Už i Morgan podlehl trendu a začal do svých automobilů montovat elektrický motor. První vlaštovkou je tříkolka EV3, odhalená na jaře v Ženevě. V záplavě všech Peugeotů iOn, Nissanů Leaf nebo Volkswagenů e-Golf jde rozhodně o nejstylovější elektromobil na světě. Jeho exkluzivitu pak ještě umocňuje nová limitovaná edice UK 1909.
Elektromobily získávají čím dál větší tržní podíl, většina nich je ale designově nezajímavá, někdy dokonce nevzhledná. Morgan EV3 ale není tento případ, tím spíš v nové limitované edici UK 1909. Ta vznikla ve spolupráci s obchodním domem Selfridges, letopočet v názvu pak odkazuje na založení obou britských firem. Základ vozu zůstává stejný, tedy karosérie z kompozitních uhlíkových vláken ve tvaru kulky, vpředu se čtyřmi světlomety (dva z nich jsou zakryté), plnými disky kol nebo stylovým předním oknem (pokud se tomu tak dá vůbec říkat). Unikátní je tak především černé lakování s bronzovými detaily, připomínající plaketu se jménem Selfridges na prodejně na Oxford Street, a interiér.
Ten si přenáší schéma z exteriéru, černý lak a bronzové detaily pak doplňují dřevěné a hliníkové dekory, respektive prvotřídní kožené čalounění. K němu ladí sada doplňků, vyrobených na zakázku devíti předními britskými značkami. Tato sada je placena zvlášť a obsahuje cestovní kufr Globetrotter, nepromokavý řidičský overal Christopher Raeburn, kožené boty George Cleverley (useň je stejná jako na sedadlech, a to včetně prošívání), tvídové sako Richard James, kožené řidičské brýle Linda Farrow s bronzovými obroučky, šálu Alexander McQueen, vyteplenou přilbu Karl Donoghue, voskovanou bavlněnou bundu Belstaff pro jízdy v dešti a rukavice Dents. Když si zkrátka koupíte podobné auto, musíte vypadat jako pravý britský gentleman.
Pod kapotou je standardní technika modelu EV3, to znamená kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 46 kW (63 k), jemuž dodávají energii lithium-iontové akumulátory. Ty svou kapacitou 20 kWh stačí na dojezd 193 až 241 kilometrů. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere méně než 9 sekund a maximální rychlost je 145 km/h, tyto parametry pak jsou konkurenceschopné i díky hmotnosti menší než 500 kilogramů. Té bylo dosaženo použitím trubkového prostorového rámu a již zmiňovaných panelů karosérie z kompozitních uhlíkových vláken. Celkem vznikne jen 19 kusů Morganu EV3 UK 1909, každý přijde na 52 500 liber (cca 1 681 000 korun).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.