Moderní trendy jsou neúprosné a musí se jimi řídit i takové tradicionalistické značky, jako je britský Jaguar. Ten nedávno představil své první SUV s názvem F-Pace a jak se zdá, připravuje další SUV, tentokráte s elektromotorem.
Tuto informaci přinesl britský magazín Autocar. Jeho fotografům se podařilo zachytit testovací mulu, na bázi Jaguaru F-Pace. Dle názoru našich britských kolegů, by se mohlo jednat o očekávaný Jaguar J-Pace, který by měl reprezentovat tradiční britskou automobilku na poli elektrifikovaných luxusních SUV. Mezi největší soupeře britské novinky, budou patřit elektromobily Tesla Model X a Audi Q6 e-tron a plug-in hybridní verze BMW X5 Mercedes-Benz GLE.
Testovací mula, která byla zachycena fotografem Autocar, ve svých útrobách údajně ukrývá diesel-hybridní pohonnou jednotkou. Tato verze by měla být nabízena pouze evropským zákazníkům, zatímco čínští a američtí motoristé se dočkají kombinace elektrického a benzínového motoru.
Nový hybridní Jaguar má využívat jednu z platforem, které byly v nedávné době odhalené mateřským Land Roverem.
Kromě elektrifikovaného SUV Jaguar usilovně pracuje i na dalším, tentokráte menším SUV s názvem E-Pace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.