Americká Tesla Motors v současnosti nabízí dva modely – sedan Model S a crossover Model X. Již brzy do portfolia přibude zatím nejmenší zástupce, vůz s příznačným označením Model 3. Elektromobil by svou velikostí měl konkurovat BMW řady 3, cena bude startovat hluboko pod milionem korun.
Model 3 patří k nejočekávanějším novinkám letošního roku, což dokazuje také již více než 133 tisíc objednávek. Pořadníky se přitom otevřely teprve minulý čtvrtek. Na druhou stranu se není moc co divit, protože základní model bude stát před státními pobídkami asi 35 000 dolarů, což je v přepočtu asi 827 000 korun. Že by konečně konkurenceschopný elektrický model?
Pod kapotou má nejmenší Tesla elektromotor s blíže nespecifikovaným výkonem, který ale bude stačit ke zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 6 sekund a dojezdu 346 kilometrů. Opět to vůbec nejsou špatná čísla. Dá se navíc předpokládat, že podobně jako u většího Modelu S se bude postupně rozšiřovat nabídka o výkonnější verze s delším dojezdem. Ty budou ale pochopitelně dražší. V plánu je také nabídnout pohon všech čtyř kol.
Vzhled auta na fotografiích ještě podle šéfa Tesly Elona Muska není konečný. Základní rysy se ale určitě nezmění, takže se můžeme těšit na světla ve stylu Porsche Panamera, absenci masky chladiče i zadní partie z většího Modelu S. Standardem všech verzí by měla být prosklená střecha, stejně jako horizontálně orientovaný displej na palubní desce nebo autopilot. Zarážející je absence přístrojového panelu, poněkud kontroverzně působí také volant.
Model 3 se na trh reálně podívá v roce 2017, pokud byste složili zálohu na vůz až nyní, dostane se na vás pravděpodobně ještě o rok později. A kdoví, kde za takovou dobu budou konkurenční značky.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.