U Volkswagenu je poslední týdny a dny živo. Nejdříve se na svět dostane zpráva, že se přestalo potají vyrábět čtyřdvířko CC a následně se VW nechal slyšet, že do bodoucna bude chtít pořádně zatopit Tesle.
Jde totiž o to, že koncern chce postavit vlastní továrnu na akumulátory. Ptáte se proč? Podle jeho plánů chce totiž výrobce do roku 2025 vyrábět ročně 3 miliony elektromobilů. Tím pádem dožene americkou Teslu, ovšem doufejme, že jen v počtu vyrobených vozů.
A jelikož tak velký objem elektroaut bude potřebovat hodně akumulátorů, Volkswagen je nemá kde brát. Přitom ještě dva měsíce zpátky to vedení VW zavrhlo. K celé věci se vyjádřil i generální ředitel automobilky Matthias Müller, který řekl, že pokud má být více než čtvrtina vozů s logem VW v budoucnosti elektromobily, pak bude potřeba vyrobit tři miliony akumulátorů ročně.
Psali jsme: Tesla možná postaví v ČR novou továrnu
Přitom něco podobného má v plánu i Tesla. Ta díky neustále rostoucím prodejům nestíhá servisovat svá auta v USA. I ona si pak postavila obří továrnu, o čemž se můžete dočíst v odkazu výše.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.