Koncern Fiat Chrysler plánuje v několika budoucích letech velkou expanzi na trh s elektromobily. Velkou roli v tomto plánu sehraje automobilka Maserati, která se má stát velkou konkurencí americké Tesly.
Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro Bloomerang.com sám šéf koncernu, Segio Marchionne. Dle jeho slov Maserati neplánuje představit elektromobil dříve, než po ukončení pětiletého výrobního plánu, kterého se drží od roku 2013.
Co ovšem potvrdil je plánovaný příchod elektromobilu, založeném na konceptu Alfieri, který byl představen v Ženevě v roce 2014. Tohoto elektromobilu bychom se mohli dočkat v roce 2019. O dva roky později má Maserati v plánu pustit se do výroby hybridů, do jejichž čela se postaví hybridní verze nedávno představeného Maserati Levante.
„Nejsem přesvědčen, jako jiní, že elektrifikace je řešením pro všechny neduhy lidstva.“ Říká Marchionne. Dle jeho názoru je třeba s elektromobily a hybridy stále experimentovat, k nalezení ideálního pohonu budoucnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?