Koncern Fiat Chrysler plánuje v několika budoucích letech velkou expanzi na trh s elektromobily. Velkou roli v tomto plánu sehraje automobilka Maserati, která se má stát velkou konkurencí americké Tesly.
Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro Bloomerang.com sám šéf koncernu, Segio Marchionne. Dle jeho slov Maserati neplánuje představit elektromobil dříve, než po ukončení pětiletého výrobního plánu, kterého se drží od roku 2013.
Co ovšem potvrdil je plánovaný příchod elektromobilu, založeném na konceptu Alfieri, který byl představen v Ženevě v roce 2014. Tohoto elektromobilu bychom se mohli dočkat v roce 2019. O dva roky později má Maserati v plánu pustit se do výroby hybridů, do jejichž čela se postaví hybridní verze nedávno představeného Maserati Levante.
„Nejsem přesvědčen, jako jiní, že elektrifikace je řešením pro všechny neduhy lidstva.“ Říká Marchionne. Dle jeho názoru je třeba s elektromobily a hybridy stále experimentovat, k nalezení ideálního pohonu budoucnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.