Volkswagen se po Dieselgate pomalu připravuje na novou éru. Éru, v níž naftové (a benzínové) motory pravděpodobně vůbec nebudou potřeba. Němci totiž připravují celou řadu čistě elektrických vozidel, jejichž pionýrem je inovativní koncept I.D.
V elektromobilech vidí automobilky aktuálně budoucnost, a to i vzhledem k množícím se aférám s podvodnými hodnotami emisí. Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen, který do Paříže veze koncept pětidveřového elektrického hatchbacku I.D. Nejedná se přitom o žádný výstřel do prázdna, sériovou verzi tohoto vozu uvidíme na silnicích v roce 2020, autonomní řízení, jímž koncept disponuje, potom o pět let později (v tu dobu už chce značka prodávat milion elektromobilů ročně). Nabízí se tedy otázka, jestli se náhodou nedíváme na budoucí Golf. Podle tiskové zprávy však bude sériová podoba tohoto modelu nabízena paralelně s bestsellerem segmentu C.
Design je úplně odlišný od toho, co známe ze současné produkce. Absencí masky trochu připomíná modely Tesla Motors, se současnými modely z Wolfsburgu ale I.D. spojuje například tvar nárazníku, evokující písmeno C. Právě tím totiž dnešní elektromobily od Volkswagenu disponují. Zajímavý kontrast vytváří krátká kapota a dlouhé přední sklo, plynuje přecházející v panoramatickou střechu. Praktičnost zvyšují zadní boční posuvné dveře, nastupování i v úzkých prostorech tak bude o poznání snazší. Vzadu byste našli úzká LED světla, kontrastující s černým víkem kufru. Atypickým prvkem jsou modré pneumatiky, do nichž jsou obuta aerodynamická kola.
Kabina je čtyřmístná, na doposud zveřejněných fotkách ale prakticky chybí. Jediný pohled do ní zatím nabízí průhledový snímek, odhalující absenci klasických ovladačů a přítomnost jednolité palubní desky. Dá se tedy očekávat, že informace o voze budou promítány na nebo skrze ni, či na přední okno. Jistotou jsou též kamery místo zrcátek. Volant pak ve chvíli, kdy auto jede samo, zajede do palubní desky, a zvětší tak prostor pro cestující. Pod karosérii se skrývá úplně nová modulární platforma MEB (Modular Electric Drive Kit), určená pro elektromobily. V útrobách tohoto konkrétního čekejte jednotku o výkonu 125 kW (170 k) v kombinaci s akumulátory, stáčí k dojezdu 400 až 600 kilometrů na jedno nabití. Další informace se pravděpodobně objeví dnes večer po tradiční akci koncernu Volkswagen, proto nás i nadále sledujte.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.