Elektrický Volkswagen I.D. je plný překvapení. Stane se novým Golfem?

Volkswagen I.D. je nejnovějším počinem Němců v oblasti elektromobility.
Volkswagen I.D. je nejnovějším počinem Němců v oblasti elektromobility., foto: Volkswagen
ar6 28. září 2016 18:12
Sdílej:

Volkswagen se po Dieselgate pomalu připravuje na novou éru. Éru, v níž naftové (a benzínové) motory pravděpodobně vůbec nebudou potřeba. Němci totiž připravují celou řadu čistě elektrických vozidel, jejichž pionýrem je inovativní koncept I.D.

V elektromobilech vidí automobilky aktuálně budoucnost, a to i vzhledem k množícím se aférám s podvodnými hodnotami emisí. Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen, který do Paříže veze koncept pětidveřového elektrického hatchbacku I.D. Nejedná se přitom o žádný výstřel do prázdna, sériovou verzi tohoto vozu uvidíme na silnicích v roce 2020, autonomní řízení, jímž koncept disponuje, potom o pět let později (v tu dobu už chce značka prodávat milion elektromobilů ročně). Nabízí se tedy otázka, jestli se náhodou nedíváme na budoucí Golf. Podle tiskové zprávy však bude sériová podoba tohoto modelu nabízena paralelně s bestsellerem segmentu C.

Design je úplně odlišný od toho, co známe ze současné produkce. Absencí masky trochu připomíná modely Tesla Motors, se současnými modely z Wolfsburgu ale I.D. spojuje například tvar nárazníku, evokující písmeno C. Právě tím totiž dnešní elektromobily od Volkswagenu disponují. Zajímavý kontrast vytváří krátká kapota a dlouhé přední sklo, plynuje přecházející v panoramatickou střechu. Praktičnost zvyšují zadní boční posuvné dveře, nastupování i v úzkých prostorech tak bude o poznání snazší. Vzadu byste našli úzká LED světla, kontrastující s černým víkem kufru. Atypickým prvkem jsou modré pneumatiky, do nichž jsou obuta aerodynamická kola.

Kabina je čtyřmístná, na doposud zveřejněných fotkách ale prakticky chybí. Jediný pohled do ní zatím nabízí průhledový snímek, odhalující absenci klasických ovladačů a přítomnost jednolité palubní desky. Dá se tedy očekávat, že informace o voze budou promítány na nebo skrze ni, či na přední okno. Jistotou jsou též kamery místo zrcátek. Volant pak ve chvíli, kdy auto jede samo, zajede do palubní desky, a zvětší tak prostor pro cestující. Pod karosérii se skrývá úplně nová modulární platforma MEB (Modular Electric Drive Kit), určená pro elektromobily. V útrobách tohoto konkrétního čekejte jednotku o výkonu 125 kW (170 k) v kombinaci s akumulátory, stáčí k dojezdu 400 až 600 kilometrů na jedno nabití. Další informace se pravděpodobně objeví dnes večer po tradiční akci koncernu Volkswagen, proto nás i nadále sledujte.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.