Jsou tomu již téměř tři roky, kdy Volkswagen ohromil svět futuristickým vozítkem XL1. Jak se zdá, VW by na tento jedinečný vůz rád navázal. Je tak velmi pravděpodobné, že se jeho nástupce dočkáme již v roce 2018.
S touto informací vyrukoval německý magazín AutoBild, podle kterého se Volkswagen v současné době zabývá vývojem vozu s názvem XL3. Na rozdíl od svého předchůdce by měla být novinka cenově dostupnější. Jen připomeňme, že Volkswagen XL1 se prodávala s cenovkou 1,5 milionu korun.
AutoBild dokonce přinesl i render možné podoby vozu XL3. Ten by se svým vzhledem blížil běžným automobilům a na rozdíl od XL1 by na silnici nepůsobil jako přistávací modul vesmírné lodi.
Neoficiální informace hovoří o tom, že by vůz mohl být poháněn přeplňovaným benzínovým agregátem o objemu 1,4 litru s výkonem 140 koňských sil a elektromotorem s výkonem 35 koní a několika bateriemi pro ukládání energie.
Jak již název napovídá, inženýři se budou snažit stlačit spotřebu paliva na hodnotu 3 litry na 100 ujetých kilometrů. Pokud by se jim to opravdu podařilo a cena vozu by skutečně startovala na 810 000 korunách, měla by se začít Toyota se svým Priusem obávat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.