U Volkswagenu vědí, že nynější elektromobily nemají stále dostatečně velký dojezd na jedno nabití, a tak se rozhodli, že modelu e-Golf nadělí baterie s mnohem větší kapacitou.
Omlazený e-Golf by měl dorazit už na konci letošního roku a nový akumulátor u něj bude snad tou největší novinkou. Jeho kapacita se má navýšit z původních 24,2 kWh na 35,8 kWh. To v řeči čísel znamená, že ve srovnání se současnou verzí e-Golfa se prodlouží dojezd o přibližně 100 kilometrů.
Elektrický Golf by tak měl dohromady zvládnout ujet na jedno nabití téměř 300 kilometrů. Nynější verze přitom udává tabulkový dojezd 190 kilometrů. S novými bateriemi počítejme i s navýšením výkonu elektromotoru. Zmodernizované provedení by tak mělo místo současných 115 nabídnout rovných 150 koní, což je celkem velký nárůst.
Otázkou tak zůstává jen cenovka německé novinky. Vylepšená technika, zvýšený dojezd a výkon si totiž nejspíše vyberou daň na aktuální základní cenovce 930 900 korun. Přesně za tolik koupíte současného e-Golfa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.