Courrèges je francouzský módní salón, který v šedesátých a sedmdesátých letech způsobil svým neotřelým stylem malou revoluci v odívání. A možná není náhodou, že se ve stejné době dostal na trh také Citroën Méhari, jehož koncepce způsobila takovou malou revoluci mezi auty. Obě firmy se nicméně daly dohromady až letos a vznikl z toho koncept E-Méhari styled by Courrèges.
Tvůrci francouzské módní značky dostali při stavbě speciální verze elektrického vozítka úplně volnou ruku, zvenku to ale tolik poznat není. Drtivá většina vnějších dílů je totiž lakována bílou barvou, jejíž dominanci narušuje pouze oranžová linka na ochranném oblouku a pneumatikách, respektive oranžová krytka na litých kolech. U sériového vozu přítomný zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel, přičemž ho nahradily dva boční popruhy. Ostatní prvky, typické pro E-Méhari (jako například drážky ve dveřích), zůstal zachovány.
Více se návrháři vyřídili v interiéru, který má zadní hranatou lavici, výplně dveří a palubní desku čalouněné bílou kůží. Na různých místech potom nalezneme oranžové proužky jako odkaz na detaily karosérie. Vzpomínkou na avantgardní volanty s pevným středem budiž jen jednoramenný volant v tomto konceptu, navíc kombinující oranžovou, bílou a černou. Podlaha je čalouněná kůží a na ní leží, jak jinak, bílé koberečky. V zavazadlovém prostoru se vyjímá na zakázku zhotovená sada tří zavazadel z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu.
O pohon se i nadále stará elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii mu dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?