Německá spolková rada se nejspíše zbláznila. Její nový požadavek totiž žádá EU, aby se zamyslela nad změnami zdanění u jednotlivých typů vozidel se spalovacími motory.
Jde o to, že elektroauta nabírají čím dál větší bům a časem se bude muset stát to, že všechny věřejnosti známé automobilky se této kategorii začnou věnovat. Když si k tomu přidáme fakt, že již několik evropských států chystá konec aut se spalovacím motorem, pak tady nastává situace, kterou asi někteří čekali, a to hlavně po kauze Dieselgate.
Především pak Německo chce úplný zákaz vozidel se spalovacími motory. Co na tom, že právě z Německa pochází trojice kultovních sportovních vozidel Audi RS6, Mercedes-Benz E 63 AMG a nebo BMW M5. Němci patří mezi největší automobilový trh v Evropě a bohužel, i EU jej považuje za důležitý hlas v oblasti rozhodování o "něčem".
Němci se prostě rozhodli, že zruší trh s vozidly se spalovacími motory a jak to tak vypadá, myslí to vážně. Dokonce se jich pár nechalo slyšet, že konec by si přáli v celé EU. Konec by pak nastal tak, že ve výzvě Evropské komisi je uveden požadavek, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států.
Do roku 2030 by pak podle nového návrhu mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily, čímž by se vlastně naprosto vyselektovala auta, která vypustí jediný gram emisí, a to je pro některé z nás hodně špatná zpráva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.