Hyundai Ioniq známe v hybridní i elektrické specifikaci, v obou případech ale šlo o verze, určené primárně mimoevropským trhům. Ono by to, minimálně v otázce designu nebo výbavy, asi tolik nevadilo, ale technické specifikace se kontinent od kontinentu liší. Poprvé navíc máme relevantní informace také o plug-in hybridu.
Vůbec první auto na světě, co nabídne tři různé verze s elektrickým motorem, je postaveno na novém technickém základě pro ekologická auta. Ten mimo jiné v případě Ioniqu počítá s délkou 4470 milimetrů, šířkou 1820 milimetrů a výškou 1450 milimetrů. Všechny tři verze rovněž sdílejí koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, respektive všechny významné designové prvky. Bystré oko pak jednotlivé specifikace odliší prostřednictvím přední masky, která je především v případě elektrického modelu poměrně kontroverzní.
Pod kapotou Ioniqu Hybrid najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI s přímým vstřikováním, výkonem 105 koní a točivým momentem 147 Nm. Motor spolupracuje s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Elektromotor má 43,5 koní a 170 Nm, energii mu dodávají lithium-iontové polymerové baterie, umístěné pod zadními sedadly, s kapacitou 1,56 kWh. Celkově hybridní Hyundai nabídne 141 koní a 265 Nm, dostačující k maximální rychlosti 185 km/h a průměrným emisím 79 g CO2/km. Na krátkou vzdálenost umí vůz jet jen na elektřinu.
Ioniq Plug-in má stejnou zážehovou šestnáctistovku, včetně dvouspojkového automatu, avšak elektromotor u něj posílil na 61 koní. Také lithium-iontové polymerové baterie mají větší kapacitu, konkrétně 8,9 kWh, a stačí na elektrický dojezd 50 kilometrů. V kombinovaném režimu potom spadla průměrná hodnota emisí na úroveň 32 g CO2/km. Ioniq Electric má výkon 120 koní a točivý moment 295 Nm. Lithium-iontová polymerová baterie má však v jeho případě kapacitu 28 kWh a stačí k dojezdu 250 kilometrů. Nedávno odhalená verze pro jihokorejský trh přitom se stejnými parametry zvládne ujet jen 169 kilometrů. Maximální rychlost je 165 km/h.
Uvnitř se můžeme těšit na sedmipalcový TFT displej mezi budíky a multimediální systém (zřejmě se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou), podporující rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, respektive navigaci se službami TomTom Live. Pro chytré telefony se jistě bude hodit chytrá nabíječka. Sada bezpečnostních asistentů obsahuje autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo varování před dopravou za vozidlem. Hyundai Ioniq se objeví i v Česku, kdy to bude ale zatím importér nespecifikoval.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.