Courrèges je francouzský módní salón, který v šedesátých a sedmdesátých letech způsobil svým neotřelým stylem malou revoluci v odívání. A možná není náhodou, že se ve stejné době dostal na trh také Citroën Méhari, jehož koncepce způsobila takovou malou revoluci mezi auty. Obě firmy se nicméně daly dohromady až letos a vznikl z toho koncept E-Méhari styled by Courrèges.
Tvůrci francouzské módní značky dostali při stavbě speciální verze elektrického vozítka úplně volnou ruku, zvenku to ale tolik poznat není. Drtivá většina vnějších dílů je totiž lakována bílou barvou, jejíž dominanci narušuje pouze oranžová linka na ochranném oblouku a pneumatikách, respektive oranžová krytka na litých kolech. U sériového vozu přítomný zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel, přičemž ho nahradily dva boční popruhy. Ostatní prvky, typické pro E-Méhari (jako například drážky ve dveřích), zůstal zachovány.
Více se návrháři vyřídili v interiéru, který má zadní hranatou lavici, výplně dveří a palubní desku čalouněné bílou kůží. Na různých místech potom nalezneme oranžové proužky jako odkaz na detaily karosérie. Vzpomínkou na avantgardní volanty s pevným středem budiž jen jednoramenný volant v tomto konceptu, navíc kombinující oranžovou, bílou a černou. Podlaha je čalouněná kůží a na ní leží, jak jinak, bílé koberečky. V zavazadlovém prostoru se vyjímá na zakázku zhotovená sada tří zavazadel z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu.
O pohon se i nadále stará elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii mu dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?