Dieselgate: Motor V6 TDI je prolhanější, než se zdálo

ar5, 10. srpna 2016, 16:22 Google+

Mysleli jste si, že naftový třílitrový šestiválec už nemůže být víc prolhanější? Tak je to jeden velký omyl, nové informace vás asi zarazí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Sdílejte článek

Podle posledních měření se totiž tahle pohonná jednotka chlubí čtyřmi různými systémy ke zfalšování emisních testů. Kromě klasických dvoulitrů jsou v seznamu podvodných motorů i větší jednotky V6 TDI. Jenže zdroj Automotive News zjistil na základě informací německého Bild am Sonntag, že naftový šestiválec je neskutečně falešným motorem.

Konkrétně jde o to, že motor 3.0 TDI V6 má dohromady další tři falešné systémy. Nic konkrétnějšího zatím známo není, ovšem podle dosavadních zpráv by měli fungovat po dobu 22 minut. Emisní laboratorní zkouška však trvá o dvě minuty méně.

Velký problém je i to, že dotyčný motor se objevoval v luxusnějších modelech od VW, Audi a Porsche. A jelikož v USA se chystá výkup postižených aut, výrobce to zřejmě vyjde pěkně draho. Náklady na vyřešení problémů s motorem 2.0 TDI přitom šplhají k 15 miliardám dolarů, v čemž není započítáno řešení motoru 3.0 TDI.

Vytisknout

Diskuze: Dieselgate: Motor V6 TDI je prolhanější, než se zdálo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Suzuki Ignis míří do Evropy, jde o nejmenší crossover na trhu.

Segment malých crossoverů čeká revoluce, do Evropy míří Suzuki Ignis

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud