500 mil Indianapolis patří k nejslavnějším motoristickým závodům na světě. 30. května 1916 tento podnik vyhrál Dario Resta s Peugeotem L45. Jednalo se tehdy o druhé vítězství Peugeotu během tří let, přičemž v roce 1919 Francouzi zkompletovali hattrick. Právě na tyto výhry nyní automobilka se lvem ve znaku vzpomíná prostřednictvím futuristického konceptu L500 R HYbrid.
Karosérie L500 R HYbrid patří k tomu nejdivočejšímu, co Peugeot za poslední dobu vyrobil. Na výšku má pouhý jeden metr, sedí však na širokých kolech, vyplňující vystouplé blatníky. Modrá barva odkazuje na historický typ L45, její plynulý přechod v černou je pro změnu prvkem typickým pro dnešní sportovní Peugeoty. Původní vůz také připomíná linie karosérie L500, táhnoucí se od masky chladiče až k aerodynamicky tvarované zádi. Ta je zakončena světly ve tvaru lvích drápů, což je spolu s optikou předních světel z nové 3008 opět odkaz na ryzí současnost.
Protože je L500 R HYbrid určená na závodní okruhy, dbá na co nejintenzivnější splynutí řidiče a stroje. K tomu napomáhá uzavřený interiér, koncipovaný „jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karosérii.“ Uvnitř nemůže chybět i-Cockpit v ultrasportovní variantě, obsahující malý volant a dva hologramy, promítající řidiči důležité informace. A protože původní L45 byla dvoumístná, zatímco L500 je monopost, zprostředkovává přítomnost virtuálního spolujezdce headset pro rozšířenou realitu.
V duchu současnosti se o pohon stará benzínový plug-in hybrid s celkovým výkonem 500 koní a točivým momentem 730 Nm. Soustava je složená ze spalovacího motoru o výkonu 270 koní a dvou elektromotorů – jeden je vpředu a druhý vzadu. L500 R HYbrid váží pouze 1000 kilogramů, a tak se v kombinaci s dokonalou aerodynamikou není co divit, že na 100 km/h vystřelí za 2,5 sekundy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!