Hyundai Ioniq známe v hybridní i elektrické specifikaci, v obou případech ale šlo o verze, určené primárně mimoevropským trhům. Ono by to, minimálně v otázce designu nebo výbavy, asi tolik nevadilo, ale technické specifikace se kontinent od kontinentu liší. Poprvé navíc máme relevantní informace také o plug-in hybridu.
Vůbec první auto na světě, co nabídne tři různé verze s elektrickým motorem, je postaveno na novém technickém základě pro ekologická auta. Ten mimo jiné v případě Ioniqu počítá s délkou 4470 milimetrů, šířkou 1820 milimetrů a výškou 1450 milimetrů. Všechny tři verze rovněž sdílejí koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, respektive všechny významné designové prvky. Bystré oko pak jednotlivé specifikace odliší prostřednictvím přední masky, která je především v případě elektrického modelu poměrně kontroverzní.
Pod kapotou Ioniqu Hybrid najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI s přímým vstřikováním, výkonem 105 koní a točivým momentem 147 Nm. Motor spolupracuje s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Elektromotor má 43,5 koní a 170 Nm, energii mu dodávají lithium-iontové polymerové baterie, umístěné pod zadními sedadly, s kapacitou 1,56 kWh. Celkově hybridní Hyundai nabídne 141 koní a 265 Nm, dostačující k maximální rychlosti 185 km/h a průměrným emisím 79 g CO2/km. Na krátkou vzdálenost umí vůz jet jen na elektřinu.
Ioniq Plug-in má stejnou zážehovou šestnáctistovku, včetně dvouspojkového automatu, avšak elektromotor u něj posílil na 61 koní. Také lithium-iontové polymerové baterie mají větší kapacitu, konkrétně 8,9 kWh, a stačí na elektrický dojezd 50 kilometrů. V kombinovaném režimu potom spadla průměrná hodnota emisí na úroveň 32 g CO2/km. Ioniq Electric má výkon 120 koní a točivý moment 295 Nm. Lithium-iontová polymerová baterie má však v jeho případě kapacitu 28 kWh a stačí k dojezdu 250 kilometrů. Nedávno odhalená verze pro jihokorejský trh přitom se stejnými parametry zvládne ujet jen 169 kilometrů. Maximální rychlost je 165 km/h.
Uvnitř se můžeme těšit na sedmipalcový TFT displej mezi budíky a multimediální systém (zřejmě se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou), podporující rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, respektive navigaci se službami TomTom Live. Pro chytré telefony se jistě bude hodit chytrá nabíječka. Sada bezpečnostních asistentů obsahuje autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo varování před dopravou za vozidlem. Hyundai Ioniq se objeví i v Česku, kdy to bude ale zatím importér nespecifikoval.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?