DS se vydává mezi elektrická kupé, E-Tense ujede až 360 kilometrů

DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní.
DS E-Tense je plně elektrickým kupé s výkonem 402 koní., foto: DS Automobiles
ar6 26. února 2016 15:45
Sdílej:

Automobilka DS oslaví v Ženevě rok od svého oficiálního osamostatnění se. A nebyla by to pořádná oslava bez narozeninového dárku. Tím se stane koncepční kupé E-Tense, které v duchu dnešní doby jezdí výhradně na elektřinu.

Pokud pamatujete některé starší koncepty s logem DS na masce chladiče, tvarováním 4,72 metru dlouhého, 2,08 metru širokého a jen 1,29 metru vysokého kupé nebudete překvapení. Vpředu se objevuje velká chromovaná maska, po celé karosérii potom čekejte nejrůznější záhyby a ostré zlomy. Přední světla využívají technologii LED Vision, vyšperkovanou možností rotace až o 180 stupňů. Full-LED světla jsou také vzadu, společnost jím pak dělají karbonový difuzor a na střeše umístěné blinkry. Podle DS se jedná odkaz na klasický sedan z poloviny padesátých let. Zajímavostí je absence zadního okna, které nahrazují kamery.

Do dvoumístného interiéru nás francouzský výrobce zatím nepustil, těšit se ale můžeme na 12palcovou obrazovku digitálního přístrojového štítu a 10palcovou obrazovku multimediálního systému. Celkově zabrala výroba kabiny 800 hodin, rozhodně tedy půjde o luxusní záležitost. Navíc podpořenou dekoračními plochami ze studené oceli, prvky z 3D tiskárny a spoluprácí s předními výrobci ze země galského kohouta. Držáky na helmy má na svědomí Moynat, špičkové hodinky vyrobilo BRM a k poslechu hraje audiosystém Focal s devíti reproduktory.

Základem vozu je karbonový monokok, jehož cílem je snížit celkovou hmotnost kupé. Přesto však DS E-Tense váží 1,8 tuny, a to především kvůli lithium-iontovým akumulátorům, umístěným pod podlahou. Ty napájejí elektromotor o výkonu 402 koní s točivým momentem 516 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Na jedno nabití ujede kupé 310 kilometrů, pokud se bude pohybovat jen ve městě, zvýší se toto číslo o dalších 50 kilometrů. Obě nápravy dostaly nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky. 20palcová kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Supersport s rozměrem 245/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.