Volkswagen se po Dieselgate pomalu připravuje na novou éru. Éru, v níž naftové (a benzínové) motory pravděpodobně vůbec nebudou potřeba. Němci totiž připravují celou řadu čistě elektrických vozidel, jejichž pionýrem je inovativní koncept I.D.
V elektromobilech vidí automobilky aktuálně budoucnost, a to i vzhledem k množícím se aférám s podvodnými hodnotami emisí. Svou troškou do mlýna přispívá i Volkswagen, který do Paříže veze koncept pětidveřového elektrického hatchbacku I.D. Nejedná se přitom o žádný výstřel do prázdna, sériovou verzi tohoto vozu uvidíme na silnicích v roce 2020, autonomní řízení, jímž koncept disponuje, potom o pět let později (v tu dobu už chce značka prodávat milion elektromobilů ročně). Nabízí se tedy otázka, jestli se náhodou nedíváme na budoucí Golf. Podle tiskové zprávy však bude sériová podoba tohoto modelu nabízena paralelně s bestsellerem segmentu C.
Design je úplně odlišný od toho, co známe ze současné produkce. Absencí masky trochu připomíná modely Tesla Motors, se současnými modely z Wolfsburgu ale I.D. spojuje například tvar nárazníku, evokující písmeno C. Právě tím totiž dnešní elektromobily od Volkswagenu disponují. Zajímavý kontrast vytváří krátká kapota a dlouhé přední sklo, plynuje přecházející v panoramatickou střechu. Praktičnost zvyšují zadní boční posuvné dveře, nastupování i v úzkých prostorech tak bude o poznání snazší. Vzadu byste našli úzká LED světla, kontrastující s černým víkem kufru. Atypickým prvkem jsou modré pneumatiky, do nichž jsou obuta aerodynamická kola.
Kabina je čtyřmístná, na doposud zveřejněných fotkách ale prakticky chybí. Jediný pohled do ní zatím nabízí průhledový snímek, odhalující absenci klasických ovladačů a přítomnost jednolité palubní desky. Dá se tedy očekávat, že informace o voze budou promítány na nebo skrze ni, či na přední okno. Jistotou jsou též kamery místo zrcátek. Volant pak ve chvíli, kdy auto jede samo, zajede do palubní desky, a zvětší tak prostor pro cestující. Pod karosérii se skrývá úplně nová modulární platforma MEB (Modular Electric Drive Kit), určená pro elektromobily. V útrobách tohoto konkrétního čekejte jednotku o výkonu 125 kW (170 k) v kombinaci s akumulátory, stáčí k dojezdu 400 až 600 kilometrů na jedno nabití. Další informace se pravděpodobně objeví dnes večer po tradiční akci koncernu Volkswagen, proto nás i nadále sledujte.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?