500 mil Indianapolis patří k nejslavnějším motoristickým závodům na světě. 30. května 1916 tento podnik vyhrál Dario Resta s Peugeotem L45. Jednalo se tehdy o druhé vítězství Peugeotu během tří let, přičemž v roce 1919 Francouzi zkompletovali hattrick. Právě na tyto výhry nyní automobilka se lvem ve znaku vzpomíná prostřednictvím futuristického konceptu L500 R HYbrid.
Karosérie L500 R HYbrid patří k tomu nejdivočejšímu, co Peugeot za poslední dobu vyrobil. Na výšku má pouhý jeden metr, sedí však na širokých kolech, vyplňující vystouplé blatníky. Modrá barva odkazuje na historický typ L45, její plynulý přechod v černou je pro změnu prvkem typickým pro dnešní sportovní Peugeoty. Původní vůz také připomíná linie karosérie L500, táhnoucí se od masky chladiče až k aerodynamicky tvarované zádi. Ta je zakončena světly ve tvaru lvích drápů, což je spolu s optikou předních světel z nové 3008 opět odkaz na ryzí současnost.
Protože je L500 R HYbrid určená na závodní okruhy, dbá na co nejintenzivnější splynutí řidiče a stroje. K tomu napomáhá uzavřený interiér, koncipovaný „jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karosérii.“ Uvnitř nemůže chybět i-Cockpit v ultrasportovní variantě, obsahující malý volant a dva hologramy, promítající řidiči důležité informace. A protože původní L45 byla dvoumístná, zatímco L500 je monopost, zprostředkovává přítomnost virtuálního spolujezdce headset pro rozšířenou realitu.
V duchu současnosti se o pohon stará benzínový plug-in hybrid s celkovým výkonem 500 koní a točivým momentem 730 Nm. Soustava je složená ze spalovacího motoru o výkonu 270 koní a dvou elektromotorů – jeden je vpředu a druhý vzadu. L500 R HYbrid váží pouze 1000 kilogramů, a tak se v kombinaci s dokonalou aerodynamikou není co divit, že na 100 km/h vystřelí za 2,5 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.