Volkswagen se po Dieselgate pomalu připravuje na novou éru. Éru, v níž naftové (a benzínové) motory pravděpodobně vůbec nebudou potřeba. Němci totiž připravují celou řadu čistě elektrických vozidel, jejichž pionýrem je inovativní koncept I.D.
V elektromobilech vidí automobilky aktuálně budoucnost, a to i vzhledem k množícím se aférám s podvodnými hodnotami emisí. Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen, který do Paříže veze koncept pětidveřového elektrického hatchbacku I.D. Nejedná se přitom o žádný výstřel do prázdna, sériovou verzi tohoto vozu uvidíme na silnicích v roce 2020, autonomní řízení, jímž koncept disponuje, potom o pět let později (v tu dobu už chce značka prodávat milion elektromobilů ročně). Nabízí se tedy otázka, jestli se náhodou nedíváme na budoucí Golf. Podle tiskové zprávy však bude sériová podoba tohoto modelu nabízena paralelně s bestsellerem segmentu C.
Design je úplně odlišný od toho, co známe ze současné produkce. Absencí masky trochu připomíná modely Tesla Motors, se současnými modely z Wolfsburgu ale I.D. spojuje například tvar nárazníku, evokující písmeno C. Právě tím totiž dnešní elektromobily od Volkswagenu disponují. Zajímavý kontrast vytváří krátká kapota a dlouhé přední sklo, plynuje přecházející v panoramatickou střechu. Praktičnost zvyšují zadní boční posuvné dveře, nastupování i v úzkých prostorech tak bude o poznání snazší. Vzadu byste našli úzká LED světla, kontrastující s černým víkem kufru. Atypickým prvkem jsou modré pneumatiky, do nichž jsou obuta aerodynamická kola.
Kabina je čtyřmístná, na doposud zveřejněných fotkách ale prakticky chybí. Jediný pohled do ní zatím nabízí průhledový snímek, odhalující absenci klasických ovladačů a přítomnost jednolité palubní desky. Dá se tedy očekávat, že informace o voze budou promítány na nebo skrze ni, či na přední okno. Jistotou jsou též kamery místo zrcátek. Volant pak ve chvíli, kdy auto jede samo, zajede do palubní desky, a zvětší tak prostor pro cestující. Pod karosérii se skrývá úplně nová modulární platforma MEB (Modular Electric Drive Kit), určená pro elektromobily. V útrobách tohoto konkrétního čekejte jednotku o výkonu 125 kW (170 k) v kombinaci s akumulátory, stáčí k dojezdu 400 až 600 kilometrů na jedno nabití. Další informace se pravděpodobně objeví dnes večer po tradiční akci koncernu Volkswagen, proto nás i nadále sledujte.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.