Mustang s pravostranným řízením uvedl Ford na britský trh teprve začátkem letošního roku, už teď ale eviduje více než 3000 dodaných automobilů. Třetina z tohoto počtu přitom připadá na pětilitrový osmiválec. Právě s ním nastoupí americký muscle car na start závodu o co nejnižší spotřebu paliva. Bizarnost, a pořádná.
Nedávno se v okolí Mladé Boleslavi konal závod Škoda Economy Run, při němž jde primárně o co nejnižší spotřebu paliva. Vítězem se stalo zážehové Citigo, zúčastnit se závodu ale mohly primárně jen vozy značky Škoda. To do britské obdoby soutěže, zvané MPG Marathon, se může přihlásit prakticky každý. Jedinou podmínkou je účast auta bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Ideální půda pro všechny modely ECOnetic, ecoFlex, BlueMotion, BlueHDi a podobně, řeknete si. Ford se však tuto soutěž rozhodl pořádně oživit a na start vyšle otevřený Mustang s osmiválcovým motorem.
Ten má 310 kW (421 k) a 530 Nm, v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou pak zrychluje na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Průměrná spotřeba je dle britských norem 14,1 l/100 km. To nezná moc ekologicky… Pilotovat kabriolet však bude posádka Andy Dawson a Andy Marriott, která má se soutěží bohaté zkušenosti. Jedná třeba o vítěze z roku 2012, kdy usedli do Fordu Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic. „Na MPG Marathonu je skvělé, že více než o ekologii automobilů je o jezdeckém stylu. Tím, že se soutěže zúčastní auto jako Mustang, ukazuje Ford světu, že i sporťák může být úsporný, pokud je řízen zodpovědně a s citem pro ekologii provozu,“ řekl organizátor soutěže Jerry Ramsdale.
Jak si osmiválcový kabriolet povede uvidíme 18. a 19. října, kdy MPG Marathon zavítá do celkem čtyř oblastí napříč Británií. Start je v Heythrop Park Resortu v Oxfordshiru, závodníci se ale podívají třeba i na Silverstone. Ceny nebudou uděleny jen posádce s celkově nejmenší spotřebou, ale i té, která se oproti továrním údajům nejvíce zlepší. Tady by Mustang mohl mít šanci, v první kategorii totiž například proti takovému vodíkovému Hyundai ix35 příliš nadějí nemá.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.