Hyundai Ioniq je jihokorejská odpověď na dlouhodobý úspěch Toyoty Prius. Nebylo by to ale „velké H,“ kdyby se japonskou konkurenci nepokusilo porazit. A tak se vedle hybridu a plug-in hybridu dočkáme i čistě elektrického modelu, jehož prvotní specifikace a fotografie Hyundai aktuálně zveřejnil.
Ioniq Electric je v zásadě totožný jako Ioniq Hybrid. Stojí na stejné platformě pro hybridní a elektrická vozidla, má dokonce stejnou délku 4470 milimetrů, šířku 1820 milimetrů, výšku 1450 milimetrů i rozvor náprav 2700 milimetrů. První skutečně výraznou změnu tak zaznamenáte až při pohledu na masku chladiče, která je ve jménu aerodynamiky zaslepená. V podstatě tak jde jen o jinak lakovaný segment předního nárazníku.
Světla jsou u vyšší výbavy LED diodová, u nižší mají pouze diody pro denní svícení. Šestnáctialcová kola dostala aerodynamicky optimalizovaný design, ze stejného důvodu je vzadu decentní spoiler. Dá se předpokládat, že základní architektura kabiny zůstane stejná jako u hybridu, proto pouze připomeneme pětipalcovou obrazovku rádia u nižší výbavy N a osmipalcový displej infotainmentu s navigací u vyšší výbavy Q.
Více nás samozřejmě zajímá samotný elektromotor o výkonu 120 koní, jemuž dodává energii lithium-iontová polymerová baterie o kapacitě 28 kWh. Jejím výrobcem je LG, umístěná je pod zadními sedadly. Akční rádius liftbacku je 169 kilometrů, maximální rychlost dosahuje hranice 165 km/h. Základní cena na korejském trhu je 40 milionů wonů (cca 800 000 korun), vyšší výbava Q přijde na 43 milionů wonů (cca 860 000 korun). Prodej začne 6. května.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?