Svůj kus koláče si chce v segmentu urvat asi každá automobilka, ne všichni se ale mohou pochlubit širokým modelovým portfoliem. Volkswagen ano, tedy pokud přihlédneme k budoucím plánům. Ty počítají s modelem na základech Pola, kompaktním SUV ve stylu konceptu T-Roc, středně velkým modelem pro USA a Čínu, Tiguanem, Tiguanem s prodlouženým rozvorem, Touaregem a novým luxusním modelem. A jeho předzvěstí je koncept T-Prime GTE.
Že bude T-Prime tím skutečně nejvýše postaveným SUV dokazuje už vnější vzhled, vycházející z limuzíny Phideon. Ta v hierarchii německé automobilky aktuálně platí za vlajkovou loď, třebaže je dostupná jen v Číně. Vizuálně nejvýraznějším prvkem je tak maska chladiče s lamelou podsvícenou LED diodami, která propojuje hlavní LED světlomety. Pokud vůz stojí, připomíná maska s reflektory prakticky jeden celek.
Další diody jsou v nárazníku a používány jsou k dennímu svícení. Jejich tvarování do písmene C není náhodné, stačí se podívat na označení GTE. Z profilu vyniknou dvě charakteristické linie v horní i spodní části dveří, zajímavý je ale především tvar střechy vytvářející dojem, že je T-Prime spíše přerostlým kombi. Vytažené blatníky vyplňují 22palcová kola. Zadní LED světla jsou protažena až do boků, což auto opticky rozšiřuje. Spodní část nárazníku zdobí chromová linka a stříbrný difuzor.
Pod kabátkem se skrývá modulární platforma MLB, s níž má T-Prime na délku 5070 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1707 milimetrů. To znamená oproti Touaregu docela zásadní zvětšení. Kabina kombinuje větší množství materiálu, mezi nimiž nechybí hliník, dřevo, klavírní čerň nebo kůže, a to v modré nebo béžové. Dál už je to ale o multimédiích. Před volantem je dvanáctipalcová digitální přístrojová deska, středovou konzoli tvoří patnáctipalcová zakřivená obrazovka multimediálního systému.
A s displeji jsme ještě neskončili, jeden s úhlopříčkou 9,6 palce je totiž mezi zadními samostatnými sedadly a umožňuje ovládání klimatizace nebo elektrického nastavování sedadel. Aby zadní cestující neumřeli nudou, jsou v zadní části předních sedaček dva 10,1palcové tablety. Zpět ale do přední části kabiny, kde je nový volant s dotykovými plochami místo klasických tlačítek. Stejný způsob ovládání je aplikován také na středový tunel mezi předními sedadly.
K pohonu SUV slouží plug-in hybridní ústrojí, tvořené dvoulitrovým čtyřválcem TSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm a elektromotorem o výkonu 136 koní s točivým momentem 350 Nm. Celkově se T-Prime chlubí silou 381 koní a točivým momentem 700 Nm, které na všechna kola přenáší osmistupňový automat s integrovaným samosvorným diferenciálem. Do převodovky je rovněž integrován elektrický motor.
Elektrickou sílu dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 14,1 kWh (dobíjení trvá dvě až osm hodin podle zásuvky), dovolující ujet 50 kilometrů bez emisí. Zároveň jsou dost velké na to, aby mohl T-Prime startovat pouze na elektrickou energii. Pokud jezdíte v kombinovaném režimu, připravte se na průměrnou spotřebu 2,7 l/100 km v případě, že jsou baterie plně nabité, respektive 8,1 l/100 km v případě, že využíváte čistý hybrid. Jak jste jistě pochopili, Volkswagen pracuje v několika režimech – vedle elektrického E-Mode a hybridního Hybrid je to ještě GTE. V něm je využíván plný potenciál vozu se zrychlením z 0 na 96 km/h za 6 sekund a maximální rychlostí 224 km/h.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.