Pamatujete si na nedávný skandál automobilky Mitsubishi s falšováním údajů o spotřebě? Tak nyní to má další dohru, kterou začalo japonské ministerstvo dopravy.
To před pár dny nařídilo zastavit prodej hned osmi modelů automobilky na domácím trhu. Stále probíhající vyšetřování totiž odhalilo další falšování s údaji o spotřebě a úplně všechny modely udávají nižší spotřebu, než jakou dokáží v reálu nabídnout.
Třeba Pajero a Outlander mají v průměru o 4,2 % lepší udávanou spotřebu oproti naměřené hodnotě v laboratoři. Největší rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou pak činil 8,8 %. Proto se úředníci ministerstva naštvali a na několik týdnů nařídili zákaz prodejů všech aut Mitsubishi v Japonsku.
A na kolik vyjde celý skandál s falšováním údajů? Zatím se hovoří o částce 68 milionů dolarů, a to stále nemusí být finální účet. Nejhorší na tom je, že výrobce lhal s údaji o spotřebě už od roku 1991, což je pro některé jeho věrné zákazníky nepředstavitelné. Kupovali si dlouhé roky auta domácí značky, která však neplnila to, co měla.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?