U Volkswagenu je poslední týdny a dny živo. Nejdříve se na svět dostane zpráva, že se přestalo potají vyrábět čtyřdvířko CC a následně se VW nechal slyšet, že do bodoucna bude chtít pořádně zatopit Tesle.
Jde totiž o to, že koncern chce postavit vlastní továrnu na akumulátory. Ptáte se proč? Podle jeho plánů chce totiž výrobce do roku 2025 vyrábět ročně 3 miliony elektromobilů. Tím pádem dožene americkou Teslu, ovšem doufejme, že jen v počtu vyrobených vozů.
A jelikož tak velký objem elektroaut bude potřebovat hodně akumulátorů, Volkswagen je nemá kde brát. Přitom ještě dva měsíce zpátky to vedení VW zavrhlo. K celé věci se vyjádřil i generální ředitel automobilky Matthias Müller, který řekl, že pokud má být více než čtvrtina vozů s logem VW v budoucnosti elektromobily, pak bude potřeba vyrobit tři miliony akumulátorů ročně.
Psali jsme: Tesla možná postaví v ČR novou továrnu
Přitom něco podobného má v plánu i Tesla. Ta díky neustále rostoucím prodejům nestíhá servisovat svá auta v USA. I ona si pak postavila obří továrnu, o čemž se můžete dočíst v odkazu výše.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?