Citroën E-Méhari oblékl luxusní šaty, vypadá ale poněkud směšně

ar6, 28. února 2016, 03:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Courrèges je francouzský módní salón, který v šedesátých a sedmdesátých letech způsobil svým neotřelým stylem malou revoluci v odívání. A možná není náhodou, že se ve stejné době dostal na trh také Citroën Méhari, jehož koncepce způsobila takovou malou revoluci mezi auty. Obě firmy se nicméně daly dohromady až letos a vznikl z toho koncept E-Méhari styled by Courrèges.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën E-Méhari styled by Courrèges přináší styl francouzského módního salónu Courrèges.

Citroën E-Méhari styled by Courrèges přináší styl francouzského módního salónu Courrèges. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Tvůrci francouzské módní značky dostali při stavbě speciální verze elektrického vozítka úplně volnou ruku, zvenku to ale tolik poznat není. Drtivá většina vnějších dílů je totiž lakována bílou barvou, jejíž dominanci narušuje pouze oranžová linka na ochranném oblouku a pneumatikách, respektive oranžová krytka na litých kolech. U sériového vozu přítomný zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel, přičemž ho nahradily dva boční popruhy. Ostatní prvky, typické pro E-Méhari (jako například drážky ve dveřích), zůstal zachovány.

Více se návrháři vyřídili v interiéru, který má zadní hranatou lavici, výplně dveří a palubní desku čalouněné bílou kůží. Na různých místech potom nalezneme oranžové proužky jako odkaz na detaily karosérie. Vzpomínkou na avantgardní volanty s pevným středem budiž jen jednoramenný volant v tomto konceptu, navíc kombinující oranžovou, bílou a černou. Podlaha je čalouněná kůží a na ní leží, jak jinak, bílé koberečky. V zavazadlovém prostoru se vyjímá na zakázku zhotovená sada tří zavazadel z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu.

O pohon se i nadále stará elektromotor s maximálním výkonem 50 kW a nominálním výkonem 35 kW. Potřebnou energii mu dodávají lithium-metal polymerové akumulátory s kapacitou 30 kWh. Na jedno nabití, které trvá 8 hodin ze 16A zásuvky a 13 hodin z 10A zásuvky, ujede Citroën v městském provozu 200 kilometrů a mimo městský provoz 100 kilometrů. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Citroën E-Méhari oblékl luxusní šaty, vypadá ale poněkud směšně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi eX má dva elektromotory s celkovým výkonem 190 koní.

Mitsubishi eX míří do Ženevy, ukazuje budoucnost tří diamantů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud