Volkswagen se po Dieselgate pomalu připravuje na novou éru. Éru, v níž naftové (a benzínové) motory pravděpodobně vůbec nebudou potřeba. Němci totiž připravují celou řadu čistě elektrických vozidel, jejichž pionýrem je inovativní koncept I.D.
V elektromobilech vidí automobilky aktuálně budoucnost, a to i vzhledem k množícím se aférám s podvodnými hodnotami emisí. Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen, který do Paříže veze koncept pětidveřového elektrického hatchbacku I.D. Nejedná se přitom o žádný výstřel do prázdna, sériovou verzi tohoto vozu uvidíme na silnicích v roce 2020, autonomní řízení, jímž koncept disponuje, potom o pět let později (v tu dobu už chce značka prodávat milion elektromobilů ročně). Nabízí se tedy otázka, jestli se náhodou nedíváme na budoucí Golf. Podle tiskové zprávy však bude sériová podoba tohoto modelu nabízena paralelně s bestsellerem segmentu C.
Design je úplně odlišný od toho, co známe ze současné produkce. Absencí masky trochu připomíná modely Tesla Motors, se současnými modely z Wolfsburgu ale I.D. spojuje například tvar nárazníku, evokující písmeno C. Právě tím totiž dnešní elektromobily od Volkswagenu disponují. Zajímavý kontrast vytváří krátká kapota a dlouhé přední sklo, plynuje přecházející v panoramatickou střechu. Praktičnost zvyšují zadní boční posuvné dveře, nastupování i v úzkých prostorech tak bude o poznání snazší. Vzadu byste našli úzká LED světla, kontrastující s černým víkem kufru. Atypickým prvkem jsou modré pneumatiky, do nichž jsou obuta aerodynamická kola.
Kabina je čtyřmístná, na doposud zveřejněných fotkách ale prakticky chybí. Jediný pohled do ní zatím nabízí průhledový snímek, odhalující absenci klasických ovladačů a přítomnost jednolité palubní desky. Dá se tedy očekávat, že informace o voze budou promítány na nebo skrze ni, či na přední okno. Jistotou jsou též kamery místo zrcátek. Volant pak ve chvíli, kdy auto jede samo, zajede do palubní desky, a zvětší tak prostor pro cestující. Pod karosérii se skrývá úplně nová modulární platforma MEB (Modular Electric Drive Kit), určená pro elektromobily. V útrobách tohoto konkrétního čekejte jednotku o výkonu 125 kW (170 k) v kombinaci s akumulátory, stáčí k dojezdu 400 až 600 kilometrů na jedno nabití. Další informace se pravděpodobně objeví dnes večer po tradiční akci koncernu Volkswagen, proto nás i nadále sledujte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.