U Volkswagenu vědí, že nynější elektromobily nemají stále dostatečně velký dojezd na jedno nabití, a tak se rozhodli, že modelu e-Golf nadělí baterie s mnohem větší kapacitou.
Omlazený e-Golf by měl dorazit už na konci letošního roku a nový akumulátor u něj bude snad tou největší novinkou. Jeho kapacita se má navýšit z původních 24,2 kWh na 35,8 kWh. To v řeči čísel znamená, že ve srovnání se současnou verzí e-Golfa se prodlouží dojezd o přibližně 100 kilometrů.
Elektrický Golf by tak měl dohromady zvládnout ujet na jedno nabití téměř 300 kilometrů. Nynější verze přitom udává tabulkový dojezd 190 kilometrů. S novými bateriemi počítejme i s navýšením výkonu elektromotoru. Zmodernizované provedení by tak mělo místo současných 115 nabídnout rovných 150 koní, což je celkem velký nárůst.
Otázkou tak zůstává jen cenovka německé novinky. Vylepšená technika, zvýšený dojezd a výkon si totiž nejspíše vyberou daň na aktuální základní cenovce 930 900 korun. Přesně za tolik koupíte současného e-Golfa.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?