Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

ar6, 26. dubna 2016, 15:30 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Svůj kus koláče si chce v segmentu urvat asi každá automobilka, ne všichni se ale mohou pochlubit širokým modelovým portfoliem. Volkswagen ano, tedy pokud přihlédneme k budoucím plánům. Ty počítají s modelem na základech Pola, kompaktním SUV ve stylu konceptu T-Roc, středně velkým modelem pro USA a Čínu, Tiguanem, Tiguanem s prodlouženým rozvorem, Touaregem a novým luxusním modelem. A jeho předzvěstí je koncept T-Prime GTE.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky.

Volkswagen T-Prime GTE je předobrazem budoucího největšího SUV značky. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Že bude T-Prime tím skutečně nejvýše postaveným SUV dokazuje už vnější vzhled, vycházející z limuzíny Phideon. Ta v hierarchii německé automobilky aktuálně platí za vlajkovou loď, třebaže je dostupná jen v Číně. Vizuálně nejvýraznějším prvkem je tak maska chladiče s lamelou podsvícenou LED diodami, která propojuje hlavní LED světlomety. Pokud vůz stojí, připomíná maska s reflektory prakticky jeden celek.

img-responsive

Zadní část není tak výrazná jako předek, Volkswagen T-Prime GTE. | foto: Volkswagen

Další diody jsou v nárazníku a používány jsou k dennímu svícení. Jejich tvarování do písmene C není náhodné, stačí se podívat na označení GTE. Z profilu vyniknou dvě charakteristické linie v horní i spodní části dveří, zajímavý je ale především tvar střechy vytvářející dojem, že je T-Prime spíše přerostlým kombi. Vytažené blatníky vyplňují 22palcová kola. Zadní LED světla jsou protažena až do boků, což auto opticky rozšiřuje. Spodní část nárazníku zdobí chromová linka a stříbrný difuzor.

Pod kabátkem se skrývá modulární platforma MLB, s níž má T-Prime na délku 5070 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1707 milimetrů. To znamená oproti Touaregu docela zásadní zvětšení. Kabina kombinuje větší množství materiálu, mezi nimiž nechybí hliník, dřevo, klavírní čerň nebo kůže, a to v modré nebo béžové. Dál už je to ale o multimédiích. Před volantem je dvanáctipalcová digitální přístrojová deska, středovou konzoli tvoří patnáctipalcová zakřivená obrazovka multimediálního systému.

img-responsive

Interiér Volkswagenu T-Prime GTE je plný displejů. | foto: Volkswagen

A s displeji jsme ještě neskončili, jeden s úhlopříčkou 9,6 palce je totiž mezi zadními samostatnými sedadly a umožňuje ovládání klimatizace nebo elektrického nastavování sedadel. Aby zadní cestující neumřeli nudou, jsou v zadní části předních sedaček dva 10,1palcové tablety. Zpět ale do přední části kabiny, kde je nový volant s dotykovými plochami místo klasických tlačítek. Stejný způsob ovládání je aplikován také na středový tunel mezi předními sedadly.

K pohonu SUV slouží plug-in hybridní ústrojí, tvořené dvoulitrovým čtyřválcem TSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm a elektromotorem o výkonu 136 koní s točivým momentem 350 Nm. Celkově se T-Prime chlubí silou 381 koní a točivým momentem 700 Nm, které na všechna kola přenáší osmistupňový automat s integrovaným samosvorným diferenciálem. Do převodovky je rovněž integrován elektrický motor.

Elektrickou sílu dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 14,1 kWh (dobíjení trvá dvě až osm hodin podle zásuvky), dovolující ujet 50 kilometrů bez emisí. Zároveň jsou dost velké na to, aby mohl T-Prime startovat pouze na elektrickou energii. Pokud jezdíte v kombinovaném režimu, připravte se na průměrnou spotřebu 2,7 l/100 km v případě, že jsou baterie plně nabité, respektive 8,1 l/100 km v případě, že využíváte čistý hybrid. Jak jste jistě pochopili, Volkswagen pracuje v několika režimech – vedle elektrického E-Mode a hybridního Hybrid je to ještě GTE. V něm je využíván plný potenciál vozu se zrychlením z 0 na 96 km/h za 6 sekund a maximální rychlostí 224 km/h.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyzývá Range Rover, do boje o nejluxusnější SUV vytahuje T-Prime GTE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford nabízí obranu proti krádežím aut přes bezklíčové odemykání

Nové klíče Ford zastaví populární fintu zlodějů. Víme, kdy budou k dispozici v Česku

Ilustrační foto (Pixabay/Gino Crescoli)

Cyklopruhy čelí kritice. Výzkum ukázal, že mohou působit i kontraproduktivně

Ilustrační foto

Apple má problém. Jedno jeho zařízení blokuje bezklíčové odemykání

Ilustrační foto

Předpověď vývoje cen benzínu a nafty. Analytici to vidí jasně

Bridgestone se připojuje ke společnostem JAXA a Toyota v mezinárodní výzkumné misi do vesmíru

Pneumatiky pro jízdu po Měsíci? Bridgestone se chystá s Toyotou do vesmíru

Ford Mustang 2.3L High Performance Package

Ford Mustang 2.3L High Performance: Motor z Focusu RS přinesl řadu zajímavých novinek

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan Pulsar se pro Čínu mění na Tiidu.

Nissan Pulsar mění své jméno i vzhled, Tiida Evropu zatím mine

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mini se zeptalo lidí, jaký dojezd elektromobilů by jim stačil. Odpověď vás překvapí

  2. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  3. Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém Východního Německa

  4. V Německu už prodávají nové stylové a vybavené SUV za půl milionu

  5. Jak prodloužit dojezd elektromobilů? Ford hledá odpověď zvláštním způsobem

  6. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud