Courrèges je francouzský módní salón, který v šedesátých a sedmdesátých letech způsobil svým neotřelým stylem malou revoluci v odívání. A možná není náhodou, že se ve stejné době dostal na trh také Citroën Méhari, jehož koncepce způsobila takovou malou revoluci mezi auty. Obě firmy se nicméně daly dohromady až letos a vznikl z toho koncept E-Méhari styled by Courrèges.
Tvůrci francouzské módní značky dostali při stavbě speciální verze elektrického vozítka úplně volnou ruku, zvenku to ale tolik poznat není. Drtivá většina vnějších dílů je totiž lakována bílou barvou, jejíž dominanci narušuje pouze oranžová linka na ochranném oblouku a pneumatikách, respektive oranžová krytka na litých kolech. U sériového vozu přítomný zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel, přičemž ho nahradily dva boční popruhy. Ostatní prvky, typické pro E-Méhari (jako například drážky ve dveřích), zůstal zachovány.
Více se návrháři vyřídili v interiéru, který má zadní hranatou lavici, výplně dveří a palubní desku čalouněné bílou kůží. Na různých místech potom nalezneme oranžové proužky jako odkaz na detaily karosérie. Vzpomínkou na avantgardní volanty s pevným středem budiž jen jednoramenný volant v tomto konceptu, navíc kombinující oranžovou, bílou a černou. Podlaha je čalouněná kůží a na ní leží, jak jinak, bílé koberečky. V zavazadlovém prostoru se vyjímá na zakázku zhotovená sada tří zavazadel z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu.
O pohon se i nadále stará elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii mu dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.