu Volkswagen se dá skoro říci, že celý svět pořádá hon na prolhané naftové motory. Novinkou ze světa je pak informace, že do devíti let se naftová auta nedostanou hned do čtyř zemí.
Hned čtyři hlavní města na dvou kontinentech se totiž tento týden dohodla, že do roku 2025 na své území nevpustí jediné vozidlo s naftovým motorem. Výjimku nedostane ani žádné nákladní vozidlo, což bude celkem problém. Výslovný zákaz naftových motorů chce zavést Paříž, Madrid, Atény a Mexico City.
Starostové všech těchto zemí se společně domluvili na klimatickém summitu C40. Ob jeden rok konaná akce se zaměřuje na změny v oblasti toho, jak zlepšit neustále se zhoršující se klimatické podmínky. Hlavní spouštěčem přitom byla kauza Dieselgate, kde se prokázalo falešné měření NOx.
Například starosta řeckých Atén se nebál prohlásit, že jeho cílem je v příštích letech odstranit všechny vozy z centra. Tímto prohlášením však myslel, že zákaz vydá také benzinovým autům. Mimochodem, víte, že díky neustále narůstajícím emisím dochází každý rok ke třem milionům úmrtí ročně?
Například výše uvedená čtyřka měst spočítala, že po zákazu vjezdu automobilů na její území, bude ušetřeno až 7,5 tisíce lidských životů. Uvidíme, jak se celá situace do rok 2025 vyvine. Jisté je snad jen to, že majitelé elektromobilů na novou dohodu doplácet logicky vůbec nebudou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?