Po letošním mega problému koncernu Volkswagen se dá skoro říci, že celý svět pořádá hon na prolhané naftové motory. Novinkou ze světa je pak informace, že do devíti let se naftová auta nedostanou hned do čtyř zemí.
Hned čtyři hlavní města na dvou kontinentech se totiž tento týden dohodla, že do roku 2025 na své území nevpustí jediné vozidlo s naftovým motorem. Výjimku nedostane ani žádné nákladní vozidlo, což bude celkem problém. Výslovný zákaz naftových motorů chce zavést Paříž, Madrid, Atény a Mexico City.
Starostové všech těchto zemí se společně domluvili na klimatickém summitu C40. Ob jeden rok konaná akce se zaměřuje na změny v oblasti toho, jak zlepšit neustále se zhoršující se klimatické podmínky. Hlavní spouštěčem přitom byla kauza Dieselgate, kde se prokázalo falešné měření NOx.
Například starosta řeckých Atén se nebál prohlásit, že jeho cílem je v příštích letech odstranit všechny vozy z centra. Tímto prohlášením však myslel, že zákaz vydá také benzinovým autům. Mimochodem, víte, že díky neustále narůstajícím emisím dochází každý rok ke třem milionům úmrtí ročně?
Například výše uvedená čtyřka měst spočítala, že po zákazu vjezdu automobilů na její území, bude ušetřeno až 7,5 tisíce lidských životů. Uvidíme, jak se celá situace do rok 2025 vyvine. Jisté je snad jen to, že majitelé elektromobilů na novou dohodu doplácet logicky vůbec nebudou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?