Dieselgate: Motor V6 TDI je prolhanější, než se zdálo

ar5, 10. srpna 2016, 16:22 Google+

Mysleli jste si, že naftový třílitrový šestiválec už nemůže být víc prolhanější? Tak je to jeden velký omyl, nové informace vás asi zarazí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Sdílejte článek

Podle posledních měření se totiž tahle pohonná jednotka chlubí čtyřmi různými systémy ke zfalšování emisních testů. Kromě klasických dvoulitrů jsou v seznamu podvodných motorů i větší jednotky V6 TDI. Jenže zdroj Automotive News zjistil na základě informací německého Bild am Sonntag, že naftový šestiválec je neskutečně falešným motorem.

Konkrétně jde o to, že motor 3.0 TDI V6 má dohromady další tři falešné systémy. Nic konkrétnějšího zatím známo není, ovšem podle dosavadních zpráv by měli fungovat po dobu 22 minut. Emisní laboratorní zkouška však trvá o dvě minuty méně.

Velký problém je i to, že dotyčný motor se objevoval v luxusnějších modelech od VW, Audi a Porsche. A jelikož v USA se chystá výkup postižených aut, výrobce to zřejmě vyjde pěkně draho. Náklady na vyřešení problémů s motorem 2.0 TDI přitom šplhají k 15 miliardám dolarů, v čemž není započítáno řešení motoru 3.0 TDI.

Vytisknout

Diskuze: Dieselgate: Motor V6 TDI je prolhanější, než se zdálo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

reklama

Doporučujeme

Suzuki Ignis míří do Evropy, jde o nejmenší crossover na trhu.

Segment malých crossoverů čeká revoluce, do Evropy míří Suzuki Ignis

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud