Hyundai Ioniq je jihokorejská odpověď na dlouhodobý úspěch Toyoty Prius. Nebylo by to ale „velké H,“ kdyby se japonskou konkurenci nepokusilo porazit. A tak se vedle hybridu a plug-in hybridu dočkáme i čistě elektrického modelu, jehož prvotní specifikace a fotografie Hyundai aktuálně zveřejnil.
Ioniq Electric je v zásadě totožný jako Ioniq Hybrid. Stojí na stejné platformě pro hybridní a elektrická vozidla, má dokonce stejnou délku 4470 milimetrů, šířku 1820 milimetrů, výšku 1450 milimetrů i rozvor náprav 2700 milimetrů. První skutečně výraznou změnu tak zaznamenáte až při pohledu na masku chladiče, která je ve jménu aerodynamiky zaslepená. V podstatě tak jde jen o jinak lakovaný segment předního nárazníku.
Světla jsou u vyšší výbavy LED diodová, u nižší mají pouze diody pro denní svícení. Šestnáctialcová kola dostala aerodynamicky optimalizovaný design, ze stejného důvodu je vzadu decentní spoiler. Dá se předpokládat, že základní architektura kabiny zůstane stejná jako u hybridu, proto pouze připomeneme pětipalcovou obrazovku rádia u nižší výbavy N a osmipalcový displej infotainmentu s navigací u vyšší výbavy Q.
Více nás samozřejmě zajímá samotný elektromotor o výkonu 120 koní, jemuž dodává energii lithium-iontová polymerová baterie o kapacitě 28 kWh. Jejím výrobcem je LG, umístěná je pod zadními sedadly. Akční rádius liftbacku je 169 kilometrů, maximální rychlost dosahuje hranice 165 km/h. Základní cena na korejském trhu je 40 milionů wonů (cca 800 000 korun), vyšší výbava Q přijde na 43 milionů wonů (cca 860 000 korun). Prodej začne 6. května.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).