Automobilka Tesla nepřestává šokovat. Kromě několika smrtelných nehod jejího modelu S se chystá již od ledna roku 2017 převratná novinka, která naštve většinu současných majitelů.
Výrobce totiž přišel na to, že se mu nevyplatí poskytovat doživotní nabíjení zdarma na stanicích Supercharger. Je logické, že je nesmyslem, aby výrobce platil "palivo" za své zákazníky, jenže až do konce tohoto roku to stále bude probíhat. Na jeho přelomu ovšem dojde k drastickému utažení "elektriky" a jen určitá skupina vyvolených na to nedoplatí.
Onou skupinou vyvolených rozumějte zákazníky, kteří si již objednali nebo vlastní novou Teslu. Otázkou ale je, kolik vlastně přibude nových klientů, když týden co týden vídáme na stránkách různých zpravodajských webů nehody a problémy u vozidel této značky. A právě již stávající zákazníci budou moci i nadále čerpat zdarma elektřinu z dobíjecích stanic Supercharger.
Ale pozor, i tady je ukrytý malý háček. Bezplatné nabíjení u superchargerů bude dostupné výhradně pro všechny již prodané vozy a také vozy s registrací provedenou do 31. března roku 2017. Zákazníci, kteří si koupí novou Teslu až po tomto datu, dostanou společně s koupí vozu pouze volné body na nabíjení, což by mělo každému majiteli auta poskytnout zdarma 400kW. To v překladu má vystačit na ujetí přibližně 1600 kilometrů. Posléze už bude každé dobíjení zpoplatněno.
Aktuálně již po světě existuje 735 stanic s celkovým počtem 4 625 nabíjecích stojanů. Jednu najdete i v Čechách, konkrétně na úeku dálnice D1 mezi Humpolcem a Vystrkovem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.