Německá spolková rada se nejspíše zbláznila. Její nový požadavek totiž žádá EU, aby se zamyslela nad změnami zdanění u jednotlivých typů vozidel se spalovacími motory.
Jde o to, že elektroauta nabírají čím dál větší bům a časem se bude muset stát to, že všechny věřejnosti známé automobilky se této kategorii začnou věnovat. Když si k tomu přidáme fakt, že již několik evropských států chystá konec aut se spalovacím motorem, pak tady nastává situace, kterou asi někteří čekali, a to hlavně po kauze Dieselgate.
Především pak Německo chce úplný zákaz vozidel se spalovacími motory. Co na tom, že právě z Německa pochází trojice kultovních sportovních vozidel Audi RS6, Mercedes-Benz E 63 AMG a nebo BMW M5. Němci patří mezi největší automobilový trh v Evropě a bohužel, i EU jej považuje za důležitý hlas v oblasti rozhodování o "něčem".
Němci se prostě rozhodli, že zruší trh s vozidly se spalovacími motory a jak to tak vypadá, myslí to vážně. Dokonce se jich pár nechalo slyšet, že konec by si přáli v celé EU. Konec by pak nastal tak, že ve výzvě Evropské komisi je uveden požadavek, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států.
Do roku 2030 by pak podle nového návrhu mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily, čímž by se vlastně naprosto vyselektovala auta, která vypustí jediný gram emisí, a to je pro některé z nás hodně špatná zpráva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.