Toyota Prius se nevyrábí jen jako liftback, ale na základech minulé generace vzniká také sedmimístné MPV s přídomkem +. Že jste o autě nevěděli? To bude nejspíše způsobeno jeho raritním výskytem na českých silnicích. Přesto se i k nám chystá verze, která prodělala decentní modernizací.
Velkým faceliftem prošel Prius+ již loni, kdy došlo na upravený vzhled karosérie i interiéru. Letos je tak řada spíše na vybrušování místy již stárnoucích ploch. Tou asi vůbec největší byl multimediální systém, takže i hybridní MPV přešlo na vylepšenou soustavu Toyota Touch 2, která má dotykový displej uprostřed středové konzole a mnohem intuitivnější ovládání. S navigací Go jsou spojeny automatické aktualizace mapových podkladů, služby konektivity po dobu tří let, informace o dopravě v reálném čase nebo využívání nejrůznějších aplikací.
V kapličce přístrojů je 4,2palcový TFT displej, zobrazující provozní informace o vozidle. Nově se na něm před vyjetím ukazuje obrázek zámku informující o tom, že vůz je připraven k zapnutí zapalování, respektive upozornění na aktivní uzamčení volantu. Lepší je akustická izolace interiéru a pohlcování nežádoucího hluku, na čemž mají podíl změny v oblasti rámů dveří, spodních partií dveří, výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla i izolace tunelu hnacího ústrojí.
Samotné pohonné ústrojí se systémovým výkonem 136 koní je i nadále složeno ze zážehové osmnáctistovky VVT-i a elektromotoru, nově je však jeho chod, kvůli úpravám automatu e-CVT, tišší. Zároveň došlo i na lineárnější zrychlování nebo přirozenější vazbu mezi sešlápnutím akceleračního pedálu a nárůstem rychlosti i zvukovým doprovodem spalovacího motoru. Ten nyní točí asi o 1000 ot./min méně. O přísun energie se starají lithium-polymerové články, uložené mezi předními sedadly, spotřeba vozu je 4,1 l/100 km, což odpovídá 95 g CO2/km. Méně nápadnou změnou je zařazení nového tmavě modrého odstínu Black Blue.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.