Mustang s pravostranným řízením uvedl Ford na britský trh teprve začátkem letošního roku, už teď ale eviduje více než 3000 dodaných automobilů. Třetina z tohoto počtu přitom připadá na pětilitrový osmiválec. Právě s ním nastoupí americký muscle car na start závodu o co nejnižší spotřebu paliva. Bizarnost, a pořádná.
Nedávno se v okolí Mladé Boleslavi konal závod Škoda Economy Run, při němž jde primárně o co nejnižší spotřebu paliva. Vítězem se stalo zážehové Citigo, zúčastnit se závodu ale mohly primárně jen vozy značky Škoda. To do britské obdoby soutěže, zvané MPG Marathon, se může přihlásit prakticky každý. Jedinou podmínkou je účast auta bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Ideální půda pro všechny modely ECOnetic, ecoFlex, BlueMotion, BlueHDi a podobně, řeknete si. Ford se však tuto soutěž rozhodl pořádně oživit a na start vyšle otevřený Mustang s osmiválcovým motorem.
Ten má 310 kW (421 k) a 530 Nm, v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou pak zrychluje na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Průměrná spotřeba je dle britských norem 14,1 l/100 km. To nezná moc ekologicky… Pilotovat kabriolet však bude posádka Andy Dawson a Andy Marriott, která má se soutěží bohaté zkušenosti. Jedná třeba o vítěze z roku 2012, kdy usedli do Fordu Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic. „Na MPG Marathonu je skvělé, že více než o ekologii automobilů je o jezdeckém stylu. Tím, že se soutěže zúčastní auto jako Mustang, ukazuje Ford světu, že i sporťák může být úsporný, pokud je řízen zodpovědně a s citem pro ekologii provozu,“ řekl organizátor soutěže Jerry Ramsdale.
Jak si osmiválcový kabriolet povede uvidíme 18. a 19. října, kdy MPG Marathon zavítá do celkem čtyř oblastí napříč Británií. Start je v Heythrop Park Resortu v Oxfordshiru, závodníci se ale podívají třeba i na Silverstone. Ceny nebudou uděleny jen posádce s celkově nejmenší spotřebou, ale i té, která se oproti továrním údajům nejvíce zlepší. Tady by Mustang mohl mít šanci, v první kategorii totiž například proti takovému vodíkovému Hyundai ix35 příliš nadějí nemá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?