Elektrický Volkswagen e-Golf nabídne větší dojezd. Konstruktéři mu dali nové baterie

Volkswagen e-Golf dostal nové baterie
Volkswagen e-Golf dostal nové baterie, foto: Volkswagen
ar5 27. května 2016 10:27
Sdílej:

U Volkswagenu vědí, že nynější elektromobily nemají stále dostatečně velký dojezd na jedno nabití, a tak se rozhodli, že modelu e-Golf nadělí baterie s mnohem větší kapacitou.

Omlazený e-Golf by měl dorazit už na konci letošního roku a nový akumulátor u něj bude snad tou největší novinkou. Jeho kapacita se má navýšit z původních 24,2 kWh na 35,8 kWh. To v řeči čísel znamená, že ve srovnání se současnou verzí e-Golfa se prodlouží dojezd o přibližně 100 kilometrů.

Elektrický Golf by tak měl dohromady zvládnout ujet na jedno nabití téměř 300 kilometrů. Nynější verze přitom udává tabulkový dojezd 190 kilometrů. S novými bateriemi počítejme i s navýšením výkonu elektromotoru. Zmodernizované provedení by tak mělo místo současných 115 nabídnout rovných 150 koní, což je celkem velký nárůst.

Otázkou tak zůstává jen cenovka německé novinky. Vylepšená technika, zvýšený dojezd a výkon si totiž nejspíše vyberou daň na aktuální základní cenovce 930 900 korun. Přesně za tolik koupíte současného e-Golfa.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.