Koncern Fiat Chrysler plánuje v několika budoucích letech velkou expanzi na trh s elektromobily. Velkou roli v tomto plánu sehraje automobilka Maserati, která se má stát velkou konkurencí americké Tesly.
Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro Bloomerang.com sám šéf koncernu, Segio Marchionne. Dle jeho slov Maserati neplánuje představit elektromobil dříve, než po ukončení pětiletého výrobního plánu, kterého se drží od roku 2013.
Co ovšem potvrdil je plánovaný příchod elektromobilu, založeném na konceptu Alfieri, který byl představen v Ženevě v roce 2014. Tohoto elektromobilu bychom se mohli dočkat v roce 2019. O dva roky později má Maserati v plánu pustit se do výroby hybridů, do jejichž čela se postaví hybridní verze nedávno představeného Maserati Levante.
„Nejsem přesvědčen, jako jiní, že elektrifikace je řešením pro všechny neduhy lidstva.“ Říká Marchionne. Dle jeho názoru je třeba s elektromobily a hybridy stále experimentovat, k nalezení ideálního pohonu budoucnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?