K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

ar6, 26. dubna 2016, 15:30 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Svůj kus koláče si chce v segmentu urvat asi každá automobilka, ne všichni se ale mohou pochlubit širokým modelovým portfoliem. Volkswagen ano, tedy pokud přihlédneme k budoucím plánům. Ty počítají s modelem na základech Pola, kompaktním SUV ve stylu konceptu T-Roc, středně velkým modelem pro USA a Čínu, Tiguanem, Tiguanem s prodlouženým rozvorem, Touaregem a novým luxusním modelem. A jeho předzvěstí je koncept T-Prime GTE.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky.

Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Že bude T-Prime tím skutečně nejvýše postaveným SUV dokazuje už vnější vzhled, vycházející z limuzíny Phideon. Ta v hierarchii německé automobilky aktuálně platí za vlajkovou loď, třebaže je dostupná jen v Číně. Vizuálně nejvýraznějším prvkem je tak maska chladiče s lamelou podsvícenou LED diodami, která propojuje hlavní LED světlomety. Pokud vůz stojí, připomíná maska s reflektory prakticky jeden celek.

img-responsive

Zadní část není tak výrazná jako předek, Volkswagen T-Prime GTE. | foto: Volkswagen

Další diody jsou v nárazníku a používány jsou k dennímu svícení. Jejich tvarování do písmene C není náhodné, stačí se podívat na označení GTE. Z profilu vyniknou dvě charakteristické linie v horní i spodní části dveří, zajímavý je ale především tvar střechy vytvářející dojem, že je T-Prime spíše přerostlým kombi. Vytažené blatníky vyplňují 22palcová kola. Zadní LED světla jsou protažena až do boků, což auto opticky rozšiřuje. Spodní část nárazníku zdobí chromová linka a stříbrný difuzor.

Pod kabátkem se skrývá modulární platforma MLB, s níž má T-Prime na délku 5070 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1707 milimetrů. To znamená oproti Touaregu docela zásadní zvětšení. Kabina kombinuje větší množství materiálu, mezi nimiž nechybí hliník, dřevo, klavírní čerň nebo kůže, a to v modré nebo béžové. Dál už je to ale o multimédiích. Před volantem je dvanáctipalcová digitální přístrojová deska, středovou konzoli tvoří patnáctipalcová zakřivená obrazovka multimediálního systému.

img-responsive

Interiér Volkswagenu T-Prime GTE je plný displejů. | foto: Volkswagen

A s displeji jsme ještě neskončili, jeden s úhlopříčkou 9,6 palce je totiž mezi zadními samostatnými sedadly a umožňuje ovládání klimatizace nebo elektrického nastavování sedadel. Aby zadní cestující neumřeli nudou, jsou v zadní části předních sedaček dva 10,1palcové tablety. Zpět ale do přední části kabiny, kde je nový volant s dotykovými plochami místo klasických tlačítek. Stejný způsob ovládání je aplikován také na středový tunel mezi předními sedadly.

K pohonu SUV slouží plug-in hybridní ústrojí, tvořené dvoulitrovým čtyřválcem TSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm a elektromotorem o výkonu 136 koní s točivým momentem 350 Nm. Celkově se T-Prime chlubí silou 381 koní a točivým momentem 700 Nm, které na všechna kola přenáší osmistupňový automat s integrovaným samosvorným diferenciálem. Do převodovky je rovněž integrován elektrický motor.

Elektrickou sílu dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 14,1 kWh (dobíjení trvá dvě až osm hodin podle zásuvky), dovolující ujet 50 kilometrů bez emisí. Zároveň jsou dost velké na to, aby mohl T-Prime startovat pouze na elektrickou energii. Pokud jezdíte v kombinovaném režimu, připravte se na průměrnou spotřebu 2,7 l/100 km v případě, že jsou baterie plně nabité, respektive 8,1 l/100 km v případě, že využíváte čistý hybrid. Jak jste jistě pochopili, Volkswagen pracuje v několika režimech – vedle elektrického E-Mode a hybridního Hybrid je to ještě GTE. V něm je využíván plný potenciál vozu se zrychlením z 0 na 96 km/h za 6 sekund a maximální rychlostí 224 km/h.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Frank Duryea - vítěz prvního amerického automobilového závodu

Nejstarší auta světa: Čím se poprvé projeli lidé v USA nebo Rusku?

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan Pulsar se pro Čínu mění na Tiidu.

Nissan Pulsar mění své jméno i vzhled, Tiida Evropu zatím mine

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud