DS se vydává mezi elektrická kupé, E-Tense ujede až 360 kilometrů

DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní.
DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní., foto: DS Automobiles
ar6 26. února 2016 15:45
Sdílej:

Automobilka DS oslaví v Ženevě rok od svého oficiálního osamostatnění se. A nebyla by to pořádná oslava bez narozeninového dárku. Tím se stane koncepční kupé E-Tense, které v duchu dnešní doby jezdí výhradně na elektřinu.

Pokud pamatujete některé starší koncepty s logem DS na masce chladiče, tvarováním 4,72 metru dlouhého, 2,08 metru širokého a jen 1,29 metru vysokého kupé nebudete překvapení. Vpředu se objevuje velká chromovaná maska, po celé karosérii potom čekejte nejrůznější záhyby a ostré zlomy. Přední světla využívají technologii LED Vision, vyšperkovanou možností rotace až o 180 stupňů. Full-LED světla jsou také vzadu, společnost jím pak dělají karbonový difuzor a na střeše umístěné blinkry. Podle DS se jedná odkaz na klasický sedan z poloviny padesátých let. Zajímavostí je absence zadního okna, které nahrazují kamery.

Do dvoumístného interiéru nás francouzský výrobce zatím nepustil, těšit se ale můžeme na 12palcovou obrazovku digitálního přístrojového štítu a 10palcovou obrazovku multimediálního systému. Celkově zabrala výroba kabiny 800 hodin, rozhodně tedy půjde o luxusní záležitost. Navíc podpořenou dekoračními plochami ze studené oceli, prvky z 3D tiskárny a spoluprácí s předními výrobci ze země galského kohouta. Držáky na helmy má na svědomí Moynat, špičkové hodinky vyrobilo BRM a k poslechu hraje audiosystém Focal s devíti reproduktory.

Základem vozu je karbonový monokok, jehož cílem je snížit celkovou hmotnost kupé. Přesto však DS E-Tense váží 1,8 tuny, a to především kvůli lithium-iontovým akumulátorům, umístěným pod podlahou. Ty napájejí elektromotor o výkonu 402 koní s točivým momentem 516 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Na jedno nabití ujede kupé 310 kilometrů, pokud se bude pohybovat jen ve městě, zvýší se toto číslo o dalších 50 kilometrů. Obě nápravy dostaly nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky. 20palcová kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Supersport s rozměrem 245/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.