Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

ar6, 14. května 2016, 03:15 Google+

Toyota Prius se nevyrábí jen jako liftback, ale na základech minulé generace vzniká také sedmimístné MPV s přídomkem +. Že jste o autě nevěděli? To bude nejspíše způsobeno jeho raritním výskytem na českých silnicích. Přesto se i k nám chystá verze, která prodělala decentní modernizací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem.

Toyota Prius+ prodělala decentní modernizaci s novým multimediálním systémem. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Velkým faceliftem prošel Prius+ již loni, kdy došlo na upravený vzhled karosérie i interiéru. Letos je tak řada spíše na vybrušování místy již stárnoucích ploch. Tou asi vůbec největší byl multimediální systém, takže i hybridní MPV přešlo na vylepšenou soustavu Toyota Touch 2, která má dotykový displej uprostřed středové konzole a mnohem intuitivnější ovládání. S navigací Go jsou spojeny automatické aktualizace mapových podkladů, služby konektivity po dobu tří let, informace o dopravě v reálném čase nebo využívání nejrůznějších aplikací.

V kapličce přístrojů je 4,2palcový TFT displej, zobrazující provozní informace o vozidle. Nově se na něm před vyjetím ukazuje obrázek zámku informující o tom, že vůz je připraven k zapnutí zapalování, respektive upozornění na aktivní uzamčení volantu. Lepší je akustická izolace interiéru a pohlcování nežádoucího hluku, na čemž mají podíl změny v oblasti rámů dveří, spodních partií dveří, výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla i izolace tunelu hnacího ústrojí.

Samotné pohonné ústrojí se systémovým výkonem 136 koní je i nadále složeno ze zážehové osmnáctistovky VVT-i a elektromotoru, nově je však jeho chod, kvůli úpravám automatu e-CVT, tišší. Zároveň došlo i na lineárnější zrychlování nebo přirozenější vazbu mezi sešlápnutím akceleračního pedálu a nárůstem rychlosti i zvukovým doprovodem spalovacího motoru. Ten nyní točí asi o 1000 ot./min méně. O přísun energie se starají lithium-polymerové články, uložené mezi předními sedadly, spotřeba vozu je 4,1 l/100 km, což odpovídá 95 g CO2/km. Méně nápadnou změnou je zařazení nového tmavě modrého odstínu Black Blue.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota Prius+ ještě neskončila, do nového modelového roku dostává lepší multimédia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zotye T600 C

Čínské kopírky dorazily do EU. Levnější falešný Volkswagen můžete mít i v Česku

GAZon Next

Pick-up GAZon Next je ruskou odpovědí na extrémně populární modely v USA

BYD E-SEED GT

Největší výrobce elektrobusů představil sporťák, konečně reflektuje jméno firmy

Mercedes-Benz 220D

Zapomeňte na třídu X. První pick-up Mercedesu se vyráběl už v roce 1972!

Opel Campo

Auto vyráběné pod nejvíce značkami? Zná ho celý svět

Caoyuan 701

Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Phideon

VW Phideon se projížděl v ulicích Hamburku. Dočká se ho i Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stává se Jawa obětí vlastního úspěchu? Čekací lhůty začínají být problémem

  2. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

  3. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  4. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

  5. Čínské kopírky dorazily do EU. Levnější falešný Volkswagen můžete mít i v Česku

  6. Předpověď vývoje cen benzínu a nafty. Analytici to vidí jasně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud