Mustang s pravostranným řízením uvedl Ford na britský trh teprve začátkem letošního roku, už teď ale eviduje více než 3000 dodaných automobilů. Třetina z tohoto počtu přitom připadá na pětilitrový osmiválec. Právě s ním nastoupí americký muscle car na start závodu o co nejnižší spotřebu paliva. Bizarnost, a pořádná.
Nedávno se v okolí Mladé Boleslavi konal závod Škoda Economy Run, při němž jde primárně o co nejnižší spotřebu paliva. Vítězem se stalo zážehové Citigo, zúčastnit se závodu ale mohly primárně jen vozy značky Škoda. To do britské obdoby soutěže, zvané MPG Marathon, se může přihlásit prakticky každý. Jedinou podmínkou je účast auta bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Ideální půda pro všechny modely ECOnetic, ecoFlex, BlueMotion, BlueHDi a podobně, řeknete si. Ford se však tuto soutěž rozhodl pořádně oživit a na start vyšle otevřený Mustang s osmiválcovým motorem.
Ten má 310 kW (421 k) a 530 Nm, v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou pak zrychluje na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Průměrná spotřeba je dle britských norem 14,1 l/100 km. To nezná moc ekologicky… Pilotovat kabriolet však bude posádka Andy Dawson a Andy Marriott, která má se soutěží bohaté zkušenosti. Jedná třeba o vítěze z roku 2012, kdy usedli do Fordu Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic. „Na MPG Marathonu je skvělé, že více než o ekologii automobilů je o jezdeckém stylu. Tím, že se soutěže zúčastní auto jako Mustang, ukazuje Ford světu, že i sporťák může být úsporný, pokud je řízen zodpovědně a s citem pro ekologii provozu,“ řekl organizátor soutěže Jerry Ramsdale.
Jak si osmiválcový kabriolet povede uvidíme 18. a 19. října, kdy MPG Marathon zavítá do celkem čtyř oblastí napříč Británií. Start je v Heythrop Park Resortu v Oxfordshiru, závodníci se ale podívají třeba i na Silverstone. Ceny nebudou uděleny jen posádce s celkově nejmenší spotřebou, ale i té, která se oproti továrním údajům nejvíce zlepší. Tady by Mustang mohl mít šanci, v první kategorii totiž například proti takovému vodíkovému Hyundai ix35 příliš nadějí nemá.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?