U Volkswagenu je poslední týdny a dny živo. Nejdříve se na svět dostane zpráva, že se přestalo potají vyrábět čtyřdvířko CC a následně se VW nechal slyšet, že do bodoucna bude chtít pořádně zatopit Tesle.
Jde totiž o to, že koncern chce postavit vlastní továrnu na akumulátory. Ptáte se proč? Podle jeho plánů chce totiž výrobce do roku 2025 vyrábět ročně 3 miliony elektromobilů. Tím pádem dožene americkou Teslu, ovšem doufejme, že jen v počtu vyrobených vozů.
A jelikož tak velký objem elektroaut bude potřebovat hodně akumulátorů, Volkswagen je nemá kde brát. Přitom ještě dva měsíce zpátky to vedení VW zavrhlo. K celé věci se vyjádřil i generální ředitel automobilky Matthias Müller, který řekl, že pokud má být více než čtvrtina vozů s logem VW v budoucnosti elektromobily, pak bude potřeba vyrobit tři miliony akumulátorů ročně.
Psali jsme: Tesla možná postaví v ČR novou továrnu
Přitom něco podobného má v plánu i Tesla. Ta díky neustále rostoucím prodejům nestíhá servisovat svá auta v USA. I ona si pak postavila obří továrnu, o čemž se můžete dočíst v odkazu výše.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?