Na mušce má Teslu i Porsche. Znovuzrozená Karma chce být v čínských rukách nejlepší

ar6, 14. září 2016, 04:00 Google+

Automobilka Fisker vyráběla jeden z prvních skutečně luxusních plug-in hybridů se jménem Karma, finanční problémy však americkou automobilku, produkující ve Finsku, v roce 2013 položily. Prakticky vše, co zbylo, následně koupila čínská společnost Wanxiang. Nyní se Karma vrací, ovšem už ne jako Fisker.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma Revero nahrazuje někdejší Fisker Karma.

Karma Revero nahrazuje někdejší Fisker Karma. | foto: Karma Automotive

Sdílejte článek

Henrik Fisker založil po sobě pojmenovanou společnost v roce 2007 a po produkci překarosovaných modelů známých značek se v roce 2011 pustil do výroby vlastního automobilu. Karma byla jedním z prvních plug-in hybridů na světě, vývoj i následná výroba ve Finsku ale byly tak drahé, že ještě před koncem roku 2012 došlo k zastavení výroby. O dalších dvanáct měsíců později automobilka vyhlásila bankrot a její „zbytky“ koupila čínská společnost Wanxiang. Ta získala prakticky vše, vyjma označení Fisker a také příslušných log značky. Noví majitelé se tedy rozhodli přejmenovat automobilku podle jediného modelu – Karma. Modelová řada pak dostala jméno Revero a představila se teprve před pár dny.

Odlišit Karmu a Revero je ale poměrně složitý proces. Prakticky jediným detailem, kromě jiných log a označení, je nový výplet masky chladiče. Zbytek ale zůstává stejný. Novinka pak bude k dispozici v osmi lacích karosérie a se čtyřmi designy 21- nebo 22palcových kol. V kabině je k vidění nový multimediální systém s rychlejšími reakcemi na požadavky řidiče, Bluetooth nebo rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Součástí je také audiosystém s osmi reproduktory a výkonem 275 W nebo 4G LTE připojení k internetu. Přední sedadla mají elektrické nastavování v šesti směrech, spolu se zadními místy pak nabízejí i vyhřívání. Zachován zůstal také atypický multifunkční volant. Materiály jsou nadále jen ty nejlepší, dřevo, karbon a kůže jsou tedy samozřejmostí. Čalounění je k dispozici v pěti dvoubarevných a jednom jednobarevném provedení.

Největší změny tak lze hledat na pohonném ústrojí limuzíny s délkou 4998 milimetrů. Základem je klasický spalovací generátor o výkonu 175 kW (237 k), následuje dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 301 kW (409 k) a točivým momentem 1330 Nm. Lithium-iontové akumulátory mají nově kapacitu 21,4 kWh, celkovou proměnou pak prošlo jejich nabíjení. Z klasické sítě zabere 10 hodin, novinkou je ale použití 6,6 kW palubní nabíječky, umožňující nabití za 3 hodiny. 40 kW rychlonabíječka pak celý proces zvládne na 80 procent za 24 minut. Za těmito změnami stojí spolupráce s BMW. Celkově tak Revero umí ujet 80 kilometrů čistě na elektřinu a kombinovaně potom 483 kilometrů. Zajímavostí jsou solární střešní panely, umožňující v případě dobrého počasí ujet až 2,4 kilometru jen díky nim.

Systém pracuje v celkem čtyřech režimech – PHEV, Stealth (pouze elektřina), Sustain (pouze spalovací motor) a Sport (kombinace elektrického a spalovacího motoru). Podle zvoleného módu se liší dynamika modelu s pohonem zadních kol, automtem a rozložením hmotnosti v poměru 50:50. Stealth znamená akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 153 km/h, Sustain akceleruje z 0 na 96 km/h za 7,2 sekundy a jede maximálně 153 km/h a ve vrcholném režimu Sport Karma akceleruje za 5,4 sekundy a jede až 200 km/h. Ve všech případech jsou rychlosti elektricky omezené. Podvozek má všechna čtyři kola nezávisle zavěšená, ta jsou osazena kotouči se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Ceny na americkém trhu začínají na 130 000 dolarech (cca 3 124 000 korun), objednávky pak prodejci začnou přijímat od konce tohoto měsíce. Revero se má dostat i do Evropy, ne však dřív než za rok a půl. Výroba bude probíhat v Kalifornii s kapacitou 1000 automobilů ročně. Hlavní konkurencí budou plug-in hybridní Porsche Panamera 4 E-Hybrid i elektrická Tesla Model S.

Vytisknout

Diskuze: Na mušce má Teslu i Porsche. Znovuzrozená Karma chce být v čínských rukách nejlepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Opel Ampera-e ujede všem svým nejbližším rivalům.

Konkurence se mu dívá na záda. Opel Ampera-e dojede dál než kompaktní Tesla

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud