Automobilka Tesla nepřestává šokovat. Kromě několika smrtelných nehod jejího modelu S se chystá již od ledna roku 2017 převratná novinka, která naštve většinu současných majitelů.
Výrobce totiž přišel na to, že se mu nevyplatí poskytovat doživotní nabíjení zdarma na stanicích Supercharger. Je logické, že je nesmyslem, aby výrobce platil "palivo" za své zákazníky, jenže až do konce tohoto roku to stále bude probíhat. Na jeho přelomu ovšem dojde k drastickému utažení "elektriky" a jen určitá skupina vyvolených na to nedoplatí.
Onou skupinou vyvolených rozumějte zákazníky, kteří si již objednali nebo vlastní novou Teslu. Otázkou ale je, kolik vlastně přibude nových klientů, když týden co týden vídáme na stránkách různých zpravodajských webů nehody a problémy u vozidel této značky. A právě již stávající zákazníci budou moci i nadále čerpat zdarma elektřinu z dobíjecích stanic Supercharger.
Ale pozor, i tady je ukrytý malý háček. Bezplatné nabíjení u superchargerů bude dostupné výhradně pro všechny již prodané vozy a také vozy s registrací provedenou do 31. března roku 2017. Zákazníci, kteří si koupí novou Teslu až po tomto datu, dostanou společně s koupí vozu pouze volné body na nabíjení, což by mělo každému majiteli auta poskytnout zdarma 400kW. To v překladu má vystačit na ujetí přibližně 1600 kilometrů. Posléze už bude každé dobíjení zpoplatněno.
Aktuálně již po světě existuje 735 stanic s celkovým počtem 4 625 nabíjecích stojanů. Jednu najdete i v Čechách, konkrétně na úeku dálnice D1 mezi Humpolcem a Vystrkovem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.