Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

ar6, 14. května 2016, 03:15 Google+

Toyota Prius se nevyrábí jen jako liftback, ale na základech minulé generace vzniká také sedmimístné MPV s přídomkem +. Že jste o autě nevěděli? To bude nejspíše způsobeno jeho raritním výskytem na českých silnicích. Přesto se i k nám chystá verze, která prodělala decentní modernizací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem.

Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Velkým faceliftem prošel Prius+ již loni, kdy došlo na upravený vzhled karosérie i interiéru. Letos je tak řada spíše na vybrušování místy již stárnoucích ploch. Tou asi vůbec největší byl multimediální systém, takže i hybridní MPV přešlo na vylepšenou soustavu Toyota Touch 2, která má dotykový displej uprostřed středové konzole a mnohem intuitivnější ovládání. S navigací Go jsou spojeny automatické aktualizace mapových podkladů, služby konektivity po dobu tří let, informace o dopravě v reálném čase nebo využívání nejrůznějších aplikací.

V kapličce přístrojů je 4,2palcový TFT displej, zobrazující provozní informace o vozidle. Nově se na něm před vyjetím ukazuje obrázek zámku informující o tom, že vůz je připraven k zapnutí zapalování, respektive upozornění na aktivní uzamčení volantu. Lepší je akustická izolace interiéru a pohlcování nežádoucího hluku, na čemž mají podíl změny v oblasti rámů dveří, spodních partií dveří, výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla i izolace tunelu hnacího ústrojí.

Samotné pohonné ústrojí se systémovým výkonem 136 koní je i nadále složeno ze zážehové osmnáctistovky VVT-i a elektromotoru, nově je však jeho chod, kvůli úpravám automatu e-CVT, tišší. Zároveň došlo i na lineárnější zrychlování nebo přirozenější vazbu mezi sešlápnutím akceleračního pedálu a nárůstem rychlosti i zvukovým doprovodem spalovacího motoru. Ten nyní točí asi o 1000 ot./min méně. O přísun energie se starají lithium-polymerové články, uložené mezi předními sedadly, spotřeba vozu je 4,1 l/100 km, což odpovídá 95 g CO2/km. Méně nápadnou změnou je zařazení nového tmavě modrého odstínu Black Blue.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Phideon

VW Phideon se projížděl v ulicích Hamburku. Dočká se ho i Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud