Už i Morgan podlehl trendu a začal do svých automobilů montovat elektrický motor. První vlaštovkou je tříkolka EV3, odhalená na jaře v Ženevě. V záplavě všech Peugeotů iOn, Nissanů Leaf nebo Volkswagenů e-Golf jde rozhodně o nejstylovější elektromobil na světě. Jeho exkluzivitu pak ještě umocňuje nová limitovaná edice UK 1909.
Elektromobily získávají čím dál větší tržní podíl, většina nich je ale designově nezajímavá, někdy dokonce nevzhledná. Morgan EV3 ale není tento případ, tím spíš v nové limitované edici UK 1909. Ta vznikla ve spolupráci s obchodním domem Selfridges, letopočet v názvu pak odkazuje na založení obou britských firem. Základ vozu zůstává stejný, tedy karosérie z kompozitních uhlíkových vláken ve tvaru kulky, vpředu se čtyřmi světlomety (dva z nich jsou zakryté), plnými disky kol nebo stylovým předním oknem (pokud se tomu tak dá vůbec říkat). Unikátní je tak především černé lakování s bronzovými detaily, připomínající plaketu se jménem Selfridges na prodejně na Oxford Street, a interiér.
Ten si přenáší schéma z exteriéru, černý lak a bronzové detaily pak doplňují dřevěné a hliníkové dekory, respektive prvotřídní kožené čalounění. K němu ladí sada doplňků, vyrobených na zakázku devíti předními britskými značkami. Tato sada je placena zvlášť a obsahuje cestovní kufr Globetrotter, nepromokavý řidičský overal Christopher Raeburn, kožené boty George Cleverley (useň je stejná jako na sedadlech, a to včetně prošívání), tvídové sako Richard James, kožené řidičské brýle Linda Farrow s bronzovými obroučky, šálu Alexander McQueen, vyteplenou přilbu Karl Donoghue, voskovanou bavlněnou bundu Belstaff pro jízdy v dešti a rukavice Dents. Když si zkrátka koupíte podobné auto, musíte vypadat jako pravý britský gentleman.
Pod kapotou je standardní technika modelu EV3, to znamená kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 46 kW (63 k), jemuž dodávají energii lithium-iontové akumulátory. Ty svou kapacitou 20 kWh stačí na dojezd 193 až 241 kilometrů. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere méně než 9 sekund a maximální rychlost je 145 km/h, tyto parametry pak jsou konkurenceschopné i díky hmotnosti menší než 500 kilogramů. Té bylo dosaženo použitím trubkového prostorového rámu a již zmiňovaných panelů karosérie z kompozitních uhlíkových vláken. Celkem vznikne jen 19 kusů Morganu EV3 UK 1909, každý přijde na 52 500 liber (cca 1 681 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?