Gentlemanský elektromobil od Morganu je pro vyvolené, stylu má na rozdávání

Morgan EV3 UK 1909 je nejstylovějším elektromobilem na trhu.
Morgan EV3 UK 1909 je nejstylovějším elektromobilem na trhu., foto: Morgan
ar6 31. července 2016 13:47
Sdílej:

Už i Morgan podlehl trendu a začal do svých automobilů montovat elektrický motor. První vlaštovkou je tříkolka EV3, odhalená na jaře v Ženevě. V záplavě všech Peugeotů iOn, Nissanů Leaf nebo Volkswagenů e-Golf jde rozhodně o nejstylovější elektromobil na světě. Jeho exkluzivitu pak ještě umocňuje nová limitovaná edice UK 1909.

Elektromobily získávají čím dál větší tržní podíl, většina nich je ale designově nezajímavá, někdy dokonce nevzhledná. Morgan EV3 ale není tento případ, tím spíš v nové limitované edici UK 1909. Ta vznikla ve spolupráci s obchodním domem Selfridges, letopočet v názvu pak odkazuje na založení obou britských firem. Základ vozu zůstává stejný, tedy karosérie z kompozitních uhlíkových vláken ve tvaru kulky, vpředu se čtyřmi světlomety (dva z nich jsou zakryté), plnými disky kol nebo stylovým předním oknem (pokud se tomu tak dá vůbec říkat). Unikátní je tak především černé lakování s bronzovými detaily, připomínající plaketu se jménem Selfridges na prodejně na Oxford Street, a interiér.

Ten si přenáší schéma z exteriéru, černý lak a bronzové detaily pak doplňují dřevěné a hliníkové dekory, respektive prvotřídní kožené čalounění. K němu ladí sada doplňků, vyrobených na zakázku devíti předními britskými značkami. Tato sada je placena zvlášť a obsahuje cestovní kufr Globetrotter, nepromokavý řidičský overal Christopher Raeburn, kožené boty George Cleverley (useň je stejná jako na sedadlech, a to včetně prošívání), tvídové sako Richard James, kožené řidičské brýle Linda Farrow s bronzovými obroučky, šálu Alexander McQueen, vyteplenou přilbu Karl Donoghue, voskovanou bavlněnou bundu Belstaff pro jízdy v dešti a rukavice Dents. Když si zkrátka koupíte podobné auto, musíte vypadat jako pravý britský gentleman.

Pod kapotou je standardní technika modelu EV3, to znamená kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 46 kW (63 k), jemuž dodávají energii lithium-iontové akumulátory. Ty svou kapacitou 20 kWh stačí na dojezd 193 až 241 kilometrů. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere méně než 9 sekund a maximální rychlost je 145 km/h, tyto parametry pak jsou konkurenceschopné i díky hmotnosti menší než 500 kilogramů. Té bylo dosaženo použitím trubkového prostorového rámu a již zmiňovaných panelů karosérie z kompozitních uhlíkových vláken. Celkem vznikne jen 19 kusů Morganu EV3 UK 1909, každý přijde na 52 500 liber (cca 1 681 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.