Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

ar6, 14. května 2016, 03:15 Google+

Toyota Prius se nevyrábí jen jako liftback, ale na základech minulé generace vzniká také sedmimístné MPV s přídomkem +. Že jste o autě nevěděli? To bude nejspíše způsobeno jeho raritním výskytem na českých silnicích. Přesto se i k nám chystá verze, která prodělala decentní modernizací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem.

Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Velkým faceliftem prošel Prius+ již loni, kdy došlo na upravený vzhled karosérie i interiéru. Letos je tak řada spíše na vybrušování místy již stárnoucích ploch. Tou asi vůbec největší byl multimediální systém, takže i hybridní MPV přešlo na vylepšenou soustavu Toyota Touch 2, která má dotykový displej uprostřed středové konzole a mnohem intuitivnější ovládání. S navigací Go jsou spojeny automatické aktualizace mapových podkladů, služby konektivity po dobu tří let, informace o dopravě v reálném čase nebo využívání nejrůznějších aplikací.

V kapličce přístrojů je 4,2palcový TFT displej, zobrazující provozní informace o vozidle. Nově se na něm před vyjetím ukazuje obrázek zámku informující o tom, že vůz je připraven k zapnutí zapalování, respektive upozornění na aktivní uzamčení volantu. Lepší je akustická izolace interiéru a pohlcování nežádoucího hluku, na čemž mají podíl změny v oblasti rámů dveří, spodních partií dveří, výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla i izolace tunelu hnacího ústrojí.

Samotné pohonné ústrojí se systémovým výkonem 136 koní je i nadále složeno ze zážehové osmnáctistovky VVT-i a elektromotoru, nově je však jeho chod, kvůli úpravám automatu e-CVT, tišší. Zároveň došlo i na lineárnější zrychlování nebo přirozenější vazbu mezi sešlápnutím akceleračního pedálu a nárůstem rychlosti i zvukovým doprovodem spalovacího motoru. Ten nyní točí asi o 1000 ot./min méně. O přísun energie se starají lithium-polymerové články, uložené mezi předními sedadly, spotřeba vozu je 4,1 l/100 km, což odpovídá 95 g CO2/km. Méně nápadnou změnou je zařazení nového tmavě modrého odstínu Black Blue.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Iž 2126

Iž Oda - Zapomenutý hatchback ukazuje, jak těžké bylo inovovat v Sovětském svazu

Ilustrační fotografie; Lexus ve svých servisech experimentuje s technologií rozšířené reality

Čtvrtina řidičů na svolávací akce nejezdí. Tím ale mnohdy riskují své životy!

Ken Okuyama Kode 0

Lamborghini Aventador přestavěné na designově vybroušený supersport je na prodej

Ilustrační foto

Chladící kapalina v zimě? Mnoha řidičům může v mrazech pořádně zavařit

Ilustrační foto

Češi mají jasnou prioritu. Jaké dovážené vozy jsou v kurzu?

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Phideon

VW Phideon se projížděl v ulicích Hamburku. Dočká se ho i Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  3. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  4. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  5. Moskvič 4x4 - Terénní Moskvič byl odmítnut i přes 15 let vývoje

  6. Auto jako úkryt před střelbou? Skutečnost, kterou vám ve filmu neukážou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud