Podle posledních měření se totiž tahle pohonná jednotka chlubí čtyřmi různými systémy ke zfalšování emisních testů. Kromě klasických dvoulitrů jsou v seznamu podvodných motorů i větší jednotky V6 TDI. Jenže zdroj Automotive News zjistil na základě informací německého Bild am Sonntag, že naftový šestiválec je neskutečně falešným motorem.
Konkrétně jde o to, že motor 3.0 TDI V6 má dohromady další tři falešné systémy. Nic konkrétnějšího zatím známo není, ovšem podle dosavadních zpráv by měli fungovat po dobu 22 minut. Emisní laboratorní zkouška však trvá o dvě minuty méně.
Velký problém je i to, že dotyčný motor se objevoval v luxusnějších modelech od VW, Audi a Porsche. A jelikož v USA se chystá výkup postižených aut, výrobce to zřejmě vyjde pěkně draho. Náklady na vyřešení problémů s motorem 2.0 TDI přitom šplhají k 15 miliardám dolarů, v čemž není započítáno řešení motoru 3.0 TDI.