DS se vydává mezi elektrická kupé, E-Tense ujede až 360 kilometrů

DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní.
DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní., foto: DS Automobiles
ar6 26. února 2016 15:45
Sdílej:

Automobilka DS oslaví v Ženevě rok od svého oficiálního osamostatnění se. A nebyla by to pořádná oslava bez narozeninového dárku. Tím se stane koncepční kupé E-Tense, které v duchu dnešní doby jezdí výhradně na elektřinu.

Pokud pamatujete některé starší koncepty s logem DS na masce chladiče, tvarováním 4,72 metru dlouhého, 2,08 metru širokého a jen 1,29 metru vysokého kupé nebudete překvapení. Vpředu se objevuje velká chromovaná maska, po celé karosérii potom čekejte nejrůznější záhyby a ostré zlomy. Přední světla využívají technologii LED Vision, vyšperkovanou možností rotace až o 180 stupňů. Full-LED světla jsou také vzadu, společnost jím pak dělají karbonový difuzor a na střeše umístěné blinkry. Podle DS se jedná odkaz na klasický sedan z poloviny padesátých let. Zajímavostí je absence zadního okna, které nahrazují kamery.

Do dvoumístného interiéru nás francouzský výrobce zatím nepustil, těšit se ale můžeme na 12palcovou obrazovku digitálního přístrojového štítu a 10palcovou obrazovku multimediálního systému. Celkově zabrala výroba kabiny 800 hodin, rozhodně tedy půjde o luxusní záležitost. Navíc podpořenou dekoračními plochami ze studené oceli, prvky z 3D tiskárny a spoluprácí s předními výrobci ze země galského kohouta. Držáky na helmy má na svědomí Moynat, špičkové hodinky vyrobilo BRM a k poslechu hraje audiosystém Focal s devíti reproduktory.

Základem vozu je karbonový monokok, jehož cílem je snížit celkovou hmotnost kupé. Přesto však DS E-Tense váží 1,8 tuny, a to především kvůli lithium-iontovým akumulátorům, umístěným pod podlahou. Ty napájejí elektromotor o výkonu 402 koní s točivým momentem 516 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Na jedno nabití ujede kupé 310 kilometrů, pokud se bude pohybovat jen ve městě, zvýší se toto číslo o dalších 50 kilometrů. Obě nápravy dostaly nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky. 20palcová kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Supersport s rozměrem 245/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.