Automobilka Tesla nepřestává šokovat. Kromě několika smrtelných nehod jejího modelu S se chystá již od ledna roku 2017 převratná novinka, která naštve většinu současných majitelů.
Výrobce totiž přišel na to, že se mu nevyplatí poskytovat doživotní nabíjení zdarma na stanicích Supercharger. Je logické, že je nesmyslem, aby výrobce platil "palivo" za své zákazníky, jenže až do konce tohoto roku to stále bude probíhat. Na jeho přelomu ovšem dojde k drastickému utažení "elektriky" a jen určitá skupina vyvolených na to nedoplatí.
Onou skupinou vyvolených rozumějte zákazníky, kteří si již objednali nebo vlastní novou Teslu. Otázkou ale je, kolik vlastně přibude nových klientů, když týden co týden vídáme na stránkách různých zpravodajských webů nehody a problémy u vozidel této značky. A právě již stávající zákazníci budou moci i nadále čerpat zdarma elektřinu z dobíjecích stanic Supercharger.
Ale pozor, i tady je ukrytý malý háček. Bezplatné nabíjení u superchargerů bude dostupné výhradně pro všechny již prodané vozy a také vozy s registrací provedenou do 31. března roku 2017. Zákazníci, kteří si koupí novou Teslu až po tomto datu, dostanou společně s koupí vozu pouze volné body na nabíjení, což by mělo každému majiteli auta poskytnout zdarma 400kW. To v překladu má vystačit na ujetí přibližně 1600 kilometrů. Posléze už bude každé dobíjení zpoplatněno.
Aktuálně již po světě existuje 735 stanic s celkovým počtem 4 625 nabíjecích stojanů. Jednu najdete i v Čechách, konkrétně na úeku dálnice D1 mezi Humpolcem a Vystrkovem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.