Pamatujete si na nedávný skandál automobilky Mitsubishi s falšováním údajů o spotřebě? Tak nyní to má další dohru, kterou začalo japonské ministerstvo dopravy.
To před pár dny nařídilo zastavit prodej hned osmi modelů automobilky na domácím trhu. Stále probíhající vyšetřování totiž odhalilo další falšování s údaji o spotřebě a úplně všechny modely udávají nižší spotřebu, než jakou dokáží v reálu nabídnout.
Třeba Pajero a Outlander mají v průměru o 4,2 % lepší udávanou spotřebu oproti naměřené hodnotě v laboratoři. Největší rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou pak činil 8,8 %. Proto se úředníci ministerstva naštvali a na několik týdnů nařídili zákaz prodejů všech aut Mitsubishi v Japonsku.
A na kolik vyjde celý skandál s falšováním údajů? Zatím se hovoří o částce 68 milionů dolarů, a to stále nemusí být finální účet. Nejhorší na tom je, že výrobce lhal s údaji o spotřebě už od roku 1991, což je pro některé jeho věrné zákazníky nepředstavitelné. Kupovali si dlouhé roky auta domácí značky, která však neplnila to, co měla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.