Peugeot divoce propojuje historii se současností, L500 R HYbrid má na výšku jen metr

Peugeot L500 R HYbrid je moderním pojetím slavného závodního typu L45.
Peugeot L500 R HYbrid je moderním pojetím slavného závodního typu L45., foto: Peugeot
ar6 2. června 2016 04:00
Sdílej:

500 mil Indianapolis patří k nejslavnějším motoristickým závodům na světě. 30. května 1916 tento podnik vyhrál Dario Resta s Peugeotem L45. Jednalo se tehdy o druhé vítězství Peugeotu během tří let, přičemž v roce 1919 Francouzi zkompletovali hattrick. Právě na tyto výhry nyní automobilka se lvem ve znaku vzpomíná prostřednictvím futuristického konceptu L500 R HYbrid.

Karosérie L500 R HYbrid patří k tomu nejdivočejšímu, co Peugeot za poslední dobu vyrobil. Na výšku má pouhý jeden metr, sedí však na širokých kolech, vyplňující vystouplé blatníky. Modrá barva odkazuje na historický typ L45, její plynulý přechod v černou je pro změnu prvkem typickým pro dnešní sportovní Peugeoty. Původní vůz také připomíná linie karosérie L500, táhnoucí se od masky chladiče až k aerodynamicky tvarované zádi. Ta je zakončena světly ve tvaru lvích drápů, což je spolu s optikou předních světel z nové 3008 opět odkaz na ryzí současnost.

Protože je L500 R HYbrid určená na závodní okruhy, dbá na co nejintenzivnější splynutí řidiče a stroje. K tomu napomáhá uzavřený interiér, koncipovaný „jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karosérii.“ Uvnitř nemůže chybět i-Cockpit v ultrasportovní variantě, obsahující malý volant a dva hologramy, promítající řidiči důležité informace. A protože původní L45 byla dvoumístná, zatímco L500 je monopost, zprostředkovává přítomnost virtuálního spolujezdce headset pro rozšířenou realitu.

V duchu současnosti se o pohon stará benzínový plug-in hybrid s celkovým výkonem 500 koní a točivým momentem 730 Nm. Soustava je složená ze spalovacího motoru o výkonu 270 koní a dvou elektromotorů – jeden je vpředu a druhý vzadu. L500 R HYbrid váží pouze 1000 kilogramů, a tak se v kombinaci s dokonalou aerodynamikou není co divit, že na 100 km/h vystřelí za 2,5 sekundy.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?